بهره مندی از کاتالوگ مارکتینگ

کاتالوگ مارکتینگ

بازاریابی با کاتالوگ ( کاتالوگ مارکتینگ ) یکی از عمومی ترین روش ها و پر سابقه ترین روش های بازاریابی است. اگر صاحب کسب و کار هستید و محصول و یا خدمتی را به مشتریان خود ارائه می کنید، بهتر است از با بازاریابی کاتالوگی و باید ها و نباید های آن آشنا شوید تا بتوانید نیازهای خود را برطرف کنید و نتیجه مطلوب خود را بدست بیاورید.

 

بازاریابی با کاتالوگ یا کاتالوگ مارکتینگ به چه معناست؟

اساساً رفتارهای بازاریابی نتایج مشخص و معینی دارند. رفتارهای مارکتینگ (بازاریابی) باعث افزایش آگاهی مخاطبان و سهم بازار شما می شوند. چنین رفتارهایی باعث خواهند شد که مخاطب به استفاده از محصول و یا خدمات شما جذب شود. کاتالوگ مارکتینگ یا بازاریابی با کاتالوگ هم مثل دیگر رفتارهای بازاریابی باعث افزایش حجم ارتباط با مشتریان بالقوه شما می شود و به همین منظور انجام می شود.

 

تفاوت بازاریابی با کاتالوگ چاپی و کاتالوگ الکترونیکی

در بازاریابی با کاتالوگ، اگر بگوییم فرقی نمی کند که کاتالوگ شما چاپی باشد یا الکترونیکی، دروغ گفته ایم. اگر کسی بازاریابی خود را با کاتالوگ های چاپی توسعه دهد، هزینه های بسیار بالاتر و نتایج بسیار محدودتری بدست می آورد، نسب به کسی که کاتالوگ مارکتینگ خود را توسط اسمارت کاتالوگ یا حتی دیگر کاتالوگ های الکترونیکی توسعه می دهد.

کاتالوگ های چاپی دیگر بسیار گران شده و برای رسیدن به یک کاتالوگ چاپی زیبا و تاثیر گذار، هزینه های بسیار زیادی باید پرداخت کرد. اما بر خلاف تمام محدودیت ها و معایب کاتالوگ چاپی در کاتالوگ مارکتینگ، با استفاده از یک کاتالوگ الکترونیکی استاندارد، مثل اسمارت کاتالوگ، می توان نرخ بازگشت سرمایه را چندین برابر کرد و نتایج ملموس تر و قابل بررسی تری را در کاتالوگ مارکتینگ حاصل کرد.

 

بازاریابی کاتالوگی

نکات مهم در بازاریابی کاتالوگی

وقتی از بازاریابی کاتالوگی صحبت می کنیم، به رفتارهایی اشاره می کنیم که کاتالوگ شما بتواند برای برند و کسب و کار شما، مخاطب موثر بدست بیاورد و آن ها را به سمت شما جذب کند. رسیدن و ایجاد چنین مخاطبی توسط کاتالوگ مارکتینگ، نیاز به رعایت چند نکته بسیار مهم در کاتالوگ خواهد داشت؛ عدم رعایت این موارد باعث سرخوردگی شما در بازاریابی کاتالوگی خواهد شد.

طراحی، طراحی، طراحی:

یک کاتالوگ چه چاپی باشد و چه الکترونیکی، بیشترین ارتباطش از طریق دیداری با مخاطب صورت می گیرد. مدیریت این ارتباط بر عهده طراحی و دیزاین کاتالوگ شما است. پس اگر به دنبال ایجاد مخاطب موثر و رسیدن به نتایج خوب در بازاریابی با کاتالوگ هستید، چیزی که از خود به مخاطب نشان می دهید را جدی بگیرید. طراحی و بازتاب های بصری شما در کاتالوگ، باعث ایجاد تصور ذهنی مخاطب از شما و برندتان می شود.

محتوا سازی:

اینکه در کاتالوگتان با چه کسی صحبت خواهید کرد، بسیار مهم خواهد بود. اینکه برای تاثیرگذاری از چه سر فصل هایی باید استفاده کنید و در مورد هر کدام چه چیزی را ارائه می کنید، قطعاً مهم خواهد بود و تاثیر مستقیمی روی میزان بازخورد شما خواهد داشت.

انتخاب مسیر ارائه:

بازاریابی با کاتالوگ چاپی، شما را در نحوه ارائه و رساندن کاتالوگ شما به دست مخاطب بسیار محدود خواهد کرد. اما اگر از کاتالوگ های نوین الکترونیکی مانند اسمارت کاتالوگ استفاده می کنید، هیچ محدودیتی در مورد نحوه و مسیری که می خواهید کاتالوگ خود را به دست مخاطبان خود برسانید، نخواهید داشت. پس بهترین، خلاقانه ترین و تاثیرگذارترین روش را برای ارائه خود استفاده کنید. اگر اسمارت کاتالوگ در اختیار دارید، حتماٌ بخش آموزش وب سایت ما را مطالعه کنید، چرا که پیش فرض های شما را در ارسال و انتشار اسمارت کاتالوگ تغییر خواهد داد و شما را برای ایجاد کمپین های بازاریابی متفاوت، کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *