آشنایی با نکات و اصول ساخت کاتالوگ هوشمند

ساخت کاتالوگ هوشمند

وقتی طراحی و ساخت کاتالوگ هوشمند شروع می شود، نیاز به رعایت اصول و قواعدی خواهد بود که تک تک آن ها باید به دقت مشخص و عملیاتی شوند. متاسفانه امروزه شاهد نمونه های مشابهی از کاتالوگ هوشمند هستیم که با چند دقیقه وقت صرف آنالیز آن ها، متوجه خطاها و اشتباهات آن می شویم. رعایت نشدن قواعد و اصول ساخت کاتالوگ هوشمند باعث بروز مشکلاتی در این کاتالوگ ها می شود که ممکن است، دیر یا زود خود را نشان دهند. در این مقاله سعی می کنیم به شما درباره اصول ساخت کاتالوگ هوشمند ( اسمارت کاتالوگ ) مطالب مفیدی را ارائه کنیم.

 

اصول ساخت کاتالوگ هوشمند دیجیتال به چه معناست؟

اصول ساخت کاتالوگ هوشمند دیحیتال ، بایدها و نبایدهایی است که برای داشتن یک کاتالوگ استاندارد و با کارایی بالا به آن نیاز خواهیم داشت. بخشی از این اصول می بایست توسط سفارش دهنده اجرا و رعایت شود، اما بخش دیگر { که خود، در دو بخش طراحی و فنی تقسیم می شود } در تیم اجرا کننده کاتالوگ هوشمند دیجیتال می بایست عملیاتی شود.

شما به عنوان سفارش دهنده کاتالوگ اسمارت به این نکته باید دقت داشته باشید که کاتالوگ هوشمند شما بر خلاف کاتالوگ های چاپی، یک کاتالوگ تعاملی است و محتواهای مورد نیاز برای ارائه، می بایست برای این فضای تعاملی به درستی بهینه شوند. دقیقاً مانند یک وب سایت. برای ساخت کاتالوگ هوشمند ( اسمارت کاتالوگ ) نیاز به ترسیم درستی از ساختار درختی معرفی محصولات و خدمات و یا دیگر بخش های کاتالوگ هوشمند خود خواهید داشت. تیم اجرایی بر اساس این ساختار درختی تعاملات مورد نیاز و نحوه پاسخ به درخواست های مخاطبان کاتالوگ هوشمند شما را عملیاتی می کنند.

 

خطاهای رایج در ساخت کاتالوگ

وجود ظرفیت ها و مزایای اسمارت کاتالوگ برای مصرف کنندگان و سفارش دهندگان این نسل از کاتالوگ های الکترونیکی، باعث شده شرکت ها و یا افراد زیادی به ساخت کاتالوگ های اسمارت تمایل پیدا کنند. اما این موضوع را نباید فراموش کرد که برای رسیدن و محقق شدن یک کاتالوگ استاندارد با تمام معیارهای الزامی به رعایت موارد زیادی نیاز خواهیم داشت. خطاهای رایج در ساخت کاتالوگ PDF مشابه اسمارت:

1- استفاده از آبجکت ها و المان های طراحی اینترنتی

استفاده از طرح ها و آبجکت های آماده اینترنتی باعث افزایش حجم کاتالوگ خواهد شد و ارسال و انتشار آن را با محدودیت مواجه خواهد کرد.

2- عدم تعریف Seo و عدم بهینه سازی فایل برای موتورهای جستجو

موتورهای جستجو مانند گوگل باید بتوانند تمام متن ها و تصاویر موجود در کاتالوگ هوشمند را شناسایی ( Index ) کنند. عدم رعایت پرتکل های استفاده از زبان فارسی در ساخت کاتالوگ هوشمند و یا عدم رعایت شاخص های فنی برای متن ها و همچنین Alt های بکار رفته در کاتالوگ فایل شما را برای موتورهای جستجو غیر قابل شناسایی می کند.

3- عدم ترسیم تجربه کاربری مناسب

تجربه کاربری در یک کاتالوگ تعاملی بسیار مهم است. عدم رعایت چنین موضوع مهمی باعث سردرگمی مخاطب در مطالعه و استفاده از کاتالوگ خواهد بود. برای همین ترسیم تجربه کاربری درست در مواقع و شرایط خاص بسیار نکته مهمی خواهد بود.

4- الگوریتم های بروز رسانی ناکارآمد

نداشتن ذهنیت درست در مدیریت صفحات و الگوریتم های بروز رسانی باعث می شود، اضافه کردن و یا حذف صفحات در آینده با چالش های زیادی همراه شود. مهندسی و استفاده درست از الگوریتم هایی مانند Page map در کاتالوگ ها، جدا از مدیریت صفحات و ارتباطات آن ها، بروزرسانی ها را در آینده میسر خواهد کرد.

5- نداشتن لینک دانلود و یا Qrcode مطمئن و با اصالت

استفاده کردن از فضاهای ابری عمومی و تهیه بارکد دانلود رایگان باعث می شود، هیچ وقت نتوانید با اطمینان در مورد انتشار از طریق لینک و یا بارکد اقدام کنید. استفاده کردن از فضاهای ابری عمومی و آماده سازی Qr code بر اساس آن، ارائه همیشگی آخرین نسخه از کاتالوگ شما را توسط لینک دانلود و یا بارکد با اختلالات جدی مواجه خواهد کرد.

 

کاتالوگ هوشمند

 

تیم ما به عنوان مبتکر و توسعه دهنده کاتالوگ های الکترونیکی اسمارت، همیشه به ایجاد امکانات و دسترسی های جدید برای این نسل از کاتالوگ ها خواهد بود. زیرساخت های منطقی و مهندسی شده، مراحل تست و ارزیابی بخش های فنی و … در کنار تیم طراحی حرفه ای ما، به شما این اطمینان را می دهد که خروجی نهایی شما تمام فاکتورها و پارامترهای لازم برای یک کاتالوگ الکترونیکی کاربردی و تمام عیار را خواهد داشت.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *