کاتالوگ صنعتی چیست

کاتالوگ صنعتی‌
آنچــه می‌خوانید:

کاتالوگ صنعتی (Industrial catalog) یک روش مناسب برای تبلیغ محصولات متنوع است که به صورت آنلاین و چاپی انجام می‌شود. البته امروزه‌ به علت استفاده زیاد از گوشی‌های هوشمند بیشتر شرکت‌های صنعتی و تولیدی روش دیجیتال و تبلیغات اینترنتی را ترجیح می‌دهند.

کاتالوگ صنعتی یکی از ضروری‌ترین ابزارها برای معرفی محصولات و خدمات صنایع مختلف است. با یک کاتالوگ حرفه‌ای، شما می‌توانید ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های محصولات خود را به گونه‌ای جذاب و قابل اعتماد به مشتریان ارائه دهید. نکته مهم این است که یک کاتالوگ صنعتی باید هم از نظر ظاهری چشمگیر باشد و هم اطلاعات موردنیاز مخاطب را به شکلی منظم و کاربردی منتقل کند، به همین دلیل انتخاب یک تیم متخصص اهمیت زیادی دارد.

مجموعه اسمارت کاتالوگ با سال‌ها تجربه و بهره‌مندی از نیروهای متخصص، خدمات طراحی کاتالوگ صنعتی را با بالاترین کیفیت ارائه می‌کند. ما تلاش می‌کنیم هر کاتالوگ صنعتی را متناسب با هویت برند و نیاز هر کسب‌وکار به شکلی منحصر‌به‌فرد و اثرگذار طراحی کنیم. اگر برای افزایش اعتبار برند و جذب تاثیرگذار مشتریان دنبال یک کاتالوگ صنعتی حرفه‌ای هستید، اسمارت کاتالوگ بهترین انتخاب برای شماست.

کاتالوگ صنعتی چیست؟

شاید بارها از خود پرسیده باشد که کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع کاتالوگ صنعتی یا تولیدی یک روش تبلیغاتی است که محصولات شما را همراه با تصاویر، مشخصات و حتی قیمت محصولات به مشتریان زیادی معرفی می‌کند.

یک کاتالوگ با چیدمان درستی از محصولات متنوع شما و معرفی کسب و کارتان می‌تواند افراد زیادی را به سمت شما بکشاند. البته باید طراحی کاتالوگ چاپی و یا طراحی کاتالوگ تبلیغاتی اینترنتی دارای مشخصات بارزی باشد تا بتواند در بین هزاران کاتالوگ و بروشور دیگر گوی سبقت را به دست بگیرد.

ویژگی‌های یک کاتالوگ صنعتی خوب

یک کاتالوگ با پایه ریزی و طراحی عالی مطمئناً تأثیر زیادی در برندسازی شما دارد. در واقع کاتالوگ صنعتی بدون داشتن طراحی مناسب یقیناً استراتژی بازاریابی کسب و کارتان را ناقص معرفی می‌کند. در نتیجه به مرور زمان فروش شما کاهش پیدا می‌کند. پس باید کاتالوگ های صنعتی دارای ویژگی‌های خاص و طرح‌های خلاقانه‌ای باشند‌ تا شما را به اهداف تجاری‌تان برساند. برخی از این ویژگی‌ها موارد ذیل هستند.

ساده اما جذاب

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم محصولات خود را با طرحی ساده همراه با قیمت محصول در کاتالوگ معرفی کنید. قرار نیست کاتالوگ یک اثر هنری باشد تنها باید مشتری را جذب کند. از طرفی هیچ محدودیتی در ارسال و انتشار آن وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: کاتالوگ محصول چیست

استفاده از عکس های باکیفیت

کاتالوگ صنعتی (Industrial catalog) تا حد زیادی به تصاویر و عکس های واضح متکی است. زیرا عکس محصول اولین چیزی است که نظر مشتری را به سمت خود جلب می‌کند. پس با انتخاب تصاویر حرفه‌ای و استفاده از استراتژی انباشتگی باید جلوه کاتالوگ را بالا ببرید و نیاز مشتری را برطرف کنید.

برندسازی قوی

از آنجایی که ارتباط قوی بین برندسازی و کاتالوگ صنعتی وجود دارد. پس یک کاتالوگ خوب باید برای مخاطبان به سادگی قابل درک باشد. یعنی تمامی افراد چه با سواد چه بی‌سواد با دیدن کاتالوگ بتوانند تصویر خوبی از برند شما در ذهنشان به دست آورند.

ویژگی‌های یک کاتالوگ صنعتی خوب

توضیحات کوتاه و جامع

فراموش نکنید کاتالوگ صنعتی جای مناسبی برای توضیحات طولانی نیست. پس برای معرفی محصولات خود تنها از نکات کلیدی و توضیحات مختصر استفاده کنید.

ایجاد ثبات و هماهنگی

در آخرین نکته باید توجه زیادی به هماهنگی و چیدمان کاتالوگ صنعتی داشته باشید. زیرا مخاطبان کاتالوگ های یکپارچه و منظم را بیشتر دنبال می‌کنند و راحت‌تر مطالب و محصولات شما را درک خواهند کرد. پس در طراحی و اجرای اسمارت کاتالوگ های خوب باید هماهنگی ایده الی بین سبک، نورپردازی و چیدمان تصاویر، ویدئو و مطالب وجود داشته باشد.

کاتالوگ دیجیتال یا کاتالوگ کاغذی

شرکت‌های صنعتی برای تبلیغ و معرفی محصولات خود روش‌های زیادی را انتخاب می‌کنند. یکی از این روش‌های تبلیغاتی فلیپ بوک یا همان کاتالوگ هوشمند دیجیتال است و دیگری کاتالوگ کاغذی می‌باشد. اما این روزها به دلیل استفاده زیاد از گوشی‌های هوشمند و در دسترس بودن اینترنت در هر مکانی روش‌های تبلیغات آنلاین طرفداران بیشتری پیدا کرده است. به دلیل همین محبوبیت زیاد، بیشتر کسب و کارهای صنعتی و تولیدی ترجیح می‌دهند برای معرفی کسب و کار خود و معرفی طیف گسترده‌ای از محصولات خود روش دیجیتال را به کار ببرند.

در واقع کاتالوگ صنعتی دیجیتال به علت طبقه‌بندی اطلاعات محصولات متنوع تصمیم‌گیری را برای مشتریان راحت‌تر می‌کند. از طرفی مخاطبان می‌توانند در زمان کوتاهی محصولات شما را از نظر کیفیت و قیمت با محصولات چند شرکت دیگر مقایسه کنند. پس کاتالوگ دیجیتال صنعتی یک طراحی حرفه‌ای از مشاغل مختلف نسبت به کاتالوگ چاپی صنعتی است.

سخن پایانی

از آنجایی که کاتالوگ الکترونیکی یک پل ارتباطی میان شما و مخاطبان زیادی است. پس بهتر است پیش از هر کاری محصولات خود را در فضای مجازی و بسترهای اینترنتی معرفی کنید. چون امروزه اکثر مشتریان خدمات و محصولات خود را اول از همه در اینترنت جستجو می‌کنند سپس به بازارهای محلی روی می‌آورند.

از این رو طراحی کاتالوگ صنعتی آنلاین و معرفی آن در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین، واتساپ و غيره می‌تواند مشتریان بسیار بیشتری را برایتان جذب کند. البته برای دیده شدن محصولات خود باید از لینک‌ها و فراخوان‌های متنوع استفاده کنید. همچنین ویدئوها و تصاویر جذاب را در اختیار مشتریان قرار دهید. به همین منظور ما در مجموعه‌ اسمارت کاتالوگ تلاش کرده‌ایم با طراحی کاتالوگ دیجیتال صنعتی و کاتالوگ چاپی صنعتی تجربه بهتری را در دنیای بازاریابی و تجارت برایتان رقم بزنیم.

اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

چه کاتالوگی خوبه؟