صفر تا صد نکات و اصول طراحی لوگو برای کسب و کارهای مختلف

طراحی لوگو

طراحی لوگو (Logo design) به صورت حرفه ای قطعاً معرف برند شما در بین هزاران رقیب تجاری است. زیرا یک لوگوی خوب تأثیر زیادی در تبلیغ محصول و یا خدمات شما دارد. امروزه در طراحی لوگو باید نکات و اصول مهمی رعایت شود چون این علامت و نشان تجاری باید به سادگی پیام محصولات و خدمات شما را در هر حالت رنگی و سیاه و سفید به مخاطبان برساند.

هزینه‌ای که برای طراحی و چاپ لوگو پرداخت می‌کنید یک نوع سرمایه گذاری و تبلیغات برای کسب و کارتان به شمار می‌آید. زیرا هر شغلی‌ در جامعه می‌تواند لوگوی مخصوص به خودش را داشته باشد و در هر موقعیتی کسب و کار خود را با این علامت نشان دهد.

طراحی لوگو در کسب و کارهای مختلف

اصولاً لوگوها یا همان علامت‌های تجاری شامل تصاویر و یا تایپوگرافی های خاصی هستند. ولی هر کدام از این نشانه‌ها به خوبی احساس متفاوتی را به مخاطبان منتقل می‌کنند. پس مشتریان کسب و کارهای مختلف اولین چیزی که در ذهنشان باقی می‌ماند لوگوی مخصوص شرکت است.

به همین دلیل در آموزش طراحی لوگو با دست و یا طراحی انواع لوگو با نرم افزارهای کامپیوتری تمرکز زیادی روی شکل لوگو صورت می‌گیرد. حتی در بهترین سایت ساخت لوگو رایگان هم به احساسات مخاطب از دیدن لوگو اهمیت زیادی داده می‌شود‌. برخی از این لوگوها عبارتند از:

  • سمبل ها
  • آرم ها
  • آرم های مونوگرام
  • آرم های تجاری
  • لوگو انتزاعی
  • شکلک ها
  • علائم ترکیبی

مهمترین اصول طراحی لوگو

اگر چه لوگوها در شکل، اندازه و رنگ های متنوعی طراحی می‌شوند ولی برای طراحی تمام این علامت‌ها و نشان‌ها باید یکسری اصول و نکات کلی را رعایت کنید مثلاً:

  • برای طراحی لوگو با گوشی و یا طراحی با سیستم‌های کامپیوتری مانند طراحی و اجرای اسمارت کاتالوگ می‌توانید از لوگوی برندهای معروف ایده بگیرید اما نباید لوگوی شما دقیقاً شبیه به آن باشد.
    برای به کار بردن خلاقیت و طرح های نو در لوگوی کسب و کارتان بهتر است از لوگوهای معروف در حوزه کاری خود ایده بگیرید.
  • لوگوی مورد نظر شما باید معنی و مفهوم داشته باشد و حاوی پیام باشد. اما زیاد لوگوی تجاری خود را پیچیده نکنید. مطمئناً یک طرح و شکل ساده بیشتر از علامت‌های پیچیده در ذهن مشتریان باقی می‌ماند.
  • هیچ گاه در طراحی لوگو از رنگ‌های متنوع استفاده نکنید. سعی کنید لوگوی کسب و کارتان را تنها با ۲ یا نهایت ۳ رنگ به مخاطبان معرفی کنید.
  • در طراحی یک لوگوی خوب و حساب شده هیچ گاه از چند فونت استفاده نکنید.
  • برای طراحی لوگو به سراغ المان‌های زیادی نروید. چون ممکن است که مشتریان طرح لوگوی شما را درک نکنند و همچنین پیام لوگو را متوجه نشوند.

برخی نکات برای ساخت لوگو

اگر چه برای طراحی هر نوع لوگوی تجاری نکات و قواعد منحصربه‌فردی لازم است. مثلاً برای لوگوی سالن های ورزشی فونت‌های بزرگ مناسب است. همچنین برای لوگوی آژانس‌های مسافرتی همیشه فونت‌های فانتزی به کار می‌رود. ولی یک اصول کلی برای طراحی لوگوهای (Logo design) مختلف وجود دارد‌. پس در آموزش طراحی لوگو حرفه ای رایگان و طراحی لوگو آنلاین هم باید این اصول و نکات رعایت شود.

از این رو برای طراحی انواع لوگو باید اصول اولیه را به خوبی یاد بگیرید. همچنین در مورد نیاز مشتریان خود فکر کنید و از مدها و ترندهای روز دوری کنید. همیشه سعی کنید برای جذابیت لوگوی کسب و کارتان عکس‌ها و آیکون‌ها را با لوگوی مورد نظرتان ادغام کنید.

سخن پایانی

یک لوگوی خوب و ایده آل برای آنکه در بین مخاطبان به آسانی شناخته شود بهتر است ساده و متمایز با لوگوی شرکت های دیگر باشد. لازم است تا لوگوی مورد نظر شما در ذهن مشتریان باقی بماند و در اولین نگاه حس خوبی را در وجود مشتریان ایجاد کند. فراموش نکنید که در طراحی لوگو توجه به جزئیات خیلی مهم است‌ مثلاً با توجه به روانشناسی رنگ ها بهترین رنگ، شکل و همچنین مناسب ترین فونت را برای لوگو انتخاب کنید. چون تمامی این عناصر هر کدام پیام جداگانه‌ای را به مخاطب منتقل می‌کنند.

با توجه به این نکات برای طراحی کردن لوگو به تخصص زیادی نیاز است. به همین منظور ما با عنوان یک تیم طراح و خلاق در مجموعه‌ اسمارت کاتالوگ با توجه به تجربه‌ی بالا و سابقه‌ی درخشان در زمینه برندسازی، تبلیغات و بازاریابی، بهترین و باکیفیت ترین دیزاین ها و لوگوهای مرتبط با کسب و کار شما را پیشنهاد و تولید می‌کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *