فلایر تبلیغاتی چیست

فلایر تبلیغاتی

فلایر تبلیغاتی، نوعی بولتن معرفی محصول یا خدمت است که بر معرفی و ارائه یک محصول یا خدمت خاص تمرکز دارد. شباهت ظاهری فلایر به تراکت یا بروشور، تمایز آن را از لحاظ استراتژی، اهداف و کاربرد پنهان می‌کند.

برخلاف تراکت، فلایرهای تبلیغاتی به‌صورت مجزا برای معرفی یک محصول یا گروهی از محصولات یا خدمات خاص طراحی می‌شوند. با این حال، ارائه آنها در کنار یکدیگر در قالب یک هولدر (مانند پوشه، فولدر یا پاکت) مرسوم است.

تعریف فلایر تبلیغاتی

همانطور که گفته شد، به بروشورهای مجزا اما هماهنگ (چه از نظر طراحی و چه از نظر مشخصات فیزیکی) که برخلاف کاتالوگ‌های چاپی صحافی نشده‌اند، فلایر تبلیغاتی گفته می‌شود.

عدم صحافی شدن فلایرها این مزیت را دارد که می‌توانید به راحتی محصولات (یا خدمات) را اضافه یا حذف کنید و یا در محتوا و مشخصات محصولات خود تغییر ایجاد کنید.

بهترین و استانداردترین روش ارائه فلایرها، ارائه آنها به صورت پکیج‌شده در کنار یکدیگر است. به عنوان مثال، می‌توانید آنها را داخل یک فولدر اختصاصی قرار دهید که تمام فلایرهای شما را در خود جای دهد.

هدف و مزایای فلایر تبلیغاتی چیست

فلایرهای تبلیغاتی که به آنها بروشور هم گفته می‌شود، ابزاری چاپی یا دیجیتال هستند که برای ارائه اطلاعات درباره محصول، خدمات یا رویداد به مخاطبان هدف استفاده می‌شوند. هدف اصلی آنها جلب توجه مخاطب، انتقال اطلاعات کلیدی و ترغیب آنها به اقدام است.

فلایرهای تبلیغاتی مزایای متعددی دارند، از جمله:

  • مقرون به صرفه: فلایرها در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات مانند تبلیغات تلویزیونی یا چاپی، روش بسیار مقرون به صرفه ای برای تبلیغات هستند.
  • هدفمند: فلایرها را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که به مخاطبان خاصی برسد.
  • قابل اندازه گیری: به راحتی می‌توان تعداد فلایرهای توزیع شده و تعداد افرادی را که با آنها تماس گرفته‌اند یا از وب سایت شما بازدید کرده‌اند، ردیابی کرد.
  • انعطاف پذیر: فلایرها را می‌توان در اندازه‌ها، اشکال و طرح‌های مختلف ایجاد کرد.
  • کاربرپسند: فلایرها را می‌توان به راحتی توزیع کرد و توسط مخاطبان ذخیره و به آنها مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: کاتالوگ چیست گامی بلند در مسیر موفقیت!

فلایر تبلیغاتی مناسب چه کسب و کارهایی است

شاید شما هم جزو افرادی باشید که محصولات یا خدمات متعددی ارائه می‌دهید، اما احتمال تغییر در سبد محصولات یا خدمات شما وجود دارد. در چنین شرایطی، آماده‌سازی کاتالوگ معرفی محصول توجیه بسیار پایینی خواهد داشت. چرا که ممکن است با حذف یا اضافه شدن یک محصول، یا تغییر در مشخصات بخشی از محصولات، کاتالوگ شما از اعتبار خارج شود.

در چنین شرایطی، فلایر تبلیغاتی بهترین گزینه است. هرچند اگر از یک کاتالوگ الکترونیکی استاندارد مانند اسمارت کاتالوگ برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنید، با به‌روزرسانی‌های آن، نگرانی‌های خود را از بابت چنین مواردی (تغییر محتوا، حذف یا اضافه شدن محصول و خدمات) برطرف کرده‌اید!

فلایر تبلیغاتی مناسب چه کسب و کارهایی است ؟

فلایر تبلیغاتی بهتره یا اسمارت کاتالوگ

با فرض اینکه درک درستی از بزرگترین مزیت فلایرهای تبلیغاتی پیدا کرده باشید، می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از این مزیت (مدیریت آسان‌تر سبد خدمات و محصولات در فلایرها)، از مزایای بیشتری در کاتالوگ دیجیتالی (Smart Catalog) استفاده کنید. تمامی کاتالوگ‌های الکترونیکی اسمارت، به طور مکرر قابل به‌روزرسانی و مدیریت محتوا هستند.

اما چرا کاتالوگ هوشمند برای کسب و کار شما مفید است؟

  1. نامحدود بودن: برخلاف فلایرها، اسمارت کاتالوگ‌ها محدودیتی از نظر تیراژ ندارند.
  2. صرفه‌جویی اقتصادی: مزایای اقتصادی اسمارت کاتالوگ نسبت به فلایرهای چاپی و کاتالوگ‌های چاپی سنتی کاملاً قابل اثبات و محاسبه است.
  3. طراحی اختصاصی: طراحی هر اسمارت کاتالوگ به صورت اختصاصی و توسط تیمی حرفه‌ای انجام می‌شود و دیگر نیازی به نگرانی بابت زیبایی کاتالوگ خود نخواهید داشت.
  4. ارتقای فضای بصری: طراحی‌های اسمارت کاتالوگ، فضای بصری کسب و کار شما را ارتقا می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا ارائه ای حرفه‌ای از کارتان داشته باشید.

فلایر تبلیغاتی بهتره یا کاتالوگ چاپی

مهمترین عاملی که می تواند به شما کمک کند که انتخاب درستی بین فلایر تبلیغاتی یا کاتالوگ معرفی محصول انجام دهید این است که احتمال تغییر در محتواها و یا سبد محصولات و یا خدمات شما چقدر زیاد است؟ این بزرگترین دلیل برای استفاده از فلایر بجای کاتالوگ های چاپی است. این را بدانید که هزینه آماده سازی فلایرهای معرفی با آماده سازی یک کاتالوگ چاپی تا حدودی برابر هستند. اما تاریخ انقضای یک پکیج پرزنت به شیوه فلایرهای تبلیغاتی بسیار طولانی تر از یک کاتالوگ می باشد.

تفاوت فلایر تبلیغاتی با تراکت تبلیغاتی

شباهت های فلایر تبلیغاتی با تراکت نباید شما را به اشتباه بیندازد چون عدم درک تفاوت فلایر تبلیغاتی با تراکت می تواند بسیار خطرناک باشد و شما را در ارائه هایتان بسیار ناموفق کند. اساسا تراکت ها برای اطلاع رسانی های تکی و موضوعی استفاده می شوند و برای افزایش دامنه این اطلاع رسانی از کاغذ هایی با گرماژ پایین ( مثل 135،150و نهایتا 170 گرم ) استتفاده می شود.

این کار برای کاهش هزینه و افزایش تیراژ ایده مناسبی است اما فلایر تبلیغاتی، می بایست معرفی رسمی و جدی تری را برای شما انجام دهد. پس استفاده از گرماژهای پایین کاغذ در فلایرهای تبلیغاتی اشتباه بسیار مهلکی است.

سخن پایانی

فلایر تبلیغاتی ابزاری چاپی یا دیجیتال است که برای معرفی محصول، خدمات یا رویداد به مخاطبان هدف استفاده می‌شود. فلایرها به دلیل مزایایی مانند مقرون به صرفه بودن، هدفمند بودن، قابل اندازه گیری بودن، انعطاف پذیری و کاربرپسند بودن، به ابزاری ارزشمند برای بازاریابی و تبلیغات تبدیل شده اند.

در این مقاله، به طور کامل به بررسی فلایرهای تبلیغاتی، مزایا و کاربردهای آنها، و همچنین نکات مهم در طراحی فلایرهای تبلیغاتی موثر پرداخته شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *