مزایا و معایب کاتالوگ الکترونیک

معایب کاتالوگ الکترونیک

هر ایده و محصول جدید در کنار مزایا و نقاط مثبت خود، نقاط ضعف و محدودیت هایی دارد. در این مقاله مزایا و معایب کاتالوگ الکترونیک را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید علاوه بر انتخاب درست نوع کاتالوگ الکترونیکی خود، آگاهانه تر از آن ها استفاده کنید و نتایج بهتری بدست بیاورید.

 

معایب کاتالوگ الکترونیک نسبت به کاتالوگ چاپی

بگذارید کارمان را با معایب کاتالوگ الکترونیکی شروع کنیم. کاتالوگ های الکترونیکی بر خلاف کاتالوگ های چاپی، ماهیت فیزیکی و قابل لمس ندارند و این موضوع می تواند تا حدودی از اثرگذاری آن ها کم کند. این موضوع به عنوان عمومی ترین معایب کاتالوگ الکترونیک به حساب می آید و بین تمام انواع کاتالوگ های الکترونیکی مشترک می باشد.

 

معایب کاتالوگ دیجیتال

جدا از ماهیت غیر فیزیکی کاتالوگ های دیجیتال، هر کاتالوگ الکترونیکی بر طبق تکنولوژی و فن آوری خود، معایب مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال نسل های کاتالوگ مالتی مدیا جدا از هزینه طراحی و راه اندازی، هزینه های انتشار بسیار بالایی دارند. انتخاب یکی از انواع کاتالوگ های الکترونیکی معین می کند که با کدام یک از این معایب باید رو در رو شوید.

 

انتخاب بین کاتالوگ الکترونیکی و کاتالوگ چاپی

شاید بدیهی باشد که نظر تیم ما میان کاتالوگ الکترونیکی و کاتالوگ چاپی کدام است. این نکته را فراموش نکنید که برخی از کسب و کار ها برای نمایش اعتبار و قدرت خود و به دلیل ارزش مالی قراردادها مجبور به تهیه کاتالوگ های چاپی نفیس می کنند. پس حذف کامل کاتالوگ چاپی در یک بنگاه کسب و کار گاهاً سخت خواهد بود، اما بی نصیب ماندن از مزایای یک کاتالوگ الکترونیکی بروز و استاندارد در کنار کاتالوگ چاپی، تصمیمی غیر حرفه ای است.

 

مهمترین مزایای کاتالوگ الکترونیکی

مزایای کاتالوگ الکترونیکی نسب به معایب آن بسیار شنیدنی است. صرفه جویی های مالی و اقتصادی، ترویج و گسترش چند برابری برند، ارتقای بازتاب های دیجیتالی و بازاریابی دیجیتالی، افزایش محسوس فروش، … همه از اثرات و مزایای کاتالوگ الکترونیکی نشات می گیرند که باعث می شود در کسب و کارها معایب کاتالوگ الکترونیکی را گاهاً نادیده بگیرند. دستاوردهای یک کاتالوگ الکترونیکی استاندارد مانند اسمارت کاتالوگ کاملاً قابل اثبات و پیگیری می باشد.

 

معایب اسمارت کاتالوگ

داشتن یک کاتالوگ الکترونیکی استاندارد نیازمند رعایت فاکتورهای زیادی است. رعایت چنین فاکتورهایی برای رسیدن به حداقل محدودیت ها و در عین حال حفظ کارایی کاتالوگ یکی از بزرگترین دستاوردهای اسمارت کاتالوگ است. برخی از منتقدین استفاده نکردن از فضای مالتی مدیا مانند ویدئو و موسیقی را یکی از معایب اسمارت کاتالوگ می دانند. این در حالی است که فایل های هوشمند PDF، می توانند قابلیت تماماً مالتی مدیا را داشته و دارند.

برخلاف کاتالوگ های آنلاین دیجیتال، اسمارت کاتالوگ هیچ وابستگی به اینترنت برای مشاهده ندارد و قابلیت این را دارد که به صورت یک فایل از هر طریقی که بخواهید ارسال و انتشار داشته باشند. در چنین شرایطی حجم فایل یک فاکتور بسیار مهم به حساب می آید. دلیل اضافه نشدن ویدئو و فایل های مالتی مدیا در اسمارت کاتالوگ حفظ حجم بهینه آن برای ارسال و دانلود می باشد. پس منطقی ترین کار ممکن برای نمایش ویدئوها در اسمارت کاتالوگ استفاده از لینک هایی ( مانند پست اینستگرام / آدرس کانال آپارت / صفحه ویدئو در وب سایت ) است که حاوی ویدئوی مورد نظر باشند. در چنین حالتی حجم فایل های مالتی مدیا به فایل اصلی؛ آفلاین اسمارت کاتالوگ تحمیل نشده و علاوه بر آن، برای لینک مورد نظر بازدیدهای زیادی ایجاد می شود.

 

معایب کاتالوگ دیجیتال

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *