کاتالوگ محصول چیست و چرا برای پیشرفت کسب و کارمان به آن نیاز داریم؟

کاتالوگ محصول

کاتالوگ محصول (Product catalog) چیست و چطور به شما می بایست کمک کند؟ امروز تعریف دقیق تری از کاتالوگ در میان است اما وقتی از کسی می پرسید که کاتالوگ محصول چیست فقط یاد دفترچه ای شامل تعداد مشخصی از صفحات با تصاویر و توضیحات می افتد. اما طبق تعریف جدید آن ، کاتالوگ محصول یعنی ارائه سازمان داده شده ای از اطلاعات به هر روشی که بتوانید. وب سایت ها، شبکه های اجتماعی هر کدام می توانند نقش یک کاتالوگ را برای شما ایفا کنند.

مزیت داشتن کاتالوگ محصول چیست ؟

شما به عنوان مالک یک برند تجاری به ابزاری برای معرفی خود و محصولات خود نیاز دارید. اینکه کاتالوگ محصول چیست و چطور به شما در جهت پیشبرد اهدافتان کمک می کند موضوع مهمی است. در واقع کاتالوگ معرفی محصولات نقش یک فرد پرزنتور را برای شما ایفا می کند که توضیحات اولیه را در اختیار مخاطب قرار می دهد، سوالات احتمالی او را پاسخ می دهد و فرآیند متقاعد سازی را انجام میدهد. آن هم به صورت انبوه و بدون نیاز به حضور فیزیکی شما.

انواع کاتالوگ معرفی محصولات و خدمات

طبق تعریف اصلی کاتالوگ معرفی محصولات ، هر ابزاری که بتواند فرآیند معرفی را به شکلی سازمان یافته انجام دهد یک کاتالوگ است. طبق این تعریف وب سایت ها هم کاتالوگ هستند. پس الزامی نیست که یک کاتالوگ به شکل یک دفترچه صحافی شده حتما ارائه شود. اما کاتالوگ معرفی محصول را می توان در دو گروه اصلی تقسیم کرد :

  • کاتالوگ های فیزیکی ( چاپی )
  • کاتالوگ های الکترونیکی ( کاتالوگ های دییجیتالی )

انواع کاتالوگ معرفی محصولات و خدمات

 

تفاوت بروشور معرفی محصول با کاتالوگ محصولات

بروشور معرفی محصول یک فرق اساسی با کاتالوگ دارد. شما در کاتالوگ به معرفی گروهی از محصولات یا خدمات خواهید پرداخت اما در بروشور معرفی محصول فقط یک محصول و یا یک خدمت بخصوص را معرفی می کنید. این موضوع مهمترین تفاوت بروشور معرفی محصول با کاتالوگ محصولات است. بروشورها را هم می توان به دو صورت بروشورهای فیزیک ( چاپی ) و بروشورهای الکترونیکی ( دیجیتالی ) ارائه کرد.

بخش های موفقیت آمیز یک کاتالوگ محصول چیست ؟

تجربه ثابت کرده که موفقیت یک کاتالوگ محصول (Product catalog) به عوامل زیادی وابسته است که در زیر مهمترین این عوامل فهرست شده است.

  • شخصیت پردازی درست از موضوع کاتالوگ
  • مدیریت درست اطلاعات و بخش های کاتالوگ
  • محتوای کاتالوگ و تبلیغ نویسی درست و اصولی در کاتالوگ
  • طراحی گرافیک چشم نواز و سازمان یافته

نقطه شروع برای آماده سازی کاتالوگ محصول

وقتی می خواهید برای کاتالوگ محصول و یا بروشور معرفی محصول اقدام کنید، باید به جمع آوری چند چیز اقدام کنید:

  • آرم و نشانه برند و محصول به صورت وکتور
  • مشخص کردن لایه های اطلاعات مورد نیاز جهت معرفی و پرزنت
  • تصاویر صنعتی و یا تبلیغاتی محصول (ها) با بهترین وضوح و ابعاد
  • آماده سازی متن ها و کپی رایت ها به صورت فایل Word
  • آماده سازی فایل های جانبی بر اساس سرفصل های مورد نیاز ( مانند استانداردها، گواهینامه ها و … )
  • آماده سازی فهرست کانالهای ارتباطی مثل آدرس،تلفن، آدرس وب سایت و …

با آماده سازی این آرشیو و ارائه آن به یک تیم طراحی خبره، اطلاعات شما مدیریت و طبقه بندی خواهد شد. در مورد این مرحله نگران نباشید چون در مجموعه اسمارت کاتالوگ دریافت اطلاعات مورد نیاز از شما کاملا ساده است. تیم اسمارت بر اساس نیازهای پروژه، به شما پوشه هایی را ارائه می کند تا طبقه بندی اطلاعات بر همین اساس انجام شود.

سخن پایانی

طراحی کاتالوگ محصولات چه به صورت کاتالوگ چاپی و چه به صورت کاتالوگ الکترونیکی مانند اسمارت کاتالوگ جزو خدماتی است که در مجموعه ما به صورت تخصصی انجام می شود. مشاوران و طراحان برند در مجموعه اسمارت کاتالوگ به شما کمک خواهند کرد تا ارائه های بصری موثرتر و چشم نوازتری از خود داشته باشید تا از دستاوردهای آنها استفاده کنید. خدمات محتوانویسی و تبلیغات نویسی جزو دیگر خدماتی است که باعث می شود هر دو بخش طراحی و محتوا به صورت حرفه ای انجام شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *