کاتالوگ الکترونیکی چیست؟

کاتالوگ الکترونیکی چیست؟

کاتالوگ الکترونیکی چیست؟ این سوال یکی از مهم ترین سوالاتی بوده که درباره کاتالوگ های الکترونیکی مطرح می باشد.

کاتالوگ الکترونیکی به کاتالوگی گفته می شود که نیازی به چاپ نداشته و به صورت فایل الکترونیکی در اختیار مخاطب قرار می گیرد. این تعریف، عمومی ترین تعریفی است که از کاتالوگ الکترونیکی می توان بیان کرد؛ این تعریف شاید زمانی با توجه به فرمت کاتالوگ های الکترونیکی  تعریف درستی به حساب می آمد اما با گذشت زمان و تغییرات در فن آوری های آن دیگر تعریف دقیق و کاملی از کاتالوگ الکترونیکی نمی باشد.

معرفی کاتالوگ های الکترونیکی

اینکه به دنبال تعریف دقیق تری از کاتالوگ الکترونیکی باشیم از این جهت است که بسیاری از ورژن ها و نسل های کاتالوگ دیجیتالی که زمانی در کسب و کارها استفاده می شدند، امروز دیگر کارا نبوده و سفارش دهندگان خود را متحمل هزینه های فراوانی می کنند.

کاتالوگ الکترونیکی چیست؟

کاتالوگ الکترونیکی، کاتالوگی است که ماهیت فیزیکی ندارد و الزامی هم به داشتن ماهیت فیزیکی جهت ارائه ندارد. طبق این تعریف دیگر سی دی های چند رسانه ای یک کاتالوگ دیجیتال به حساب نمی آیند، چرا که به خاطر حجم بالای آن ها شما مجبور خواهید بود همیشه از ابزارهای ذخیره سازی مثل CD ,DVD و یا فلش مموری استفاده کنید.

آیا تعریف بالا تعریف کاملی از کاتالوگ های الکترونیکی یا همان کاتالوگ های دیجیتالی است؟

در سال ۲۰۲۰ مرورگر های مطرح مثل Chrome و Firefox تصمیم بزرگی گرفتند که باعث ضرر چند ده میلیون دلاری کمپانی Adobe شد؛ این تصمیم باعث شد نسل دیگری از کاتالوگ های الکترونیکی به کاتالوگ های دیجیتالی تاریخ انقضاء گذشته تبدیل شود و تعریف جدیدی از کاتالوگ های الکترونیکی رقم بخورد.

کاتالوگ-الکترونیکی

 

مزایای کاتالوگ الکترونیکی چیست؟

کاتالوگ الکترونیکی، کاتالوگی است که نیاز به چاپ نداشته و الزامی هم برای داشتن ماهیت فیزیکی جهت ارسال را ندارد و در کلیه مسیر های الکترونیکی قابل ارسال می باشد.

این تعریف کلیه کاتالوگ های دیجیتال که مبتنی بر فایل های SWF بودن را از لیست انواع کاتالوگ های هوشمند حذف می کرد؛ چرا که این فایل ها به هیچ وجه از طریق ایمیل قابل ارسال نبوده و نیستند، حتی این فایل ها در مرورگر های کروم و فایر فاکس هم پشتیبانی نمی شوند.

با پیشرفت و توسعه نرم افزارها همچنان نسل های متفاوتی از کاتالوگ الکترونیکی به بازار تبلیغات و بازاریابی معرفی می شود اما Google به عنوان یکی از سردمداران حوزه‌ وب با یک عبارت هوشمندانه به کاتالوگ های دیجیتال نگاه می کند: کاتالوگ الکترونیکی استاندارد.

کاتالوگ الکترونیکی استاندارد یعنی چه؟

از دید گوگل، کاتالوگ الکترونیکی استاندارد است که همه فاکتور های زیر را داشته باشد:

  • نیازی به چاپ نداشته باشد.
  • الزام به داشتن اینترنت برای مطالعه نداشته باشد.
  • قابل دسترس و آرشیو کردن باشد.
  • امنیت داشته باشد.
  • ارسال و انتشار آن هیچ محدودیتی نداشته باشد.
  • برای موتور های جستجوگر بهینه شود.
  • حجم بهینه ای نیز داشته باشد.

 

اسمارت کاتالوگ به عنوان جدیدترین و کاربردی ترین نسل کاتالوگ های الکترونیکی، تمام این ویژگی ها را داراست و بدون هیچ کم و کاستی می تواند به عنوان یک کاتالوگ الکترونیکی شما را از چاپ کاتالوگ بی نیاز کند و با فاکتور های استاندارد خود، باعث تأثیر شگرف و کاملاً محسوس در فروش و بازاریابی شما شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *