آموزش چهارم: انتشار مبتنی بر مکان

انتشار مبتنی بر مکان

انتشار مبتنی بر مکان اسمارت کاتالوگ یکی از متدهایی است که بر پایه بازاریابی مبتنی بر مکان تعریف و عملیاتی می شود. خالی از لطف نخواهد بود، قبل از اینکه انتشار مبتنی بر مکان اسمارت کاتالوگ را با هم بررسی کنیم، تعریف بازاریابی مبتنی بر مکان را با هم مرور کنیم.

 

مفهوم انتشار مبتنی بر مکان چیست؟

تعریف بازاریابی مبتنی بر مکان

به طراحی و اجرای سناریوهای بازاریابی که بر اساس موقعیت مکانی مخاطب تنظیم می شوند، بازاریابی مبتنی بر مکان گفته می شود.

امروز یکی از فاکتورهایی که می تواند یک مخاطب عادی را به یک مخاطب ویژه تبدیل کند، موقعیت جغرافیایی اوست. مثلاً نفراتی که هم اکنون در یک نمایشگاه بین المللی مانند نمایشگاه صنعت ساختمان حضور دارند، ارزش و امتیاز بالایی برای شما به عنوان یک فعال اقتصادی در صنعت ساختمان خواهد داشت.

بازاریابی مبتنی بر مکان یعنی ارائه ها و انتقال پیام هایی که شما بر اساس موقعیت مکانی مخطبانتان انجام می دهید. هر موقعیت مکانی در این روش از بازاریابی، می تواند اهمیت خاص خود را پیدا کند.

مناطقی که در مورد یک کالا یا صنعت، مرکزیت پیدا کرده اند یک مکان استراتژیک برای اهالی آن صنعت به حساب می آیند.

شعب فروش و یا شوروم های تجاری و … نیز به عنوان یک مکان استراتژیک محسوب می‌شوند و هر کدام بر اساس ماهیت محصول و یا خدمت شما می توانند ارزش و اهمیت مختص به خود را داشته باشند.

 

روش های بازاریابی مبتنی بر مکان

ابزارهای فراوانی برای بازاریابی مبتنی بر مکان وجود دارد که بر اساس سناریوی انتخابی شما هر کدام می توانند، مناسب باشند. برخی از این ابزارها مربوط به زیرساخت های موجود در شبکه ارتباطی کشور می باشد، اما استفاده کردن از آن ها ممکن است با شرایط خاصی همراه شود. برخی دیگر از این ابزارها عمومی تر و استفاده از آن ها ساده تر خواهد بود.

در ادامه شما را با انتشار مبتنی بر مکان اسمارت کاتالوگ آشنا و توضیحات مربوطه را بیان می کنیم.

 

استفاده از SMS زنده ( BTS Message ) در انتشار مبتنی بر مکان ( انتشار های مبتنی بر مکان های وسیع )

یکی از خدمات مبتنی بر مکان که بر بستر دکل های مخابراتی صورت می گیرد، انتشار SMS زنده است. با استفاده از این روش می توانید برای کسانی که در یک محدوده مشخص شهری هستند، پیامک ارسال کنید. لطفاً زود قضاوت نکنید. این روش ارسال با روش ارسال از طریق محل ثبت سند تلفن همراه متفاوت است. در ارسال پیامک زنده مهم نیست، محل ثبت سند کاربر کجاست. شما می توانید مشخص کنید که در زمانی مشخص برای تمام کاربرانی که از یک یا چند دکل مخابراتی مشخص سرویس می گیرند، پیام متنی ارسال کنید.

استفاده از این سرویس در ایران با شرایط خاصی اجرا می شود. مثلاً باید در نظر داشته باشید بر خلاف اسم این سرویس ( اس ام اس زنده ) عمدتاً به دلایلی با 24 تا 48 ساعت تاخیر ارسال می شود. این روش از انتشار مبتنی بر مکان برای پوشش دهی های وسیع شهری مناسب است. برای استفاده از این روش می بایست در متن اس ام اس زنده، از لینک دانلود اسمارت کاتالوگ استفاده کنید.

 

بازاریابی مبتنی بر مکان

 

استفاده از مودم های وایرلس ارسال و انتشار ( انتشار مبتنی بر مکان هایی با وسعت محدود )

اگر محدوده ای که قصد انتشار اسمارت را داشته باشید، محدود باشد ( مثلاً سالن همایش و یا شوروم های تجاری و … )، مودم های ارسال و انتشار فایل بهترین گزینه است. مدتی بانک ها از همین تجهیزات در شعب خود برای ارسال فایل استفاده می کردند، به این صورت که از کاربرانی که در محدوده مودم هستند در خواست می شود که بلوتوث و یا وای فای موبایل خود را روشن کنند تا فایل مربوطه مستقیماً برای آن ها ارسال شود.

مودم های ارسال و انتشار وایرلس بر اساس برد موثر و همچنین تعداد کاربری که همزمان می توانند فایل دریافت کنند، متفاوت هستند. کاربری این مودم ها ساده است و راه اندازی نسبتاً سریعی دارند. دقت داشته باشید که در این روش حتماً باید اطلاع رسانی لازم برای روشن کردن وای فای و یا بلوتوث انجام شده باشد.

مثلاً اگر در شوروم خود قصد عملیاتی کردن انتشار مبتنی بر مکان را دارید، جدا از نصب مودم مربوطه، نیاز دارید در جایی مناسب با نصب یک بنر فیریکی از کاربران بخواهید که وای فای و یا بلوتوث موبایلشان را روشن کنند.

 

بازاریابی مبتنی بر مکان گستره وسیعی دارد و متد های آن بر اساس پیشرفت تجهیزات و زیرساخت های مربوطه همیشه به روز می شود. شبکه وای فای شهری و دیگر خدمات مبتنی بر مکان همه می توانند برای انتشار هوشمندانه در مکانی مشخص و استراتژیک کاربرد داشته باشند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *