عکاسی صنعتی از محصول

عکاسی صنعتی از محصول

وقتی محصولی تولید می شود، فرآیند های معرفی آن به بازار آغاز می شود. در چنین شرایطی نیاز به عکاسی صنعتی از محصول ممکن است، خیلی زود احساس شود. بگذارید خیالتان را راحت کنم: برای انجام هر کاری قطعاً نیاز به تصویر محصول خود خواهید داشت!

شما محصولی تولید کرده اید و تلاش می کنید با نمایشی که از محصول خود انجام می دهید، آن را بفروشید. پس قطعاً این تصویر از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

فرآیند عکاسی از محصولات و یا تصویر برداری از محصولات به عنوان یکی از زیر شاخه های عکاسی تجاری، به شما سرویس های مختلفی ارائه می کند که می توانید بر اساس نیاز خود از آن ها استفاده کنید. اما عکاسی صنعتی، عمومی ترین و پایه ای ترین چیزی است که به آن می توانید نیاز داشته باشید یا بهتر بگویم اقتصادی ترین…

 

عکاسی صنعتی از محصول چیست؟

چند وقت پیش مقاله ای منتشر کردیم که با موضوع عکاسی صنعتی چیست؟ و در آن تا حدودی عکاسی صنعتی را تعریف کردیم. عکس های صنعتی از محصول همان تصاویری هستند که در زمینه های سفید تهیه می شوند و طراحان با جداسازی محصول از زمینه سفید تصویر، می توانند از آن در هر جایی که نیاز دارند، استفاده کنند.

از خودتان می پرسید: کجا؟ هرجایی که نیاز به ارائه تصویر محصول شما باشد. از یک فروشگاه آنلاین تا بسته بندی محصول، از بیلبورد شهری تا پوستر های فروشگاهی، از کاتالوگ های چاپی تا اسمارت کاتالوگ شما.

 

عکاسی صنعتی اسمارت کاتالوگ

 

عکاسی صنعتی از محصول در چه شرایطی مناسب شما نیست؟

با تمام احترامی که برای همه عکاسان حرفه ای قائل هستیم، باید بگوییم که گاهاً رسیدن به خروجی های نرم افزاری می تواند خروجی دقیق تر و جذاب تری از یک محصول ارائه کند. مثلاً فکر می کنید که برند های موبایل بین خروجی نرم افزاری و فرآیند عکاسی صنعتی کدام را انتخاب می کنند؟ پس اگر مدل سه بعدی محصولتان را به هر دلیلی ( برای طرح قالب، نقشه های مهندسی و … ) در اختیار دارید، استفاده از خروجی های نرم افزاری برای رسیدن به بهترین عکس های صنعتی بهترین گزینه خواهد بود.

این را نباید فراموش کرد که انجام چنین کاری ( خروجی نرم افزاری ) می تواند فرآیند هزینه بردارتری نسبت به عکاسی صنعتی از محصول باشد، اما نتایج دقیق تری برای شما خواهد داشت، البته اگر به چنین دقتی نیاز داشته باشید.

 

عکاسی صنعتی از محصولات خود را به چه کسانی بسپاریم؟

عکاسی صنعتی از محصول تلفیقی از هنر و تکنیک است. مهمترین عامل در یک عکاسی صنعتی، بعد از انتخاب زاویه استاندارد، شرایط نورپردازی محصول است. برند های زیادی را می شناسیم که بارها و بارها برای عکاسی صنعتی از محصولات خود هزینه کرده اند، اما هنوز به فریم های مناسب و استاندارد از محصولات خود نرسیده اند. در نظر گرفتن فاکتورهای فنی عکاسی صنعتی توسط تیم عکاسی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است و عدم رعایت آن ها می تواند باعث اتفاقاتی شود که استفاده کردن از عکس صنعتی یک محصول را دچار مشکل کند. در ادامه به چند مشکل رایج در عکاسی های غیر مناسب از محصول می پردازیم:

  • محصول از وضوح مناسب برخوردار نیست.
  • زاویه عکاسی از محصول نامناسب است.
  • نورپردازی روی محصول، محصول را ( متریال، حجم، کیفیت تولید و … ) به خوبی نمایش نمی دهد.
  • سبک نورپردازی باعث شده است که حذف پس زمینه، محصول را از خوانا بودن خارج کند.
  • نویز تصویر علل الخصوص در قسمت های تاریک زیاد شده است.

 

مشکلاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، مشکلات رایجی بود که در بسیاری از تصاویر دریافتی از سفارش دهندگان اسمارت کاتالوگ می بینیم. استفاده از چنین تصاویری باعث می شود که تیم طراحی با محدودیت های فراوانی روبرو شده و در نهایت خروجی دلخواه و مناسبی در طراحی بدست نیاید. پس پیشنهاد می کنیم برای محقق شدن و رسیدن به بهترین نتیجه در عکاسی صنعتی و جلوگیری از تکرار فرآیند عکاسی از محصولات، انجام عکاسی صنعتی از محصول های خود را به یک تیم متخصص بسپارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *