آموزش ششم: انتشار انبوه اسمارت کاتالوگ

انتشار انبوه اسمارت کاتالوگ

اجرایی کردن پلن های تبلیغاتی در هر کسب و کار موضوعی بدیهی است و انتشار انبوه اسمارت کاتالوگ نیز جزو همین پلن ها به حساب می آید. در مقاله قبل در مورد ارسال مستقیم و تفاوت های آن با انتشار توضیح داده شد. در این آموزش درباره انتشار انبوه اسمارت کاتالوگ و چند روش عمومی برای اجرای آن صحبت خواهیم کرد.

 

تعریف انتشار انبوه اسمارت کاتالوگ

انتشار انبوه اسمارت کاتالوگ به معنای انتشار اسمارت کاتالوگ برای دامنه وسیعی از مخاطبان برای انجام بازاریابی و ایجاد فروش است. عمدتاً مخاطبانی که در انتشار انبوه مورد توجه قرار می گیرند، تعداد زیادی دارند و جامعه مخاطبان هر کسب و کار، بر اساس نوع محصول و یا خدمت می تواند، متفاوت باشد. اما نکته ای که در انتشار انبوه اسمارت کاتالوگ می بایست در نظر گرفت این است که منطق شناسایی و تعیین جامعه مخاطب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

روش های انتشار انبوه اسمارت کاتالوگ

اساساً انتشار انبوه اسمارت کاتالوگ در دو حالت صورت می گیرد:

حالت اول) ارسال انبوه پیامک، ارسال انبوه ایمیل، زمانی که شما لیست اطلاعات مخاطبان را در اختیار دارید

در این حالت بر اساس اطلاعاتی که از مشتری در اختیار دارید، باید برنامه ریزی انتشار انبوه را انجام دهید.

ارسال انبوه پیامک در اس ام اس :

اگر بانک اطلاعاتی از تلفن همراه مخاطب را در اختیار دارید، بهترین گزینه انتشار انبوه پیامک و یا انتشار از طریق پیام رسان های الکترونیکی می باشد. با توجه به قوانین مخابراتی کشور برای ارسال انبوه پیامک  نیاز به یک پنل ارسال انبوه پیامک خواهید داشت (در صورتی که از طریق سیم کارت شخصی این کار را انجام دهید، احتمال مسدود شدن سیم کارت وجود دارد). فراموش نکنید که برای ارائه اسمارت کاتالوگ از طریق ارسال انبوه پیامک می بایست از طریق قرار دادن لینک دانلود در متن اس ام اس اقدام کنید.

ارسال انبوه در واتساپ :

در صورتی که می خواهید از طریق پیام رسان واتساپ این کار را انجام دهید، می بایست تمام شماره ها را به عنوان مخاطب ذخیره و در اپلیکیشن واتساپ از طریق گزینه New Broadcast اقدام کنید. بعد از ساخت کانال Broadcast تمام مخاطبان را در آن اضافه و اسمارت کاتالوگ خود را به همراه محتواهای مربوطه در آن منتشر کنید. انجام این کار را فقط از طریق Broadcast انجام دهید، تا پیغام و محتواهای مربوطه به صورت جداگانه برای هر یک از مخاطبان ارسال شود.

ارسال انبوه در ایمیل :

اگر بانک اطلاعاتی شامل آدرس ایمیل مخاطبان است، استفاده از سرویس های ارسال انبوه ایمیل مناسب خواهد بود. دلیل استفاده از سرویس‌ های ارسال انبوه ایمیل این است که اگر شما از سرویس ایمیل خود تعداد زیادی ایمیل مشابه ارسال کنید، سرویس ایمیل شما تعلیق خواهد شد.

سرویس دهنده های خدمات ایمیل مارکتینگ زیادی وجود دارند که شما می توانید برای ارسال انبوه ایمیل از آن ها خدمات بگیرید. لیست ایمیل مخاطبان خود را به آن ها ارائه و بر اساس محتوای مود نظر، ارسال انبوه ایمیل انجام می شود. محتوای ایمیل خود را به درستی انتخاب کنید و پیش بینی های لازم برای ارائه اسمارت کاتالوگ خود را در محتوای ایمیل انجام دهید و حتماً سعی کنید از ارائه کننده های خدمات ایمیل مارکتینگ معتبر برای اینکار استفاده کنید.

 

ارسال انبوه ایمیل

 

حالت دوم) زمانی که اطلاعاتی از مخاطبان در دسترس نیست

وقتی اطلاعات تماسی از مخاطب در اختیار ندارید، انتشار انبوه اسمارت کاتالوگ متفاوت خواهد بود. شما می توانید از دو روش انتشار اسمارت کاتالوگ خود را صورت دهید:

1- ارسال اسمارت کاتالوگ توسط اس ام اس منطقه ای:

توسط این سرویس می توانید برای مخاطبانی که کد پستی سیم کارت آن ها در منطقه‌ ی مورد نظر شماست، ارسال انبوه اس ام اس انجام دهید. نقطه ضعفی که این روش دارد، این است که ممکن است محدوده کد پستی مخاطب با محدوده سکونت و یا محل کار مخاطب اختلاف داشته باشد.

2- ارسال اسمارت کاتالوگ توسط اس ام اس زنده:

این سرویس توانایی این را خواهد داشت که برای کاربرانی که در یک محدوده مشخص حضور دارند، ارسال اس ام اس صورت دهد. ارسال زنده به دلایل امنیتی معمولاً با فاصله زمانی 24 ساعته انجام می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *