آشنایی با اصول بازاریابی آفلاین

اصول بازاریابی آفلاین

رعایت کردن چند نکته مهم در بازاریابی آفلاین و لحاظ کردن اصول بازاریابی آفلاین در تصمیم گیری ها می تواند میزان تاثیر گذاری شما را بر روی مخاطبانتان چندین برابر کند و این موضوع یعنی موفقیت بیشتر در نتایج بازاریابی! هرچند رعایت چنین اصولی محدود به بازاریابی آفلاین و یا بازاریابی دیجیتال ( آنلاین ) نیست و برای هر دو زمینه بازاریابی کارا و نتایج اثبات شده ای دارد.

 

تعریف اصول بازاریابی آفلاین

این یک قائده است که در بازاریابی آفلاین از هیچ یک از رسانه ها و ابزارهای الکترونیکی استفاده نمی شود. بر همین اساس نام دیگری که به این نوع بازاریابی گفته می شود، بازاریابی سنتی است.

فرمول ها و روش های بازاریابی آفلاین تا حدودی برای همه ما شناخته شده است و ممکن است در وضعیت فعلی بازاریابی دیجیتال، استفاده از آن کمی خاص به نظر برسد. آمار و ارقام ها اثبات کرده است که استفاده از راهکار ها و روش های بازاریابی آفلاین شاید پر هزینه باشد و نرخ تبدیل کمی نسبت به بازاریابی الکترونیکی داشته باشد، اما هنوز این نوع از بازاریابی کاربرد داشته و بسیاری از برند ها از آن استفاده می کنند و تلاش می کنند مسیرها و رسانه های الکترونیکی خود را از این نوع بازاریابی تقویت و پر رنگ کنند.

 

اصول بازاریابی آفلاین موفق چیست؟

وقتی در مورد اصول بازاریابی آفلاین صحبت می کنیم به اصولی خواهیم پرداخت که باعث افزایش تاثیر گذاری و ماندگاری پیغام شما به مخاطب می شود. این اصول شما را به موفقیت بیشتر در بازاریابی کمک خواهد کرد.

 

نقش برند را با حساسیت هر چه تمام تر تعریف کنید :

مهمترین چیزی که برای انجام یک فرآیند بازاریابی باید به آن دقت کنید، نقش و تصویر برند شماست. تصویر برند نتیجه ای است که مخاطب از شما و برندتان در ذهن خود تصور می کند. قطعاً شما هم بیلبوردهای فراوانی در طول یک روز مشاهده می کنید؟ آیا تصوری که از برندهای این بیلبوردها در ذهن خود مجسم می کنید، با هم یکسان است ؟ قطعاً خیر!

پس تا حد امکان نسبت به محتواهایی که در فرآیند بازاریابی خود ارائه می کنید، با وسواس برخورد کنید. حتی اگر برند شما یک برند نابالغ و تازه متولد شده است، شما می بایست تصویری از خود در ذهن مخاطبانتان ایجاد کنید که تصور آن ها از شما از آن چیزی که هستید، بهتر باشد. برای تبدیل شدن به یک برند بزرگ می بایست رفتارهای درخور یک برند بزرگ را از همین امروز شروع کنید.

 

متفاوت تصمیم بگیرید و متفاوت عمل کنید :

شرط برنده شدن در خیلی شرایط این است که زمانی که همه ترمز می کنند، شما بیشتر پایتان را روی پدال گاز فشار بدهید. فرآیندهای بازاریابی آفلاین نسبت به بازاریابی آنلاین، دامنه محدودی دارد و بسیاری از راهکارهای آن توسط همه برندها استفاده شده اند. این موضوع اثبات شده که تاثیر پذیری مخاطبان تحت تاثیر تماس های مکرر با فرآیندهای بازاریابی و تبلیغاتی کاهش چشمگیری پیدا می کند. به صندوق پیام کوتاه موبایلتان نگاه کنید. چه تعداد پیام تبلیغاتی ناخوانده دارید؟

اگر می خواهید از انواع روش های بازاریابی آفلاین استفاده کنید، حتماٌ از یک نوآوری در آن استفاده کنید. از خیال پردازی نترسید و به این سوال پاسخ بدهید که چطور می توانید کاری کنید که دیگران انجام نداده باشند. اگر اسمارت کاتالوگ در اختیار دارید، سعی کنید که از آن در بازاریابی آفلاین خود استفاده کنید. این را ضمانت می کنیم که با تجهیز پلن های بازاریابی آفلاین به اسمارت کاتالوگ می توانید متفاوت از رقبا عمل کنید و نتایج متفاوتی را بدست بیاورید.

 

روش های بازاریابی آفلاین

 

استفاده از اسمارت کاتالوگ در چند نمونه از روش های بازاریابی آفلاین :

 

1- توزیع کارت ویزیت

توزیع کارت ویزیت یکی از عمومی ترین و ساده ترین کارهایی است که می توانید در راستای معرفی برند و فعالیت تجاری خود انجام دهید. به راحتی با استفاده از QR Code (بارکد پاسخ سریع ) می توانید از خاصیت ضمیمه کردن اسمارت کاتالوگ استفاده کنید.

2- برگزاری رویداد

یکی از مرسوم ترین روش های بازاریابی بین برندها برگزاری رویدادهایی مثل همایش و سمینار در جهت معرفی خدمات و یا محصولات است. شما می توانید از کلیه استراتژی های انتشار مبتنی بر مکان اسمارت کاتالوگ در این روش از بازاریابی آفلاین استفاده کنید.

3- انتشار آگهی در مجلات و روزنامه ها

طراحی و انتشار آگهی در مجلات و آگهی نامه ها یکی دیگر از روش های مرسوم بازاریابی آفلاین است و شما می توانید با استفاده از ضمیمه کردن اسمارت کاتالوگ در آگهی، آگهی متفاوتی نسبت به رقبا داشته باشید. سعی کنید با استفاده از اصول استفاده از کیو آر کد نرخ استفاده از بارکد را تا حد امکان افزایش دهید.

4- بازاریابی تلفنی

یکی از مرسوم ترین روش های بازاریابی آفلاین این است که طی یک تماس تلفنی فعالیت تجاری خود را به مخاطبین هدف معرفی کنید. در این روش از بازاریابی می توانید به راحتی از طریق ارسال مستقیم اسمارت کاتالوگ، فرآیند معرفی خود را متفاوت کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *