اهمیت طراحی جلد کاتالوگ خلاقانه و باکیفیت در جلب مشتری

طراحی جلد کاتالوگ

طراحی جلد کاتالوگ (Catalog cover design) جزو بخشهایی از کاتالوگ است که طراحان به آن نگاه ویژه ای دارند. دلیل این موضوع این است که جلد کاتالوگ اولین چیزی است که مخاطب می بیند. اهمیت جلد یک کاتالوگ مثل صفحه اصلی یک وب سایت است. در حقیقت طراحی جلد کاتالوگ می تواند به مخاطب پیغام های فراوانی را بگوید.

تاثیرات طراحی جلد کاتالوگ

همیشه این را گفته ایم که یکی از حساس ترین لحظات ارتباط با مخاطب، لحظه شروع ارتباط است. در کاتالوگ ها هم چه به صورت الکترونیکی باشند چه چاپی، طراحی جلد کاتالوگ است که مشخص می کند در اولین لحظه چه چیزی به مخاطب نشان داده شود. تاثیر طراحی جلد کاتالوگ چیزی مشابه تاثیرات جلد کتاب است موقع مشاهده، امتحان و انتخاب یک کتاب. در این لحظه چند عامل اصلی وجود دارد:

  • عنوان کتاب که شما را جلب کرده است و یا در راستای نیاز شما بوده.
  • نویسنده و یا مترجم کتاب که اگر برای شما شناخته شده باشد بسیار موثر است.
  • طراحی جلد ، ساختار فیزیکی و نوع صفحه بندی و صفحه آرایی که شما را نسبت به انتخابتان مطمئن می کند.

اگر سه مورد فوق به خوبی محقق شود، به احتمال زیاد شما را با آن کتاب در صف صندوق خواهیم دید. اما در کاتالوگ های تجاری به چه صورت است؟

تاثیرات طراحی جلد کاتالوگ در فضای تجاری

طراحی جلد کاتالوگ هم در این چرخه مثل جلد کتاب بسیار تاثیرگذار است:

  • موضوعیت کاتالوگ که دقیقا با زمینه کاری شما یکسان است و می تواند یک نیاز را در مخاطب شما بیدار کند و یا یک نیاز قطعی را پاسخ دهد. ( من کاتالوگ مبلمان را تهیه می کنم چون یا به مبل نیاز دارم و یا دوست دارم که مبلمانم را تغییر دهم )
  • برند تجاری شما که اعتبار شماست و به مخاطبان می گوید که به چه میزان به شما اعتماد کنند.
  • طراحی جلد، ساختار فیزیک و طراحی های جانبی که به مخاطب می گوید کلی حرف برای شنیده شدن وجود دارد.

ماموریت ها و اصول مهم درطراحی جلد کاتالوگ

اصول مهم در طراحی جلد کاتالوگ (Catalog cover design) اهمیت بسیار بالایی دارند اما مهمترین اصل در طراحی موفق جلد یک چیز است: جلب توجه! جلب توجه تعریف مشخصی دارد. چشم شما به عناصر مختلفی جلب می شود. اما جلب توجه در جلد کاتالوگ توسط زیبایی منحصر به فرد جلب می شود. برای همین است که طراحان و گرافیست ها به طراحی جلد کاتالوگ نگاه ویژه ای دارند. در این راستا خوب است که نمونه کاتالوگ دیجیتال که مخاطب پسند هستند را دنبال کنید و از آنها ایده بگیرید.

چند پیشنهاد مهم برای طراحی جلد کاتالوگ

اگر کاتالوگتان به صورت چاپی است حتما مراحل تکمیلی پس از چاپ را از طراح جویا شوید و هرگز در تصمیم او دخالت نکنید. طراحان حرفه ای می دانند چطور با جلد کاتالوگ برخورد کنند. برای چاپ و خدمات پس از چاپ جلد بودجه مناسبی را در نظر بگیرید. از خبره ترین طراحان و مشاوران برند در طراحی کمک بگیرید.

جمع بندی

اگر دقت کنید وقتی از بازدید یک نمایشگاه تجاری برمی گردید و کاتالوگ هایی که جمع‌اوری کرده اید را مرور می کنید اولین مکستان روی جلد های کاتالوگ هاست. فارق از اینکه این کاتالوگ ها در چه سایزی هستند رنگ و لعاب و طراحی جلد روی اینکه مشتاقانه صفحات داخلی را مرور کنید بسیار تاثیر می گذارد.

تیم اسمارت کاتالوگ برای طراحی های منحصر به فرد که بتواند علاوه بر جلب توجه، ارتباطی موثر با مخاطبان شما برقرار کند مهارت ویژه ای دارد. این طراحی ها چه به صورت کاتالوگ های چاپی چه به صورت کاتالوگ های دیجیتالی اسمارت ، می تواند تاثیرگذاری و میزان موفقیت شما را در پرزنت خود ضمانت کند

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *