ویژگی های کاتالوگ جذاب و پر مخاطب

کاتالوگ جذاب

کاتالوگ جذاب (Attractive catalog) باید اول از همه بخش ها و تعداد صفحات مناسبی داشته باشد. همچنین قبل از شروع طراحی باید طرح و برنامه تعیین شده‌ای برای هر صفحه از کاتالوگ در نظر گرفته شود. هیچ‌گاه برای فروش محصولات و خدمات خود در کاتالوگ از توضيحات فنی و تخصصی نا مفهوم استفاده نکنید.

همیشه متن و محتوای کاتالوگ را باید برای مشتریان بنویسید نه اینکه برای خودتان! برای داشتن یک کاتالوگ جذاب خودتان را به جای مشتری قرار دهید و سعی کنید در طول کاتالوگ به سؤالات مبهم مخاطبین پاسخ دهید. البته برای موفقیت چاپ کاتالوگ و یا کاتالوگ الکترونیکی باید به یکسری نکات مهم دیگر هم توجه کنید. با ما همراه باشید تا به شما چند ویژگی دیگر از یک کاتالوگ ایده آل را معرفی کنیم.‌

۱۰ ویژگی مهم کاتالوگ جذاب

این روزها با زیاد شدن خریدهای آنلاین و سفارش های اینترنتی از فروشگاه های مجازی ، قطعاً طراحی کاتالوگ دیجیتال مشتریان زیادی پیدا کرده است. ولی ارائه هر نوع کاتالوگ ديجيتالی و چاپی نمی‌تواند موفقیت شما را رقم بزند مگر اینکه از ویژگی های مهمی برخوردار باشد.‌ در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره خواهیم‌ کرد.

انتخاب تصاویر

اصلی ترین عنصر گرافیکی که باعث جذابیت کاتالوگ های دیجیتال و چاپی می‌شود تصاویر باکیفیت است. باید مخاطب از دیدن عکس محصول و یا خدمات شما لذت ببرد. پس تصاویر کاتالوگ را از زوایای مناسب در معرض دید مخاطبین قرار دهید و از ارائه عکس های نازیبا و غیر حرفه ای از محصولات پرهیز کنید.

نگارش متون

اگر چه در کاتالوگ های الکترونیکی و چاپی محتوای متی زیاد استفاده نمی‌شود. ولی همین چند خط محتوای متنی هم باید اطلاعات خوبی در مورد مشخصات و نحوه استفاده از محصول و خدمات را ارائه دهد. پس برای نگارش محتواهای متنی در کاتالوگ جذاب باید فضای بسیار محدودی را با کمترین مقدار کاراکتر در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: متن معرفی شرکت در کاتالوگ؛ اولین قدم برای ساخت یک کاتالوگ موفق

طراحی گرافیکی مناسب

برای طرح کاتالوگ جذاب باید تصاویر و متون در لحظات کوتاهی بیشترین اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار دهد. به همین دلیل در فرآیند طراحی کاتالوگ خصوصاً در کاتالوگ های دیجیتال باید از طراحی های حرفه ای استفاده کرد که جذابیت را برای نگاه مخاطب افزایش دهند.

هارمونی در طراحی گرافیک

همیشه برای داشتن کاتالوگ جذاب هارمونی رنگی را رعايت کنید. مثلاً اگر کاتالوگی برای فروش اسباب بازی طراحی و تهیه می‌کنید باید عکس های کاتالوگ تصویری رنگ آميزی متنوع و گیرایی داشته باشند تا خردسالان را به سمت خود بکشاند. برای موفقیت در این کار کاتالوگ های دیجیتال جذاب‌تر هستند. چون شما بدون هیچ محدودیتی می‌توانید به روش های هوشمندانه از هر طرح و رنگی در کاتالوگ استفاده کنید. مهم‌تر اینکه کاتالوگ های دیجیتال ( الکترونیکی ) بیشتر با بازاریابی الکترونیکی امروزی هماهنگی دارند.

از فونت های معدودی استفاده کنید

در طراحی و اجرای فهرست کاتالوگ بهتر است از دو نوع فونت استفاده کنید. چون استفاده از یک فونت برای تولید محتوای متنی، ساختار کاتالوگ را دچار مشکل می‌کند. به فرض مثال چنانچه شما از فونت های فاقد سر صفحه استفاده می‌کنید باید در بافت متن قلم‌های Serif را به کار ببرید.

استفاده از عکاسی صنعتی

اگرچه یک کاتالوگ جذاب باید مملو از عکس‌های متنوعی از محصولات و خدمات شرکت باشد، اما تنها زمانی مجموعه‌ای از عکس‌ها می‌توانند به جذابیت کاتالوگ بیافزایند که توسط یک عکاس حرفه‌ای با رزولوشن مناسب تهیه شده باشند. برای موفقیت در این امر، کاتالوگ‌های دیجیتال به دلیل امکان نمایش تعداد بیشتری عکس در کمترین زمان و با کمترین هزینه، می‌توانند ابزار بسیار قدرتمندی باشند.
تاثیر عکس خوب در کاتالوگ های آنلاین بسیار زیاد است. عکس‌های باکیفیت و حرفه‌ای در یک کاتالوگ دیجیتال نه تنها محصولات را به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارند، بلکه می‌توانند به طور مستقیم بر تصمیم‌گیری خرید مشتریان تاثیر بگذارند. یک تصویر واضح، دقیق و جذاب از محصول، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا جزئیات محصول را به خوبی مشاهده کنند و تصور بهتری از آن در ذهن خود بسازند. همچنین، استفاده از عکس‌های باکیفیت در کنار توضیحات مختصر و مفید، می‌تواند به افزایش اعتماد مشتریان به برند و محصولات شما کمک شایانی کند.

۱۰ ویژگی مهم کاتالوگ جذاب

با طراحی کاتالوگ خود سازگار باشید

از آنجایی که طراحی کاتالوگ چند صفحه‌ای روش مناسبی برای معرفی کسب و کار شما و ارتقاء برندتان است. پس مطمئناً مخاطبان از استایل طراحی کاتالوگ و رنگ‌ها، نظر و پیشنهادات شما را با دیدن کاتالوگ تشخیص می‌دهند. از این رو در طراحی کاتالوگ نکات مهمی را رعایت کنید.

چیدمان عکس ها

برای طراحی نمونه کاتالوگ بازاریابی و حرفه‌ای باید توجه ویژه‌ای به چیدمان عکس ها و محصولات جدید داشته باشید. اگر محصولی را به تازگی در مجموعه عکس های کاتالوگ اضافه کرده‌اید باید توضیحات مختصری در رابطه با محصولات تازه وارد در اختیار مشتریان قرار دهید.

بیشتر بخوانید: کاتالوگ محصول چیست؛ با ساخت کاتالوگ حرفه‌ای، فروش محصولاتتان را تا چند برابر افزایش دهید.

تخفیفات را فراموش نکنید

اضافه کردن تخفیف برای برخی محصولات و خدمات می‌تواند باعث جذب مشتری شود. اگر شما از کاتالوگ دیجیتال به جای کاتالوگ های چاپی استفاده کنید در هر زمانی می‌توانید به راحتی کاتالوگ را به روز رسانی کنید. همچنین به دفعات مکرر تخفیفات ویژه‌ای را برای مشتریان در نظر بگیرید. بدون شک چنین کاتالوگ هایی برای مشتریان لذت‌بخش‌تر و کاربردی‌تر خواهند بود.

ریتم در طراحی کاتالوگ

خوب است که در طراحی کاتالوگ های دیجیتال و چاپی یک ثبات قابل توجهی وجود داشته باشد. ولی یکنواختی در کاتالوگ الکترونیکی خسته کننده است. پس سعی کنید با افزودن یک صفحه میانی کاتالوگ محصولات و خدمات خود را منحصر به فرد کنید. بهتر است گاهی اوقات برای رفع خستگی مخاطبین از فضاهای سفید استفاده کنید.

سخن پایانی

امروزه تبلیغات با استفاده از کاتالوگ جذاب به صورت تبلیغات آنلاین و همچنین تبلیغات آفلاین صورت می‌گیرد. اما به علت ماندگاری بالا و جذب مخاطبین بیشتر کاتالوگ های دیجیتال بیشتر از کاتالوگ های چاپی استفاده می‌شوند. ولی برای چاپ افست کاتالوگ، طراحی سایت، استفاده از اپلیکیشن و حتی چاپ ديجيتال کاتالوگ باید یکسری نکات را در نظر گرفت.

چراکه طراحی کاتالوگ حرفه‌ای مجموعه‌ای از شناخت بازار، خلاقیت، دیزاین کاتالوگ به همراه دانش نرم افزاری و استراتژی فروش است. به همین دلیل ما در مجموعه‌ اسمارت کاتالوگ سعی کرده‌ایم با مبانی هنرهای تجسمی و آنالیز بازاریابی آنلاین جذاب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین سفارش کاتالوگ دیجیتال و چاپی را برایتان طراحی و اجرا کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *