ساخت کاتالوگ دیجیتال

ساخت کاتالوگ دیجیتال

افزایش هزینه های چاپ و اجرای کاتالوگ ها و بروشورهای چاپی از یک سمت و تلاش برای کاهش و صرفه جویی در هزینه های کسب و کار ها از سمت دیگر همه صاحبان مشاغل را برای ساخت کاتالوگ دیجیتال یا همان کاتالوگ های الکترونیکی ترغیب کرده، اما انتخاب بین پلت فرم های مختلف کاتالوگ ها گاهی ما را بر سر چند راهی انتخاب قرار می دهد و گاهی انتخاب را برای ما سخت می کند.

 

ساخت کاتالوگ دیجیتال فرصت یا تهدید؟

اساساً کاتالوگ های دیجیتالی می بایست برای شما مزایای فراوانی را به همراه داشته باشند، به شرطی که انتخاب آگاهانه ای نسبت به آن ها داشته باشید. در غیر اینصورت، در آخر علاوه بر صرف زمان و هزینه متوجه می شوید که چیزی که به عنوان کاتالوگ الکترونیکی ( کاتالوگ دیجیتالی ) بدست آورده اید، برای مخاطبانتان غیر جذاب و کارایی آن در فروش و بازاریابی شما بسیار محدود می باشد. انتخاب پلت فرم مناسب از میان پلت فرم های کاتالوگ الکترونیکی گاهی آنقدر سخت می شود که بسیاری از سفارش دهندگان را دچار سردرگمی می کند.

 

چه چیزهایی در ساخت کاتالوگ دیجیتال اهمیت دارد؟

اگر شما هم به این نتیجه رسیده اید که با وجود کاتالوگ الکترونیکی، صرف هزینه های بالا برای کاتالوگ و بروشورهای چاپی توجیح ندارد و قصد تهیه کاتالوگ الکترونیکی برای کسب و کارتان را دارید، اما نمی دانید که کدام کاتالوگ الکترونیکی برای شما مناسب تر است، موارد زیر را مطالعه کنید و درباره آن ها عمیقاً فکر کنید:

 

کاتالوگ الکترونیکی

 

طراحی; مهم ترین بخش یک کاتالوگ دیجیتالی است

در کاتالوگ های چاپی طراحی نیمی از کار بود که باید به زیبایی و درستی انجام می شد و نیم دیگر اجرا، چاپ بود که می توانست تاثیر بسیار زیادی در خروجی نهایی کاتالوگ شما داشته باشد. ( اگر جزو کسانی هستید که از چاپ کاتالوگ هایتان رضایت ندارید، حتماً مقاله وقتی از کیفیت چاپ کاتالوگ خود راضی نیستید را مطالعه کنید ) اما در یک کاتالوگ دیجیتالی با توجه به عدم نیاز به چاپ، طراحی حرف اول و آخر را برای ارتباط با مخاطبان شما می زند.

هیچ چیز به اندازه داشتن یک کاتالوگ نازیبا برای کسب و کار شما دلسرد کننده نخواهد بود، اما داشتن یک کاتالوگ دیجیتالی که توسط یک تیم حرفه ای طراحی شده باشد، می تواند برای اعتبار برند و محصول شما یک ارزش محسوب شود.

 

ساخت کاتالوگ دیجیتال آفلاین یا آنلاین؟

به طور کلی کاتالوگ های الکترونیکی را به چند طریق می توان گروه بندی کرد. یکی از این گروه بندی ها کاتالوگ های آفلاین و کاتالوگ های آنلاین است.

این نکته را نباید فراموش کنید، که اساساً یک کاتالوگ دیجیتال استاندارد، می بایست بتواند بدون نیاز به حافظه های جانبی مثل سی دی و یا فلش مموری انتشار و ارسال داشته باشد. پس به نوعی ارسال و انتشار عمده کاتالوگ های دیجیتالی بر پایه اینترنت است. اما اینکه مشاهده کاتالوگ مستلزم اینترنت باشد، چیز دیگری است. به کاتالوگ های دیجیتالی که مشاهده آنه ا نیازمند اینترنت است، کاتالوگ های دیجیتال آنلاین می گویند و در مقابل به کاتالوگ هایی که مشاهده آن ها مستلزم اینترنت نیست کاتالوگ های آفلاین و یا نیمه آفلاین می گویند.

هر کدام از این دو گروه مزایای نسبی خود را دارند، به عنوان مثال در کاتالوگ های آنلاین حافظه موبایل و یا کامپیوتر مخاطب درگیر کاتالوگ شما نخواهد بود، اما کندی اینترنت و یا اختلالات معمول در اینترنت مشاهده کاتالوگ شما را با اما و اگرهایی همراه می کند. از جهتی کاتالوگ های آنلاین به دلیل نگهداری بر روی فضای هاست طراح کاتالوگ شما را مجبور به پرداخت هزینه ماهیانه می کند.

 

پسوند; ریشه کاتالوگ دیجیتالی مهم ترین فاکتور فنی است

پلت فرم های مختلفی چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال می کنند، که بسیاری آنلاین و بسیاری آفلاین هستند؛ اما تفاوت آنه ا ( بجز آفلاین و آنلاین بودن ) در ریشه کاتالوگ شماست. به عنوان مثال ریشه همه کاتالوگ های آنلاین HTML است یا ریشه فایل اسمارت کاتالوگ PDF است.

متاسفانه هنوز شرکت ها و گروه هایی هستند که کاتالوگ هایی با ریشه ها و پسوند های منسوخ شده ارائه می کنند که می تواند شما را از بسیاری از مزیت های عمومی یک کاتالوگ الکترونیکی بی نصیب کند. مثل کاتالوگ های دیجیتالی با ریشه SWF که عملاً در دنیای اینترنت دیگر پشتیبانی نمی شوند و حتی قابلیت ارسال و انتشار هم ندارند. یا پسوند EXE که کاتالوگ شما را محدود به کامپیوتر می کند و کاربران موبایل نمی توانند آن را مشاهده کنند.

 

پلت فرم اسمارت کاتالوگ

 

پیشنهاد ما به شما برای ساخت کاتالوگ دیجیتال

اسمارت کاتالوگ حاصل تحقیق و بررسی نسل های قدیم کاتالوگ های الکترونیکی است و مِتُد آن با توجه به فرصت ها و تهدید های نسل های پیشین کاتالوگ های دیجیتالی اجرایی شده است. در حال حاظر تنها نسل از کاتالوگ های آفلاین می باشد که می تواند تمام نیازهای شما را در دنیای بازاریابی و فروش برطرف کند و نیاز شما را به کاتالوگ چاپی به شکلی اثبات شده به صفر برساند، اسمارت کاتالوگ است.

پلت فرم اسمارت کاتالوگ از اصولی ترین رابطه کاربری و حرفه ای ترین واسط کاربری بهره برده است و پلت فرم آن همواره در حال گسترش و بروزرسانی است. ریشه آن بر مبنای یک فایل PDF  هوشمند سازی شده استوار شده که توسط الگوریتم های گوگل کاملاً استاندارد سازی شده است. داشتن یک اسمارت کاتالوگ برای هر کسب و کار به منزله درک واقعی مزیت های کاتالوگ دیجیتالی است چرا که هیچ محدودیتی در ارسال و انتشار ندارد و بی نهایت بار می توان آن را بروزرسانی کرد.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

  1. سلام بر شما
    مطالب شما بسیار دقیق، راهگشا، قابل فهم و جذاب مطرح و نگارش شده است.
    متشکرم
    امیدوارم همیشه ادامه وار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *