کاتالوگ های چاپی در مقابل کاتالوگ دیجیتالی

کاتالوگ-های-چاپی

کاتالوگ ها جزء ابزارهای ضروری فروش و بازاریابی محسوب می شوند. آن ها به عنوان بخشی اصلی در تبلیغات و فروش بسیاری از مشاغل فعالیت می کنند. برای سال ها و برای مردمان بسیاری کاتالوگ ها یک منبع سنتی و اثبات شده برای دریافت اطلاعات بودند؛ اما حتی این سردمداران وضعیت، در دنیای تکنولوژی امروز دچار تغییر شده اند. با نگرانی درباره آینده کاتالوگ های چاپی ما تصمیم به ارزیابی معایب و مزایای کاتالوگ‌ چاپی و کاتالوگ دیجیتالی گرفته ایم تا بفهمیم پیش بینی چه می تواند باشد.

آیا کاتالوگ‌های چاپی به کار خود ادامه خواهند داد یا نه؟

چرا کاتالوگ های چاپی هنوز مهم هستند؟

کاتالوگ ها شریک بیزینس ها و همکار نمایندگان فروش و بازاریابان، که هر روز با آن ها سرو کار دارند، هستند.

کاتالوگ ها شامل تمام اطلاعات مهمی که هم نمایندگان فروش و مشتریان به آن ها نیاز دارند، هستند. کاتالوگ ها منبع اصلی اطلاعات آن ها به شمار می روند.

ابزار قدرتمند تبلیغات

کاتالوگ ها می توانند ابزاری قدرتمند برای تبلیغات برندها و تعامل تجاری باشند؛ حال می تواند به صورت چاپی ارائه شود یا به صورت دیجیتالی.

کاتالوگ یک برند با تصاویر حرفه ایی، توضیحات محصولات، محتویات به روز و درج قیمت ها یقیناً می تواند نظر مشتریان را به خود جلب کند.

تجربه قابل لمس

کاتالوگ های چاپی قابل لمس هستند. آن ها حس دیداری، بویایی و لامسه را درگیر می کنند. آن ها با خود داستان برندها، محصولات و خصوصیاتشان را حمل می کنند. این یک تجربه ارزشمند است. خیلی از آدم ها مایل نیستند این تجربه را به خاطر کاتالوگ های دیجیتالی از دست بدهند.

چرا کاتالوگ های چاپی با کاتالوگ های دیجیتالی جایگزین شده اند؟

بحث درباره این است که، آیا کاتالوگ های چاپی در دنیای دیجیتالی امروز، به مسیر خود ادامه خواهند داد و چه زمانی است که ادامه داشته است.

بسیاری از شرکت ها دیگر کاتالوگ های خود را چاپ نمی کنند و تمام کاتالوگ های قبلی خود را به دیجیتال تبدیل کرده اند. بیایید ببینیم چه عواملی باعث شده تا آن ها چنین تصمیمی را اتخاذ کنند. کاتالوگ های چاپی دیگر کمی قدیمی به نظر می رسند ،وقتی که بیزینس های زیادی تصمیم گرفتن که از دنیای چاپ به دنیای دیجیتال وارد شوند .

انباشته شدن انبوه کاتالوگ

در دنیای مصرف گرای ما، نمایندگان و نفرات فروش باید انبوهی از کاتالوگ را با خود حمل کنند. در مقام مصرف کننده نیز اگر بخواهید که کاتالوگ برندهای محبوب و مورد نیازتان را جمع‌آوری کنید، کاری زمان‌بر و البته خسته کننده است.

زمان گیر

به قول معروف وقت طلاست، بنابراین کار کردن با کاتالوگ های حجیم و تلاش برای پیدا کردن اطلاعات مشخص می تواند باعث هدر رفتن پول و زمان شما شود. این مقدار انرژی که برای زیرو رو کردن یک کاتالوگ برای بدست آوردن اطلاعات یک محصول می کنند بسیار هزینه بر خواهد بود. این را نباید فراموش کرد که ارسال یک کاتالوگ حجیم و سنگین چاپی می تواند به یک معذل بزرگ تبدیل شود.

هزینه های چاپ

کاتالوگ های چاپی بسیار گران هستند. مشاغل خود را محدود به چاپ یک کاتالوگ در هر چند ماه یا کمتر می کنند. اگر اطلاعات به درستی چاپ نشده باشند یا قدیمی شده باشند، آنها باید دوباره کاتالوگ را چاپ کنند.این سیکل هرگز از تکرار نمی ایستد و مشاغل طی زمان‌های مختلف مجبور به تجدید چاپ کاتالوگ خواهند بود. اگر  اشتباهی در اطلاعات کاتالوگ وجود داشته باشد اصلاح آن بسیار سخت و در بیشتر مواقع غیر قابل جبران است. انتشار یک کاتالوگ با اطلاعات اشتباه می تواند باعث خدشه دار شدن وجهه برند شوند.

 

کاتالوگ-دیجیتالی

آیا کاتالوگ های دیجیتالی جانشین های باارزشی هستند؟

امروزه کاتالوگ های دیجیتالی جزء ابزارهای متداول فروش و بازاریابی هستند و این چیز غافل‌گیر کننده‌ایی نیست، چونکه دارای مزایایی از قبیل:

قابل دسترس بودن

کاتالوگ‌های الکترونیکی همیشه و همه‌ جا می توانند در دسترس باشند و این یعنی محصولات و خدمات برای تعداد زیادی از مشتریان قابل دسترس باشد، بدون اینکه باعث افزایش قیمت چاپ و توزیع آن شود. این یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند و رسیدن به تعداد بیشتری از مخاطبان است.

جستجوی آسان

کاتالوگ های دیجیتالی به مشتریان اجازه می دهد به راحتی اطلاعات مد نظر خود را جستجو کنند. مانند: توضیحات، قیمت ها، یا تصایر مربوط به محصولات.

مهم نیست کاتالوگ شما چقدر حجیم باشد، مشتریان شما به آن چه نیاز دارند به راحتی دسترسی پیدا می‌کنند.

نیروی فروش و مشتریان آن ها هم می تواند از هر جایی و با هر ابزاری به کاتالوگ الکترونیکی دسترسی داشته باشند و دیگر ضرورتی ندارد همه چیز را با خودشان حمل کنند.

چه چیزی را انتخاب کنیم ؟ کاتالوگ چاپی یا کاتالوگ دیجیتالی

بسیاری از شرکت ها که داشتن کاتالوگ برای آن ها ضروری است، تصمیم گرفتن هر دو نمونه از کاتالوگ را تولید کنند، دیجیتال و چاپی. کار کردن با هر دو برای آن ها منفعت بیشتری دارد تا کار کردن با هر یک به تنهایی. هر کاتالوگ مخاطب وفادار خود را دارد و مقصود آن ها را به عالی‌ترین شکل برآورده می کند.

وقتی ما در مورد کاتالوگ های دیجیتالی صحبت می کنیم، منظورمان PDF های هوشمندی ( اسمارت کاتالوگ ) هستند که به هم به صورت آنلاین و آفلاین برای تماشا و دانلود گذاشته می شود.

این ها معایب و مزایای هر دو نوع کاتالوگ چاپی و کاتالوگ دیجیتالی بودند تا راهنمای راه شما برای انتخاب سودمند ترین آن ها برای برند و بیزینس تان باشد.

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *