بهبود تجربه کاربری

بهبود تجربه کاربری

واژه بهبود تجربه کاربری این روزها به گوش همه خورده و تعریف ها و اصطلاحات وابسته به آن از اهمیت بالایی برخوردار شده است. اینکه تجربه کاربری چیست و چه معنایی دارد را در مقاله تجربه کاربری چیست توضیح داده ایم، اما این واقعیت را باید پذیرفت که UI و UX (تجربه کاربری و واسطه کاربری) عبارتی فراتر از سایت و اپلیکیشن و یا کاتالوگ های دیجیتالی هستند.

 

مفهوم بهبود تجربه کاربری

به عنوان یک فعال در بخش تجربه و واسطه کاربری، تجزیه و تحلیل، بررسی و بهبود این فرآیند همیشه یک سرگرمی جذاب و دوست داشتنی به حساب می آید.

تجربه کاربری و واسط کاربری در لایه های مختلفی از زندگی ما به عنوان مصرف کننده و مخاطب برند ها حضور داشته و دارد، با این تفاوت که شاید در گذشته به جای استفاده دو واژه تجربه و واسطه کاربری از عبارت های دیگری استفاده می شود.

واژه بهبود تجربه کاربری نیز از قدیم تحت عبارت و نام های مختلفی جزو ماموریت های همه برندها بوده و هست، اما بهبود تجربه کاربری یعنی چه؟

 

بهبود تجربه کاربری یعنی چه؟

بهبود تجربه کاربری در یک موضوع یا وسیله که با کاربر و یا مصرف کننده در تعامل است؛ یعنی شناسایی ایرادها و نقاط ضعف که باعث آسیب به کیفیت تجربه کاربری مخاطب می شود.

مفهوم تجربه کاربری

 

بهبود تجربه کاربری وجه های گسترده تری هم می تواند داشته باشد، اما اگر به بهبود تجربه کاربری مصرف کنندگان و مخاطبان خود اهمیت می دهید، به این فکر کنید که برای محقق کردن موارد فوق چه تغییراتی باید بدهید؟

امروز کسانی هستند که خود را متخصص رابط کاربری و تجربه کاربری می دانند، اما تعریف آن ها از این دو مقوله محدود به طراحی سایت و یا جاری کردن یک محیط تعاملی در دنیای دیجیتال می باشد، این در حالی است که کمپانی ها و مالکان محصولات جهانی به لایه های فراوان و دور از ذهن فکر می کنند تا ترسیم درست و دلخواه خود را از تجربه کاربری برای محصولات خود ترسیم کنند.

در ماه پیش صدای برف پاکن یکی از مدل های کمپانی بنز مورد نقد بسیاری از منتقدین ماشین قرار گرفت، آن ها معتقد بودن که این صدا، صدایی گوش خراش به نظر می رسد. این در حالی بود که طراحان این خودرو اعلام کردند که این صدا دقیقاً صدای حاصل از کشیده شدن روی یک شیشه تمیز است. آن ها با ارسال یک صدا با مخاطبین خود ارتباط برقرار می کنند و تعریف آن ها از تجربه کاربری محصولاتشان، تمام حواس پنجگانه کاربری را درگیر می کند.

 

طراحان واسط و تجربه کاربری اسمارت کاتالوگ

اینکه در مجموعه ما روی واژه تجربه کاربری و لایه های دسترسی آن تمرکز گذاشته می شود، به این علت است که محصولاتی را توسعه می دهیم که عمدتاً تعاملی هستند. محصولات شما هم قطعاً همینطور هستند و قطعاً شما هم به لحظه تعامل بین محصولاتتان و مخاطبان و مصرف کنندگان فکر می کنید.

اینکه در زمان تعامل چه ارتباطی برقرار می شود، لحظه سرنوشت سازی است و می تواند مشخص کننده آینده برند شما باشد. پس اهمیت دادن و درک درست از تجربه کاربری اولین قدم برای این کار است و اعتماد کردن و مشورت گرفتن از متخصصان این بخش می تواند موفقیت و یا شکست را معین کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *