چگونه یک رزومه حرفه ای تنظیم کنیم؟

رزومه حرفه ای

داشتن یک رزومه حرفه ای برای همه ما یک نیاز است. تنظیم و ساخت رزومه کاری چه برای یک شخص و چه برای یک شرکت یا یک فعالیت تجاری باعث جلب اعتماد خواهد شد. خوشبختانه پلتفرم های زیادی در ایران کار می کنند که همه به ما کمک می کنند که رزومه خود را تهیه و تنظیم کنیم، اما عمدتاً از این رزومه ها برای مسائل استخدامی استفاده می شود و استفاده از این فرمت های آماده برای پرسونال برندها و یا کسب و کارها بسیار ناکارآمد خواهد بود.

 

ساخت رزومه حرفه ای

هدف از ساخت رزومه حرفه ای فراتر از مباحث استخدامی است. یک رزومه حرفه ای برای شرکت و کسب و کار شما، می تواند باعث گسترش ارتباطات کاری و تجاری شما شود. یک مشاور می تواند رزومه خود را برای مخاطبان خود ارسال کند و با رزومه حرفه ای خود، علاوه بر معرفی، جلب اعتماد کند. اما آیا فرمت های عمومی رزومه در چنین شرایطی می تواند کاربرد داشته باشد؟ قطعاً خیر.

 

ساخت رزومه کاری برای چه کسانی مفید است؟

ساخت رزومه کاری برای همه کسب و کارها مفید خواهد بود. در یک رزومه حرفه ای برای کسب و کار شما، محتواهایی وجود خواهد داشت که مشخص می کند کسب و کار شما چیست و چه دامنه مشتریانی دارد و … . در چنین شرایطی دیگر فرمت های عمومی رزومه برای شما کاربردی نخواهد بود و نیاز به اجرای درست و حرفه ای یک رزومه اختصاصی و منحصر به فرد خواهید داشت.

 

رزومه دیجیتال اختصاصی

همانطور که تا اینجا متوجه شدیم، رزومه کاری یکی از داکیومنت های موثر برای هر کسی است. مدیر یک شرکت با داشتن رزومه خود می تواند خود را برای شرکت کنندگان همایش خود بهتر و هدفمندتر معرفی کند. یک استاد می تواند برای معرفی کامل خود به دانش پذیران خود از رزومه استفاده کند. در چنین شرایطی رزومه می تواند به صورت فیزیکی ( چاپ شده ) آماده سازی شده باشد و یا به صورت دیجیتال ( الکترونیکی ). مزیت های یک بولتن الکترونیکی نسبت به یک بولتن چاپی آنقدر بیشتر خواهد بود که به شما پیشنهاد می کنیم در مورد تهیه رزومه دیجیتال اختصاصی خود اقدام کنید.

 

محتواهای مناسب در یک رزومه حرفه ای

محتوای مناسب می تواند رزومه شما را به یک رزومه حرفه ای تبدیل کند اگر کمی نسبت به این موضوع متفاوت فکر و عمل کنید. هدف از تهیه یک رزومه حرفه ای ، آشنا شدن مخاطب و جلب اعتماد اوست. پس سوال مهمی که باید از خود بپرسید، این است که چه اطلاعاتی از خود به مخاطب می دهید تا علاوه بر احراز تخصص های شما، بتواند با شما ارتباط برقرار کند؟ علایق شما، ذهنیت شما، سرگرمی های شما، …

داشتن سرفصل های خلاقانه و متفاوت در رزومه شما باعث نزدیک شدن مخاطب و اعتمادسازی و ایجاد صمیمت خواهد شد. در کنار محتواهای متنی، استفاده از تصاویر بسیار ضروری خواهد بود. در رزومه خود از چه تصویری استفاده می کنید؟ آیا یک عکس پرسنلی برای این کار مفید است یا ترجیح می دهید برای بهبود ارتباط با مخاطب و رسیدن به هدفی که دارید به پوشش خود نگاهی عمیق تر داشته باشید و با یک عکاس پرتره برای عکاسی از خودتان هماهنگی کنید.

 

ساخت رزومه حرفه ای دیجیتال به صورت اختصاصی

همانطور که تیم ما را می شناسید، می توانیم شما را در تنظیم رزومه شما کمک کنیم. از اینکه در اتاق فکرهای مشترک به این نتیجه برسیم که چه سرفصل های محتوایی، برای رزومه شخصی شما مناسب است تا عکاسی پرتره مناسب رزومه حرفه ای شما و در نهایت طراحی اینترفیس مناسب رزومه دیجیتال شما. تیم ما به دنبال متفاوت عمل کردن است و این موضوع شما را نسبت به دیگر افراد می تواند متمایز کند.

 

ساخت رزومه حرفه ای

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *