عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی-صنعتی-چیست؟

عکاسی صنعتی یکی از زیر گروه های عکاسی تجاری است و طبق تعریف عکاسی تجاری و برخلاف عکاس های هنری، شما به عنوان سفارش دهنده برای انجام عکاسی می بایست به نفر و یا تیم عکاسی هزینه پرداخت کنید. اما عکاسی صنعتی چیست؟ و به چه منظور انجام می شود.

هدف از عکاسی صنعتی چیست؟

همان طور که وظیفه طراح صنعتی یک شیء یا محصول طراحی ظاهر و ساختارهای ظاهری می باشد، وظیفه یک عکاس در عکاسی صنعتی از یک محصول، نمایش ظاهر و ساختارهای ظاهری یک محصول در عکس است. همانطور که یک طراح صنعتی تصمیم می گیرد که متریال بخش های مختلف یک شیء به چه صورت باشند و چه فرمی داشته باشند، عکاس صنعتی نیز باید بتواند فرم ها و متریال های بکار رفته را به خوبی به بیننده نشان دهد.

در عکاسی صنعتی باید حجم ها، رنگ ها، متریال ها و هر چیزی که در ظاهر سوژه هست، به درستی به تصویر کشیده شود. اساساً عکاسی صنعتی از یک سوژه، می بایست در زمینه های تک رنگ (عمدتاً سفید یا مشکی) انجام شود تا بعد از عکاسی با خارج کردن تصویر از پس زمینه قابل استفاده باشد.

ماموریت اصلی یک عکاس صنعتی در قبال محصول شما

یک عکاس صنعتی حرفه ای، باید بتواند محصول شما را به شکلی نورپردازی کند که بهترین نمایش از محصول را، ارائه دهد و با این کار اشتیاق و اعتماد را در مخاطب افزایش دهد.در بیشتر سفارشات عکاسی صنعتی علاوه بر نمایش کلی محصول، فریم هایی از بخش های کلیدی محصول هم تهیه می شود که می تواند در کنار تصویر اصلی و کلی محصول بسیار کاربردی باشد.

 

عکاسی-صنعتی
نمونه ای از عکاسی صنعتی از محصول

کاربردهای عکاسی صنعتی

قاعدتاً وقتی تولید کننده و یا وارد کننده محصولی هستید، عکاسی صنعتی از محصولاتتان حداقل کاری است که باید انجام دهید؛ می پرسید چرا؟ چون برای کاتالوگ، وب سایت، بیلبورد، اسمارت کاتالوگ یا هر کاتالوگ دیجیتالی ( الکترونیکی ) دیگر و اساساً هر جا که بخواهید در مورد محصولتان صحبت کنید، مناسب است. طراحان و گرافیست ها با استفاده از عکس های صنعتی شما می توانند هر چیزی که بخواهید، آماده کنند. از بسته بندی محصول تا پوسترها، از بروشورها تا انواع کاتالوگ. به تصویر زیر نگاه کنید. این طرح توسط یکی از طراحان تیم ما آماده شده است. اما اصلی ترین چیز و مهمترین چیزی که در این طرح وجود دارد تصویر محصول است که به صورت صنعتی عکاسی شده و بعد از آن توسط طراح در طرح وارد شده است.

 

تجهیزات-عکاسی-صنعتی
نمونه‌ای از طراحی بیلبورد که با استفاده از عکس صنعتی محصول انجام شده است.

اینکه عکاسی صنعتی جزو الزامات یک محصول به حساب می آید به همین دلیل است. از عکس صنعتی محصول می توان در طراحی هر چیزی استفاده کرد. پس پیشنهاد می کنیم عکاسی صنعتی خود را به یک تیم زبده بسپارید، تا از حداکثر قابلیت های آن استفاده کنید و مجبور به هزینه مجدد برای انجام اصولی آن نشوید.

در پایین نمونه هایی از عکس هاس صنعتی را خواهید دید که توسط تیم ما عکاسی و توسط تیم طراحی ما آماده سازی شده است.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *