نرم افزار ساخت کاتالوگ

نرم افزار ساخت کاتالوگ

طراحان و گرافیست ها از نرم افزار های مختلفی استفاده می کنند، اما بهترین نرم افزار ساخت کاتالوگ چیست و بهتر است طراحی کاتالوگ در چه نرم افزاری انجام شود؟ این سوالیست که نه تنها طراحان، بلکه ذهن کارفرمایان را هم به خود درگیر می کند.

اولین قدم برای اینکه یک طراح، نرم افزار ساخت کاتالوگ را انتخاب کند، این است که مشخص کند در طراحی کاتالوگ به چه تکنیک هایی نیاز دارد و جلوه های گرافیکی خود را از قبل مشخص کند. این موضوع برای نرم افزار ساخت کاتالوگ بسیار مهم است.

بسیاری از تکنیک هایی که یک طراح برای انجام طراحی متصور می شود، ممکن است در یک نرم افزار به راحتی محقق شود، ولی در یک نرم افزار دیگر خیر.

نکته مهمی که باید در اینجا توجه شود، این است که برای طراحی و ساخت یک کاتالوگ، ممکن است از چند نرم افزار استفاده شود. مثلاً ادیت تصاویر و پیرایش های مربوط به آن ها، در یک نرم افزار ادیتور عکس مثل Photoshop انجام شود و بخش های عمده گرافیکی آن در نرم افزاری مانند Illustrator انجام شود.

نکته ای که در این بین وجود دارد این است که نرم افزار های غیر اورجینال ممکن است محدودیت هایی برای انجام طراحی ایجاد کنند و یا ایرادهای نرم افزاری آن ها باعث ایجاد خطا در خروجی شود. این خطاها که عمدتاً در چاپ خود را نشان می دهند، ممکن است هزینه های زیادی روی دست شما بگذارد.

 

بهترین نرم افزار ساخت کاتالوگ

همانطور که در بالا توضیح داده شد، طراحی یک کاتالوگ تمام عیار قطعاً توسط یک نرم افزار امکان پذیر نخواهد بود و گاهی می بایست از ترکیب امکانات و ابزارهای نرم افزارهای مختلف برای رسیدن به طرح مورد نظر، استفاده کرد. لذا اگر به عنوان کارفرما به دنبال استخدام و یا همکاری با یک طراح هستید، این نکته را لحاظ کنید که دانش نرم افزاری ضمانت کننده زیبایی و جذابیت کاتالوگ شما نخواهد بود. بلکه حس زیباشناسی یک طراح نسبت به دانش نرم افزاری در اولویت بالاتری قرار دارد.

یک طراح خبره طرح مورد نظر خود را بر اساس نیاز و ساختارهای برند شما تجسم می کند و در مرحله بعد از دانش نرم افزاری خود برای ترسیم آن استفاده می کند. پس فراموش نکنید که هیچ کسی به صرف بلد بودن نرم افزارهای گرافیکی، طراح نمی شود.

در ادامه لیستی از نرم افزارهای کاربردی که برای ساخت کاتالوگ استفاده می شود به شما نشان می دهیم:

  • Adobe Photoshop : کاراترین نرم افزار برای ادیت تصاویر و ایجاد افکت های مبتنی بر پیکسل
  • Adobe Illustrator : یکی از کاملترین نرم افزار های طراحی دو بعدی که محیط برداری (Vector) دارد.
  • Adobe InDesign : بهترین نرم افزار برای چیدمان متن ها و پاراگراف و یا ایجاد تایپوگرافی

 

نرم افزار ساخت کاتالوگ pdf

 

همانطور که بالاتر هم اشاره شد، هر کدام از این سه نرم افزار در یک بخش تخصص دارند و هر کدام از این نرم افزارها، اجرای بخشی از فرآیند طراحی کاتالوگ شما را بر عهده خواهند داشت.

سوالات زیادی درباره بهترین نرم افزار ساخت کاتالوگ pdf از ما پرسیده می شود. زبان و ریشه PDF یک پسوند عمومی است که مخصوص به یک نرم افزار بخصوص نیست. شما می توانید در هر برنامه ای که کاتالوگ را در آن طراحی می کنید، تنظیمات خروجی PDF را انجام و کاتالوگ خود را به صورت PDF خروجی بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *