عکاسی تجاری چیست و چه تاثیری در افزایش فروش دارد؟

عکاسی تجاری چیست

اینکه همه ما در کسب و کارمان به دنبال افزایش سود هستیم چیزی بدیهی است، اما اینکه عکاسی تجاری چیست و تاثیر آن بر افزایش فروش چه می تواند باشد، یکی از راه هایی است که برند های تجاری همیشه از آن بهره می‌برند. اگر تولید کننده و یا وارد کننده محصول هستید، به این موضوع باید توجه کنید که تصاویر محصول شما در کلیه ی رسانه ها چه تاثیری روی مخاطب و بیننده می‌گذارد.

 

عکاسی تجاری چیست ؟

عکاسی تجاری تعریف مشخص دارد و عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی هم عکاسی تجاری به حساب می آیند، اما استفاده از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چگونه باعث افزایش فروش می‌شوند؟

خودتان را جای یک بیننده بگذارید! وقتی یک محصول را در کاتالوگ یا وب سایت یا … می بینید، در یک لحظه سرنوشت ساز تصمیم می گیرید که این محصول را می‌خواهید یا خیر؟ چقدر در این تصمیم، تصویر محصول موثر بوده؟ قطعاً خیلی.

 

مهمترین تاثیر عکاسی تجاری چیست ؟

یکی از بزرگترین و عمومی ترین ماموریت های یک عکاس تجاری ایجاد اشتیاق به خرید است، یعنی به مخاطب این حس را القا کند که این همان چیزی (محصولی) است که دوست داری داشته باشی!

بسیاری از برند ها برای رسیدن یا بهتر بگویم رساندن مخاطب به این مرحله ممکن است، صداقت را زیر پا بگذارند و تصویری غیر واقعی از محصول به مخاطب ارائه دهند.

نداشتن صداقت در یک تصویر می‌تواند به شکل های مختلفی ظهور کند، چرا که اساساً محصولات در تصاویر می بایست جذاب تر دیده شوند، اما تیم های حرفه ای عکاسی این کار را توسط تکنیک های نورپردازی و عکاسی انجام می دهند و این تفاوت بسیار زیادی با عدم صداقت دارد.

 

عکاسی تجاری

 

مهارت های ضروری عکاس تجاری چیست ؟

  • اینکه یک عکاس بداند از محصول شما در چه زاویه ای عکاسی کند
  • اینکه بداند چه نورپردازی برای محصول شما مناسب تر است
  • و هزاران فاکتور دیگر با عدم صداقت فرق می‌کند و این یعنی تخصص یک عکاس برای انجام ماموریتش (ارائه بهترین و جذاب ترین تصویر از محصول).

 

تفاوت عکاس آماتور و عکاسی تجاری چیست ؟

در واقع تفاوت عکاسی از یک محصول بین مجموعه ها و عکاس ها از همین موضوع نشات می گیرد، تخصص! به عنوان یک مثال ساده از یک خاطره استفاده می‌کنم تا قدرت و تاثیر عکس را در چرخه فروش متوجه شوید.

زمانی یکی از نزدیکان تصمیم گرفت لوستر های خانه خود را در اپلیکیشن دیوار به فروش برساند، برای همین موضوع با تلفن همراه خود از لوستر ها عکس گرفت و آن را آگهی کرد، چند روز بعد که برای ملاقاتش رفته بودم، متوجه شدم که هیچ کسی بابت خرید با او تماس نگرفته و برای کمک به او پیشنهاد کردم که عکس آگهی خود را عوض کند. در ابتدا فکر کرد که من می‌خواهم لوستر ها را به آتلیه عکاسی ببرم اما به او توضیح دادم که نیازی به این کار نیست، در واقع عکسی که او برای آگهی گرفته بود عکس بدی نبود، اما محصول جذابیت های لازم را نداشت. زاویه مناسب عکس را پیدا کردم، نور سنجی مناسب برای نمایش محصول را مشخص کردم و با موبایل او عکسی از لوستر ها گرفتم.

لوستری که از آن عکس گرفته بودن با لوستری که او از آن عکس گرفته بود، یکی بود اما عکس هایمان باهم بسیار تفاوت داشت. فردای آن روز با من تماس گرفت و با تعجب اعلام کرد که همان روز لوستر هایش به فروش رفته است، این موضوع شاید برای او تعجب آور بود، اما برای من موضوع کاملاً بدیهی بود.

آگهی لوستر های او یک هفته در دیوار قرار گرفته بود، اما عکس محصول به دلیل نداشتن جذابیت کافی هیچ کس را برای خرید متقاعد نکرده بود، اما عکسی که برای او گرفته بودم تصویر بهتری را به مخاطب از محصول ارائه کرده بود و این موضوع باعث فروش آن ها شده بود.

 

تفاوت دید عکاس حرفه ای

خاطره ای که در قسمت بالا تعریف کردم، برای بسیاری از تولید کننده های محصول صادق است. آن ها بسیاری از ابزار های تبلیغاتی و بازاریابی اعم از موارد زیر را دارند، ولی به هدف اصلی که افزایش فروش می باشد، دست پیدا نمی کنند:

  • آن ها وب سایت دارند.
  • صفحه ی اینستاگرام خود را دارند.
  • کاتالوگ و بروشور دارند، اما نتوانسته اند ارائه خوبی از محصولات خود در آن ها داشته باشند.
  • حتی تصویر آن ها برای شبکه ی فروش آن ها جذابیت ندارد، چه برسد به مصرف کنندگان آن ها.

وقتی محصولاتشان را از نزدیک می بینید، محصولات خوبی به نظر می‌رسد، اما تصاویر محصولات آن ها از محصولی نه چندان خوب و با کیفیت حکایت می‌کند و این موضوع قطعاً روی میزان اشتیاق مخاطبان هدف آن ها از خرید محصولتشان تاثیر می‌گذارد. این موضوع ثابت شده است و بسیاری از سفارش دهندگانِ، سفارش عکاسی تجاری در مجموعه ها به این موضوع اعتراف می‌کنند که جایگزین کردن تصویر جذاب از محصولات به جای تصاویر غیر حرفه ای روی فروش آن ها تاثیر مستقیم گذاشته است و همه ی این ها به یک دلیل است: ایجاد اشتیاق در خریدار

 

نکته ی کلیدی در عکاسی تجاری چیست ؟

به تصاویر محصول خود نگاه کنید، تعصبات را کنار بگذارید و خود را بجای یک خریدار قرار دهید، آیا تصویر محصول شما توانسته است یک ارائه بی نقص از محصول شما را به تصویر بکشد؟ اگر خیر، همین حالا برای عکاسی صنعتی و یا عکاسی تبلیغاتی (که جزو انواع عکاسی تجاری می باشند) مجدد از آن ها اقدام کنید. انجام این کار نه تنها هزینه نیست بلکه عین صرفه جویی است، چرا که با استفاده از تصاویر مناسب از محصول می توانید در وب سایت، کاتالوگ های چاپی، کاتالوگ های الکترونیکی، بروشور ها، پوسترها و… از تصاویر بهتری استفاده کنید و جریان فروش را در همه ی آن ها تقویت کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *