نحوه ی ساخت qr حرفه ای

ساخت qr حرفه ای

کیو آر کدها یا همان بارکدهای پاسخ سریع همه جا کاربرد دارند و ساخت qr حرفه ای که بتواند نیازهای شما را به خوبی برآورده کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ساخت qr حرفه ای ( QR code ) چگونه است؟

اساساً یک QR code حرفه ای، دو وجه اصلی دارد که باید به شکل حرفه ای به آن ها پرداخت.

 

فرمان ساخت qr حرفه ای (Qr Code Action)

کیو  آر کد ها هنگام اسکن، می توانند کارهای مشخصی انجام دهند. درست است که فناوری های این بارکدها همواره در حال توسعه هستند، اما یک کیو آر کد می تواند فقط یکی از فرمان های زیر را در لحظه اسکن انجام دهد که به آن فرمان QR code می گویند. شما می توانید از لیست زیر فرمان QR code خود را انتخاب کنید:

فرمان URL : مخاطب بعد از اسکن Qr Code به یک آدرس اینترنتی ( Url ) هدایت می شود.

فرمان vCard : یک مخاطب جدید ( Contact ) در موبایل مخاطب ذخیره می شود.

فرمان Text : یک متن به خصوص به مخاطب نمایش داده می شود.

فرمان Email : یک ایمیل به آدرس معین شده ارسال می شود.

فرمان SMS : یک پیغام متنی ( SMS ) با متن مشخص را برای یک شماره مشخص ارسال می کند.

فرمان WiFi : مخاطب را به یک شبکه WiFi با نام مشخص و رمز مشخص وصل می نماید.

فرمان Location : یک مختصات جغرافیایی خاص را در موبایل مخاطب نمایش می دهد و آماده مسیر یابی می کند.

فرمان Phone : یک شماره تلفن مشخص را در صفحه شماره گیری مخاطب ( Dial Screen ) نمایش می دهد و آماده شماره گیری می کند.

فرمان Image : می توان یک تصویر که به صورت فایل jpg یا دیگر پسوند های رایج Image است، را به مخاطب نمایش داد.

فرمان Video : می توان یک ویدئو با پسوند MOV یا دیگر پسوند های رایج ویدئو را به مخاطب نمایش داد.

 

سایت های برتر ساخت qr حرفه ای

در بسیاری از سایت ها که مدعی ساخت Qr Code حرفه ای هستند، فرمان های متنوع دیگری مثل:  Facebook، Youtube، PayPal، Bitcoin، DropBox و … می بینید که اضافه شدن آن ها در پلت فرم های ساخت Qr Code جنبه های تجاری دارد و آن ها را می توان با همان فرمان URL اجرایی کرد.

اگر به دنبال ساخت qr حرفه ای ( کیوآر کد) هستید و می خواهید از بارکد خود بهترین نتیجه را بدست آورید، به این بخش نگاه دقیق تری کنید و ببینید در کمپین بازاریابی خود از کدام فرمان Qr Code می خواهید، استفاده کنید.

مدیران مارکتینگ و تبلیغات می بایست برای Qr Code خود فرمانی را انتخاب کنند که بهترین و مناسب ترین عملکرد را اجرایی نماید.

 

ساخت کیو آر کد

 

پس براساس نیازهای کمپین خود Action مورد نیاز برای کیو آر کد را انتخاب و معین نمائید، این اولین مرحله ساخت کیو آر کد حرفه ای است.

 

تولید و ساخت Qr Code‌ حرفه ای از یک مرجع مطمئن

حالا که فرمان یا Action‌ مورد نیاز خود را شناسایی کردید، وقت ایجاد QR کد حرفه ای رسیده است. سایت های ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که کیو آر کد می سازند، اما باید به چند نکته توجه کنید تا بعداً به مشکل نخورید.

– حتماً مطمئن شوید که Qr code ساخته شده، محدودیت تعداد اسکن و یا محدودیت زمانی نداشته باشد (گول واژه رایگان را نخورید).

– Qr Code خود را در سایت ها و یا اپلیکیشن های با سابقه بسازید و از ساخت Qr Code در سایت های تازه تاسیس جداً پرهیز کنید.

– بسیاری از پلت فرم های ساخت Qr Code از زبان فارسی به درستی پشتیبانی نمی کنند، پس کیو آر کدتان را حتماً به درستی تست کنید. این موضوع حتی در پلت فرم های ایرانی هم به کرات دیده می شود.

 

چگونه QR کد حرفه ای امن بسازیم؟

انتخاب یک مرجع مطمئن برای ساخت Qr Code از اهمیت بالایی برخوردار است. فرض کنید یک بارکد را روی جعبه های محصول خود چاپ کرده باشید و بعد از ۲ ماه متوجه شوید که آن Qr Code دیگر کار نمی کند یا مشکلات مشابه دیگر را داراست.

این موضوع آنقدر برای تیم ما مهم بود که برای ساخت Qr Code های کاتالوگ های هوشمند مشتریان خود اقدام به ساخت یک Qr Code ساز داخلی کردیم تا این اطمینان وجود داشته باشد که با اسکن Qr Code علاوه بر دانلود اسمارت کاتالوگ مورد نظر، همیشه آخرین نسخه از آن کاتالوگ در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

اگر قصد ساخت qr حرفه ای دارید، ۲ راه حل برای این بخش دارید:

  • از سایت های مرجع ساخت Qr Code خارجی استفاده کنید، منتهی نه از نسخه رایگان آن ها
  • اگر از سایت های ایرانی زبان ساخت Qr Code استفاده می کنید، از محدودیت های آن ها حتماً مطلع شوید تا بعداً به مشکل نخورید.

اگر به دنبال یک Qr Code حرفه ای هستید، پشتیبانی داشتن از Qr Code اهمیت بالایی خواهد داشت.

 

نحوه ی ارائه کیو آر کد

حالا که Qr Code خود را در اختیار دارید، به آخرین مرحله و یکی از مهمترین مراحل ساخت Qr Code حرفه ای رسیده اید. نحوه ارائه!

Qr Code خود را به چه صورت در اختیار مخاطب قرار می دهید؟

اگر شما از مخاطبان خود توقع دارید که کیو آر کد شما را اسکن کنند، اما این اتقاق نمی افتد یا گزارش های تعداد اسکن Qr Code شما پایین است، در نحوه ارائه بسیار ضعیف عمل کرده اید.

متاسفانه گاهی شرکت ها و برند های بزرگ نیز در این مرحله ضعف داشته و خطاهایی در نحوه ارائه Qr Code وجود دارد که در مقاله اصول استفاده از کیو آر کدها به آن پرداخته ایم و موضوع بسیار مهمی است.

تیم ما نظر سنجی را در بین کاربران خود انجام داد تا علت استفاده نکردن (اسکن نکردن) کیو آر کدها را متوجه شود. نتایج این نظر سنجی قابل پیشبینی بود. آن ها گاهی متوجه این بارکد ها نبودند! پس برای کیو آر کد خود قبل از هر اقدامی ارزش قائل شوید و آن را یک موضوع کم اهمیت ندانید و با رعایت اصول استفاده از کیو آر کدها موفقیت خود را در بازاریابی با Qr Code افزایش دهید.

 

ایجاد QR کد حرفه ای

 

مقالات مرتبط

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *