آموزش پنجم: ارسال مستقیم اسمارت کاتالوگ

ارسال مستقیم

به ارسال اسمارت کاتالوگ برای یک مخاطب شناسایی شده، ارسال مستقیم گفته می‌شود. ارسال مستقیم اسمارت کاتالوگ مثل این است که یک مخاطب از شما درخواست کاتالوگ داشته باشد و شما بخواهید به درخواست او پاسخ دهید.

 

تفاوت ارسال مستقیم اسمارت کاتالوگ و انتشار اسمارت کاتالوگ

شاید دو لغت “ارسال” و “انتشار” تجربیات مشابهی را برای همه ما به یاد بیاورد، آن ها را یکی بدانیم اما دقت کنید که : ارسال مستقیم، ارائه یک به یک کاتالوگ الکترونیکی شماست. همان لحظه ای که تیم فروش شما، به درخواست مشتری یا بر اساس پرتکل های فروش شما، کاتالوگ به فرد مربوطه ارائه می کند؛ اما در نقطه مقابل این کار، انتشار اسمارت کاتالوگ، ماهیت فروش بسیار کمتری داشته و بیشتر ماهیت بازاریابی و تبلیغاتی خواهد داشت.

شما یک دامنه بزرگ از مخاطب را شناسایی می کنید و بر همین اساس از طریق ارائه اسمارت کاتالوگتان می خواهید یک جریان را رقم بزنید.

 

 انواع ارسال مستقیم

در اینکه شما چطور اسمارت کاتالوگ خود را برای مخاطب خود ارسال کنید، هیچ محدودیتی ندارد؛ اما شما به عنوان یک مدیر فروش و بازاریابی می بایست انواع  را بررسی کنید تا بتوانید بر اساس شرایط و موقعیت مخاطب خود، ارسال مستقیم را صورت دهید.

 

آشنایی با انواع ارسال مستقیم اسمارت کاتالوگ

شما به عنوان مالک اسمارت کاتالوگ، می بایست انواع ارسال مستقیم اسمارت کاتالوگ خود را بر اساس سه خروجی اصلی شناسایی و گزینه های مورد نیاز خود را عملیاتی کنید:

  • ارسال فایل آفلاین
  • ارسال از طریق لینک دانلود

 

ارسال مستقیم توسط فایل آفلاین

این را نباید فراموش کنید که کاتالوگ الکترونیکی شما یک فایل آفلاین دارد و یکی از بزرگترین مزیت هایی که به عنوان مالک اسمارت کاتالوگ، باید از آن به خوبی استفاده کنید داشتن فایل آفلاین است.

 

روش های عمومی ارسال مستقیم توسط فایل آفلاین :

 

1. ارسال مستقیم در پیام رسان‌های الکترونیکی

استفاده کردن از پیام رسان های تلگرام و واتساپ و یا دیگر پیام رسان ها در فرآیندهای فروش و یا مشاوره بسیار رایج و بدیهی است. شما می توانید فایل اسمارت کاتالوگتان را به صورت مستقیم در پیام رسانی که با مشتری هدف خود در حال مذاکره هستید، ارسال کنید. برای انجام اینکار فقط کافی است از طریق گزینه ارسال داکیومنت (Document) استفاده کنید. ارسال فایل آفلاین از طریق پیام رسان ها به خاطر فاکتورهای فنی اسمارت کاتالوگ (برای بهینه شدن در پیام رسان ها) ، بسیار تاثیرگذار است.

 

2. ارسال مستقیم از طریق ایمیل

ارسال فایل آفلاین برای مخاطبی که به آدرس ایمیل او دسترسی دارید، کار بسیار ساده و راحتی است. فقط کافی است فایل اسمارت کاتالوگ خود را در ایمیل از گزینه ضمیمه کردن فایل (Attach File) استفاده کنید. انجام این کار در تمامی سرویس های ایمیل قابل اجراست و هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

 

3. ارسال مستقیم توسط حافظه های جانبی

این روش ارائه که وام گرفته شده از سی دی های مالتی مدیاست می تواند یکی از دیگر روش های ارسال مستقیم باشد. پیشنهاد می کنیم که از این روش به صورت عمومی استفاده نکنید و فقط در موارد خاص که نیاز به ارائه رسمی دارید، آن را به کار برید. شما می توانید فایل اسمارت کاتالوگتان را در سی دی یا هر حافظه جانبی دیگر کپی کنید و فایل آن را اتوران (Autorun) کنید تا به محض آنکه مخاطب سی دی شما را در کامپیوتر قرار داد، فایل کاتالوگ به صورت اتوماتیک برایش باز شود.

این روش فقط در مناسبت های حضوری و فقط در تعداد محدود می تواند توجیح داشته باشد. همچنین بر اساس عادت های مشاهده شده از مخاطبان، احتمال مشاهده کاتالوگ در این روش زیر 30٪ می باشد. برای همین این روش از ارسال مستقیم به خاطر هزینه های بالا و نرخ مشاهده پایین جزو روش های مردود شده می باشد؛ اما استفاده از این روش این فرصت را به شما می دهد که اگر به دنبال یک ارائه لاکچری و یا خاص از اسمارت کاتالوگ برای یک یا چند مخاطب خاص هستید از تمام ظرفیت های بصری بسته بندی، کاور و… بهره مند شوید.

 

ارسال مستقیم توسط لینک دانلود اسمارت کاتالوگ

ارسال مستقیم اسمارت کاتالوگ می تواند توسط لینک دانلود آن ( که با تحویل سفارش به شما ارائه شده است ) صورت گیرد. این لینک که همیشه آخرین نسخه اسمارت کاتالوگ را در اختیار مخاطب قرار می دهد می تواند به روش ها و مسیر های مختلفی ارسال مستقیم را صورت دهد.

نکته بسیار مهم در استفاده از لینک دانلود: همواره مراقب باشید هیچ تغییری در لینک دانلود ایجاد نشود. درج هر کاراکتر اضافی و یا حذف یکی از کاراکترها در لینک دانلود باعث اختلال در فرآیند دانلود اسمارت کاتالوگ شما می شود.

 

روش های عمومی ارسال مستقیم توسط لینک دانلود اسمارت کاتالوگ :

 

1. ارسال مستقیم در پیام رسان های الکترونیکی

این بار برای ارسال مستقیم توسط پیام رسان های الکترونیکی می بایست از طریق لینک دانلود اقدام نمایید، انجام این کار بسیار ساده است. شما می توانید عبارت لینک دانلود را در قالب یک متن برای مخاطب ارسال کنید. سعی کنید یک پاراگراف مناسب را همراه لینک دانلود داشته باشید. پیشنهاد می کنیم که پاراگراف های متعددی برای گروه ها و موقعیت های مختلف آماده کنید و آن ها را به صورت آرشیو داشته باشید و به انتخاب خود برای مخاطب ارسال کنید ( تصویر شماره 1).

 

ارسال مستقیم کاتالوگ

 

می توانید کل این پاراگراف را به عنوان پاورقی یک تصویر (Poster) مناسب قرار داده و برای مخاطب ارسال کنید (تصویر شماره 2). دقت داشته باشید که استفاده از پوستر می تواند کمی متن شما را از زنده و انحصاری بودن، خارج کند و جنبه های تبلیغاتی بیشتری به خود بگیرد.

 

ارسال کاتالوگ

 

2. ارسال در دایرکت و یا چت شبکه های اجتماعی

اگر مخاطب شما از طریق چت در شبکه های اجتماعی از شما کاتالوگ درخواست کند، می توانید در همان محیط ( مثلاً بخش دایرکت در اینستاگرام ) با ارسال لینک دانلود، کاتالوگتان را مستقیماً ارسال کنید.

 

3. ارسال مستقیم از طریق پیام کوتاه

ارسال مستقیم از طریق پیامک (SMS) شاید کمی خارج از انتظار باشد، اما ممکن است به هر دلیلی بخواهید ارسال مستقیم را از طریق اس ام اس صورت دهید. برای اینکار فقط کافی است مثل پروتکل ارسال مستقیم با لینک در پیام رسان های الکترونیکی عمل کنید، منتها در محیط اس ام اس.

 

4. ارسال مستقیم از طریق ایمیل

وقتی بخواهید ارسال مستقیم کاتالوگتان را از طریق ایمیل و با استفاده از لینک انجام دهید، کافی است لینک دانلود را در جایی مناسب از متن ایمیل وارد و برای مخاطب ارسال کنید. در این حالت مخاطب کل لینک را در متن ایمیل مشاهده و می تواند از طریق آن اسمارت کاتالوگ شما را دانلود کند ( تصویر شماره 3).

 

ارسال از طریق ایمیل

 

روش دیگری که می توانید لینک اسمارت کاتالوگ را از طریق ایمیل در اختیار مخاطب قرار دهید، استفاده از لینک کردن یک یا چند بخش از متن به لینک دانلود است. مثل عبارتی که شاید بارها در وب سایت ها دیده باشید: برای دانلود کاتالوگ ما اینجا کلیک کنید. در متن فوق عبارت اینجا به لینک دانلود شما متصل می شود و مخاطب با استفاده از آن وارد لینک شما می شود ( تصویر شماره 4 ).

این نکته را فراموش نکنید که ماهیت بصری محتویات ایمیل می تواند روی میزان تاثیر گذاری آن بسیار موثر باشد.

 

ارسال مستقیم اسمارت کاتالوگ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *