عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش (Advertising photography of bags and shoes) می تواند یک پروژه جذاب و کم چالش برای یک تیم عکاسی حرفه ای محسوب شود. اما عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش باید به شکلی اصولی انجام شود تا تیم طراحی بتواند از عکس های گرفته شده به بهترین شکل استفاده کند. در ادامه به چند اصل مهم اشاره خواهیم کرد.
عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش با مدل و یا بدون مدل
استفاده از مدل در عکاسی تبلیغاتی تاثیر گذاری عکس های نهایی را به شدت افزایش می دهد. مزیت دیگر استفاده از مدل در عکاسی از کیف نمایش تناسب های آن و پیش نمایشی از ابعاد آن است. این کار به بیننده خواهد گفت که سایز کیف حدودا به نسبت بدن یک فرد چقدر است.
اگر برای عکاسی از کفش از مدل استفاده می کنید دقت کنید که : پاهای مدل حتما باریک باشد (از مدل هایی که ساق پای پهن دارند استفاده نکنید). پوشش او با سبک کفش هماهنگ و متناسب باشد. به شکلی پوشش را انتخاب کنید که هیچ المانی مثل پایین شلوار، روی کفش را نپوشاند.
کادربندی عکاسی را به شکلی انجام دهید که فقط بخشی از مدل در کادر باشد و نیازی نیست که مدل به صورت تمام قد عکاسی شود. پیشنهاد میکنیم برای عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش علاوه بر استفاده از مدل حتما تعدادی فریم هم به صورت محصول محور و فاقد مدل تهیه کنید.
با توجه به نکات ذکر شده در مورد عکاسی از کیف و کفش با مدل، میتوان نتیجه گرفت که داشتن یک کاتالوگ حرفهای با عکسهای باکیفیت و جذاب، نقش بسیار مهمی در جذب مشتری و افزایش فروش محصولات دارد. شناخت اصول اولیه عکاسی از محصول، انتخاب مدل مناسب، استفاده از نورپردازی صحیح و توجه به جزئیات، همگی عواملی هستند که در ایجاد یک کاتالوگ موفق تاثیرگذار خواهند بود. در ادامه بخوانید: عکاسی از محصولات برای کاتالوگ
پیام شما در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش
همانطور که مشخص است یک عکس تبلیغاتی حاوی یک پیغام برای بیننده است. به پاسخ این سوال فکر کنید که چه پیغامی را می خواهید در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش خود ذخیره کنید. به عنوان مثال په پیغام هایی برای یک کفش کلاسیک چرم مردانه می تواند مناسب باشد؟ برای یک کفش ورزشی چه پیفامی برای کفش کلاسیک شاید فاکتورهایی مثل لوکس بودن، استفامت، شخصیت متمایز داشتن، جذابیت و … پیغام های مناسبی باشند. اما برای یک مدل ورزشی پیغام هایی مانند سبک بودن، منعطف بودن، راحت بودن و … مناسب است.
استدیو یا فضای باز کدام برای عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش از مناسب ترند؟
قطعا عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش (Advertising photography of bags and shoes) در یک استدیو خروجیهای متفاوتی با عکاسی در فضای باز خواهد داشت. عکاسی در استودیو به تیم عکاسی این قابلیت را میدهد که کنترل بیشتر و ویژهتری روی جنس نور و تاثیرات نور و جنس عکس داشته باشد. این پیشنهاد منصفانهای است که اگر جنس کیفها و یا کفشها از چرم است، عکاسی را به طور کامل در استودیو انجام دهید. اما اگر مدلهای کیف و کفش جنس چرم ندارند، میتوانید عکاسی را در فضای باز هم انجام بدهید.
پس از انجام عکاسی با کیفیت بالا، گام بعدی ایجاد یک کاتالوگ جذاب و حرفهای است که بتواند محصولات شما را به بهترین شکل به نمایش بگذارد. طراحی کاتالوگ دیجیتال با استفاده از تصاویر باکیفلیت استودیویی، میتواند تأثیر بسزایی در جذب مشتریان و افزایش فروش محصولات شما داشته باشد. با سپردن این کار به یک تیم حرفهای طراحی، میتوانید از طراحی خلاقانه، چیدمان مناسب تصاویر، و انتخاب فونتها و رنگهای هماهنگ با برند خود اطمینان حاصل کنید. کاتالوگ دیجیتال، علاوه بر زیبایی بصری، امکان تعامل بیشتر با مشتریان را فراهم کرده و میتواند شامل اطلاعات مفیدی درباره محصولات، مانند جنس، اندازه و نحوه نگهداری باشد.
با داشتن یک کاتالوگ دیجیتال حرفهای، میتوانید محصولات خود را به صورت آنلاین و آفلاین به بهترین شکل معرفی کرده و به موفقیت بیشتری در کسبوکار خود دست یابید.
عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش بهتر است در چه زاویه ای انجام شود؟
به عنوان یک عکاس پیشنهاد میکنم در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش به تمام زوایا بپردازید. مخصوصا وقتی می خواهید عکاسی صنعتی از کیف و کفش انجام دهید. یک خریدار کیف و کفش هنگام انتخاب یک کیف و یا کفش دوست دارد آن را در تمام جهات ببیند.
چند اصل مهم در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش
- در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش از پس زمینه های رنگی استفاده نکنید. چون ممکن است روی رنگ محصول شما تاثیر بگذارند. اگر عکاسی صنعتی انجام میدهید تفییر پس زمینه را به صورت نرم افزاری انجام دهید.
- اگر کیف و کفش از متریالی ساخته شده اند که بازتاب دهنده نور هستند ( مثل کیف و کفش چرم )، حتما از منابع نوری با شکل دهنده های ملایم ( مانند سافت باکس ) استفاده کنید. اگر عکاسی را در فضای باز انجام میدهید عکاسی را در یک سایه ملایم انجام دهید. یا از دیفیوزرها برای ملایم و پراکنده کردن نور خورشید استفاده کنید.
چند نکته جالب در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش
- در عکاسی تبلیغاتی به فرم چیدمان و ترکیب بندی ایجاد شده توجه کنید. از یک طراح برای تهیه چند اتود دستی برای نحوه قرارگیری و ترکیب بندی کمک بگیرید. زوایای شکل گرفته بین عناصر می تواند روی ناخوداگاه بیننده به شدت تاثیر مستقیم داشته باشد.
- در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش به بندها دقت ویژه داشته باشید. چه بند یک کیف و چه بند کفش می تواند زیبایی عکس نهایی را کاهش یا افزایش دهد. در عکاسی های انتزاعی می توانید از سیم های مفتول برای حالت دهی مناسب به بند ها استفاده کنید. هنگام این کار دقت کنید که سیم ها در عکس دیده نشوند.
- عکس های انتزاعی تبلیغاتی برای مدل های روزمره و یا اسپرت مناسب هستند. برای مدل های کتانی و یا ساک های ورزشی از تکنیک هایی استفاده کنید که احساس بهتری به مخاطب القا شود .
سخن پایانی
نوع و کیفیت عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش می تواند روی برداشت بیننده از محصولاتی که به او ارائه می کنید و تصویر ذهنی او از برند شما، تاثیر مستقیم بگذارد. عکاسی تجاری به عنوان یکی از خدمات مورد نیاز در برندسازی و فروش و بازاریابی تاثیر مستقیمی روی فروش و معرفی یک محصول خواهد داشت. تیم اسمارت کاتالوگ با توجه به اهمیت عکاسی تبلیغاتی و تجاری و تاثیرات آن آماده ارائه خدمات حرفه ای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از محصولات و خدمات شما را دارد.