فلایر تبلیغاتی چیست؟ + تفاوت فلایر تبلیغاتی با تراکت

فلایر تبلیغاتی

فلایر تبلیغاتی (Advertising flyer) یک بولتن معرفی محصول ( یا خدمت ) است که منحصرا بر روی معرفی و پرزنت یک محصول یا خدمت تمرکز می کند. فلایر تبلیغاتی در ظاهر به یک تراکت یا یک بروشور شبیه است اما استراتژی، اهداف و کاربرد فلایر بسیار با تراکت تفاوت دارد. فلایرهای تبلیغاتی، بولتن های مجزایی هستند که که هر کدام انحصارا بر روی معرفی یک یا گروه مشخصی از محصول یا یک خدمت متمرکز هستند ولی همیشه در کنار هم و عمدتا در یک هولدر (Holder) مثل پوشه، فولدر، پاکت و … ارائه می شوند.

تعریف فلایر تبلیغاتی

همانطور که گفته شد فلایر تبلیغاتی به بروشورهای مجزا اما هماهنگ ( چه به لحاظ طراحی و چه به لجاظ مشخصات فیزیکی ) گفته می شود که بر خلاف کاتالوگ های چاپی فاقد صحافی هستند. عدم صحافی شدن فلایر ها به شما این امکان را می دهد که مدیریت بهتری روی اضافه شدن و حذف محصولات ( یا خدمات ) و یا تغییر در محتواها و مشخصات محصولات خود را داشته باشید. بهترین و استانداردترین روش ارائه فلایرها به شکلی است که در کنار و به صورت پکیج شده باشند. مثلا داخل یک فولدر اختصاصی که تمام فلایرهای شما را در خود جای داده باشد.

هدف و مزایای فلایر تبلیغاتی چیست ؟

با شباهت های میان فلایر تبلیغاتی و تراکت ها شاید این سوال ‍پیش بیاید که مزایای فلایر تبلیغاتی چیست ؟ اساسا چه موقع باید فلایر تبلیغاتی را استفاده کرد؟ و فلایر تبلیغاتی مناسب چه کسب و کارهایی است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

فلایر تبلیغاتی مناسب چه کسب و کارهایی است ؟

شاید شما هم جزو کسانی باشید که محصولات و یا خدمات متعددی داشته باشید اما احتمال تغییر در سبد خدمات و یا سبد محصولات شما وجود داشته باشد. در چنین شرایطی آماده سازی کاتالوگ معرفی محصول توجیح بسیار پایینی خواهد داشت. چون ممکن است با حذف شدن یک محصول و یا اضافه شدن یک محصول و یا تغییر در مشخصات بخشی از محصولات، کاتالوگ شما از اعتبار خارج شود.

در چنین شرایطی فلایر تبلیغاتی بهترین گزینه است. هرچند اگر شما از یک کاتالوگ الکترونیکی استاندارد مثل اسمارت کاتالوگ، برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می کنید، با بروزرسانی های آن، نگرانی های خود را از بابت چنین مواردی ( تغییر محتوا، حذف و یا اضافه شدن محصول و خدمات ) بر طرف کرده اید!

فلایر تبلیغاتی مناسب چه کسب و کارهایی است ؟

تفاوت فلایر تبلیغاتی با تراکت های تبلیغاتی

شباهت های فلایر تبلیغاتی (Advertising flyer) با تراکت نباید شما را به اشتباه بیندازد چون عدم درک تفاوت فلایر تبلیغاتی با تراکت می تواند بسیار خطرناک باشد و شما را در ارائه هایتان بسیار ناموفق کند. اساسا تراکت ها برای اطلاع رسانی های تکی و موضوعی استفاده می شوند و برای افزایش دامنه این اطلاع رسانی از کاغذ هایی با گرماژ پایین ( مثل 135،150و نهایتا 170 گرم ) استتفاده می شود.

این کار برای کاهش هزینه و افزایش تیراژ ایده مناسبی است اما فلایر تبلیغاتی، می بایست معرفی رسمی و جدی تری را برای شما انجام دهد. پس استفاده از گرماژهای پایین کاغذ در فلایرهای تبلیغاتی اشتباه بسیار مهلکی است.

فلایر تبلیغاتی یا کاتالوگ چاپی؟ کدام را انتخاب می کنید؟

مهمترین عاملی که می تواند به شما کمک کند که انتخاب درستی بین فلایر تبلیغاتی یا کاتالوگ معرفی محصول انجام دهید این است که احتمال تغییر در محتواها و یا سبد محصولات و یا خدمات شما چقدر زیاد است؟ این بزرگترین دلیل برای استفاده از فلایر بجای کاتالوگ های چاپی است. این را بدانید که هزینه آماده سازی فلایرهای معرفی با آماده سازی یک کاتالوگ چاپی تا حدودی برابر هستند. اما تاریخ انقضای یک پکیج پرزنت به شیوه فلایرهای تبلیغاتی بسیار طولانی تر از یک کاتالوگ می باشد.

فلایر تبلیغاتی یا اسمارت کاتالوگ؟ کدام را انتخاب می کنید؟

با این پیش‌فرض که درک درستی از بزرگترین مزیت فلایر تبلیغاتی بدست آورده باشید، می توانید علاوه بر بدست آوردن این مزیت (مدیریت بهتر در سبد خدمات و یا محصولات در فلایرهای تبلیغاتی) از مزیت های بیشتری در اسمارت کاتالوگ بهره ببرید. تمام کاتالوگ های الکترونیکی اسمارت، به کرات قابل به‌روز شدن و مدیریت کردن محتوا هستند.

اما چرا کاتالوگ هوشمند برای کسب و کار شما مفید است؟ اسمارت کاتالوگ ها بر خلاف فلایر ها محدودیتی تحت عنوان تیراژ ندارند و صرفه های اقتصادی اسمارت کاتالوگ نسبت به فلایر های چاپی و کاتالوگ های چاپی کاملا قابل اثبات و محاسبه هستند. علاوه بر این موضوع طراحی هر اسمارت کاتالوگ به صورت اختصاصی و توسط تیم حرفه ای طراحی انجام می شود و دیگر نیازی به نگرانی بایت زیبایی کاتالوگ خود نخواهید داشت. طراحی های اسمارت کاتالوگ فضای بصری کسب و کار شما را ارتقا می دهد و باعث می شود ارائه ای حرفه ای از کارتان داشته باشید.

سخن پایانی

مجموعه اسمارت کاتالوگ متشکل از افراد متخصص و با تجربه در بخش دیزاین و طراحی گرافیک است و با تخصص خود می تواند ارائه های بصری محصولات و خدمات شما را در بیزینس های مختلف متمایز نماید. این خدمات چه به صورت محصولات چاپی مثل کاتالوگ و فلایر باشد و چه به صورت طراحی و اجرای اسمارت کاتالوگ ، ارائه های شما را حرفه ای تر و تاثیرگذار تر می کند. لطفا برای اطلاعات بیشتر و کسب مشاروه رایگان با پشتیبان های اسمارت کاتالوگ در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *