کاتالوگ آنلاین چیست؟

کاتالوگ آنلاین چیست

کاتالوگ آنلاین یکی از نسل های کاتالوگ های دیجیتالی هستند. در این مقاله قصد داریم جنبه های متفاوت کاتالوگ های آنلاین را با هم مرور کنیم و در پایان، آن ها را با کاتالوگ الکترونیکی آفلاین اسمارت کاتالوگ مقایسه کنیم.

نحوه ی ساخت کاتالوگ آنلاین

پلت فرم های زیادی از کاتالوگ های آنلاین چه در داخل ایران و چه خارج از ایران وجود دارد که تقریباً می توان گفت که همه بر اساس یک تجربه کاربری طراحی و اجرا می شوند. اما آیا این کاتالوگ ها می توانند برای معرفی و نمایش محصولات و یا خدمات شما مناسب باشند؟ قطعاً هر فعالیت تبلیغاتی و بازاریابی تاثیر خودش را در پیشبرد برند شما خواهد داشت، اما مقدار این تاثیر و نرخ بازگشت سرمایه (RIO) می تواند متفاوت باشد.

 

ویژگی های فنی کاتالوگ آنلاین :

  • همانطور که از اسم این پلت فرم ها مشخص است، ماهیت آن ها آنلاین هستند و عملاً در یک فضای هاست می بایست، نگهداری شوند. میزبانی این فضا به دلایل فنی در اختیار خود پلت فرم کاتالوگ ساز خواهد بود و میزبانی آن، فقط در این فضا ممکن خواهد بود و به صورت عملی اگر جایی نیاز به انتشار داشته باشید، می بایست از طریق لینک دادن به هاست شرکت کاتالوگ ساز اقدام کنید.

 

  • بهینه سازی کاتالوگ آنلاین برای موتور های جستجو (تعریف کلمات کلیدی برای نمایش در نتایج موتور های جستجو) چیزی مرسوم است. چرا که ماهیت این کاتالوگ بر اساس صفحات اینترنتی بنا شده است. اما بازخورد این سئو برای خود کاتالوگ و میزبان آن خواهد بود، نه سایت و رسانه های دیگر شما. البته نباید فراموش کرد که لینک دهی های همه کاتالوگ های دیجیتالی ( چه آنلاین و چه غیر آنلاین ) تاثیرات خود را بر مقدار بازدید وب سایت و دیگر رسانه های الکترونیکی شما خواهد داشت که موضوعی جدا از سئو است.

 

  • محدودیت در برخی از پلت فرم های کاتالوگ آنلاین باعث می شود که متن ها برای موتور های جستجو قابل شناسایی نباشد. این موضوع توسط گوگل که یکی از سردمداران دنیای دیجیتال است به عنوان یک نمره منفی به حساب می آید. چرا که ربات های او نمی توانند محتویات داخل کاتالوگ شما را تشخیص دهند.

 

تحلیل در مورد مباحث زیبایی شناسی کاتالوگ های آنلاین موضوعی خارج از موارد فنی آن هاست که بر اساس سلیقه و میزان تبهر تیم های کاتالوگ های آنلاین متفاوت خواهد بود و قضاوت در این باره را به شما محول می کنیم.

 

ساخت کاتالوگ آنلاین

 

کاتالوگ هوشمند ( اسمارت کاتالوگ ) :

اگر بخواهیم سه موضوع بالا را برای اسمارت کاتالوگ (کاتالوگ هوشمند) بررسی کنیم :

  • هسته مرکزی اسمارت کاتالوگ یک فایل PDF هوشمند سازی شده است. این فایل، یک فایل کاملاً آفلاین بوده و می تواند به صورت مستقل در هر فضای آنلاین و غیر آنلاینی بارگذاری کرد. این موضوع یعنی میزبانی های نامحدود که باعث ایجاد شبکه ای از میزبان های مستقل از هم در فضای وب می شود.
  • سئو اسمارت کاتالوگ بر اساس دو محور اصلی صورت می گیرد. یکی تعریف کلمه کلیدی اختصاصی برای فایل اسمارت و دوم تعریف کلمات کلیدی برای صفحات میزبان. این موضوع به شما این امکان را می دهد که با توجه به نامحدود بودن میزبان ها بتوانید کلمات کلیدی فصلی و مختص به هر میزبان را تعریف نمایید.
  • فایل PDF اسمارت کاتالوگ یک فایل کاملاً استاندارد است. استاندارد بودن فایل اسمارت کاتالوگ به معنای رعایت همه جوانب این فایل است. این فایل نه تنها برای الگوریتم های موتور های جستجو بهینه شده، بلکه برای کاربران و مشاهده کنندگان خود نیز بهینه است.
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *