عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی-تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یکی از انواع عکاسی تجاری است و آتلیه های تبلیغاتی از ارائه آن کسب درآمد می کنند، اما چه عکسی تبلیغاتی است؟ متاسفانه به خاطر عدم آگاهی، بعضی ها فکر می کنند که هر عکسی که در تبلیغات استفاده می شود، عکس تبلیغاتی است، اما اینطور نیست پس قبل از اینکه هر عکس یا تصویری که روی بیلبوردها یا پوستر های دیواری را عکس تبلیغاتی خطاب کنید به تعریف درست عکاسی تبلیغاتی رجوع کنید.

تعریف عکاسی تبلیغاتی چیست

فرآیند عکاسی تبلیغاتی، فرآیندی است که در آن یک یا چند پیام درباره موضوعی مشخص، توسط یک عکس به مخاطب رسانده شود.

تعریف بالا دقیق ترین تعریف عکاسی تبلیغاتی است. مهم ترین رکن در هر فرآیند تبلیغاتی، پیغام (message) است و نمی توان تبلیغات بدون پیام را تبلیغات نامید. بر همین اساس عکاسی تبلیغاتی بدون داشتن پیغام فقط یک تصویر سازی است.

عکاسی تبلیغاتی جزو تاثیرگذارترین محتواها در دنیای تبلیغات است، چرا که پیغام در قالب تصویر به مخاطب منتقل می شود و این موضوع باعث افزایش عمق تاثیر گذاری می شود. هر چه پیغام درست تر و زیرکانه تر در یک عکس بیان شود، یعنی موفقیت بیشتر.

این موضوع را به این جهت بیان می کنیم چون ممکن است با دیدن تصویرهای تبلیغاتی از خود بپرسید که چه پیغامی در این تصویر به شما منقل شده است. حالا که با تعریف درست عکاسی تبلیغاتی آشنا شدید بهتر است با سوءتفاهم دیگری که در مورد یک پروژه اصولی عکاسی تبلیغاتی در میان خیلی ها وجود دارد آشنا شوید.

مراحل اجرای یک عکاسی تبلیغاتی:

وقتی که تصمیم می گیرید که برای محتوای تبلیغاتی خود، از یک عکس تبلیغاتی استفاده کنید باید مراحل اجرای یک عکس تبلیغاتی را به درستی درک کنید.

مرحله یک: با مدیران یا مشاوران تبلیغات و مارکتینگ خود بر سر پیغام توافق می کنید.

مرحله دوم: حالا که پیغام مشخص شده، باید به تصویری که بتواند پیغام را به درستی منتقل کند فکر کنید. داشتن افراد ایده پرداز در این مرحله می تواند باعث شگفتی شود.

مرحله سوم: طراحی آن ایده توسط یک طراح زبده حتی به صورت اسکچ یا یک اتود دستی

مرحله چهارم: ارائه اسکچ به آتلیه تبلیغاتی جهت عکس برداری

شاید خنده دار باشد اما یک عکس تبلیغاتی فقط چیزی را عکاسی می کند که شما خواسته اید و این همان سوءتفاهم دوم است.

(سوء تفاهم اول تعریف اشتباه از عکاسی تبلیغاتی بود).

در واقع یک عکاس تبلیغاتی خوب و حرفه ای، توانایی رسیدن به طرحی را دارد که شما به او ارائه کرده اید، اما متاسفانه بعضی از سفارش دهندگان عکاسی تبلیغاتی، توقع انجام کلیه مراحل بالا را از عکاس می کنند و انتظار دارند که او جور همه تخصص ها را به دوش بکشد.

در پایین نمونه های عکاسی تبلیغاتی را خواهید دید که در آتلیه مجموعه ما انجام شده است.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *