اهمیت بازاریابی دیجیتال

اهمیت بازاریابی دیجیتال

امروز اهمیت بازاریابی دیجیتال برای همه ما مشخص شده است، اما در بین کسب و کارها می بینیم کسانی را که هنوز باور ندارند که بازاریابی دیجیتال می تواند منافع و اهداف آن ها را در گسترش برند و کسب و کار محقق کند.

اساساً مدیرانی که طرز فکر سنتی دارند رفتارهای مبتنی بر فروش را به رفتارهای بازاریابی ترجیح می دهند؛ آن ها نتایج رفتارهای مبتنی بر فروش سازمان خود را سریع تر مشاهده می کنند در حالی که رفتارهای بازاریابی دراز مدت تر و البته نتایجی ماندگارتر خواهند داشت. با گسترش حضور مخاطبان در فضای الکترونیکی، هر روز مفهوم بازاریابی دیجیتال پر رنگ تر از قبل می شد و امروز اهمیت بازاریابی دیجیتال آنقدر در سازمان ها پر رنگ شده که داشتن بازاریابی دیجیتالی جزو اولویت های آن ها به حساب می آید.

 

اهمیت بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال یعنی طراحی و ترسیم استراتژی های بازاریابی در رشته ها و رسانه های الکترونیکی و استفاده از ظرفیت آن ها برای اهداف بازاریابی خود.

رشته ها و رسانه های الکترونیکی همان کارهایی که رسانه های سنتی انجام می دهند را برای شما محقق می کنند و اهمیت بازاریابی دیجیتال آنجایی روشن می شود که بدانیم 94 درصد از ایرانی ها در همین لحظه که شما در اینترنت هستید، در فضاهای اینترنتی حضور دارند. به چه تعدادی از این کاربران می توان دسترسی پیدا کرد؟ چه تعدادی از این کاربران مخاطب ایده، محصول و یا خدمت شما هستند؟

اهمیت بازاریابی دیجیتال برای صاحبان یک کسب و کار در آنجاست که بتوانند ظرفیت های واقعی دنیای دیجیتالی را درک کنند و برای حفظ منابع خود هم که شده در این فضا حضور داشته باشند.

 

انواع بازاریابی دیجیتال

 

آینده بازاریابی دیجیتال

امروز وقتی درباره بازاریابی دیجیتالی صحبت می کنیم و یا در اینترنت جستجو می کنیم با حجم زیادی از اطلاعات و داده مواجه می شویم که ما را با این مفهوم آشناتر می کنند و انواع مختلف بازاریابی الکترونیکی را به ما انتقال می دهند.

این نکته را فراموش نکنید که حرکت به سمت دیجیتال مارکتینگ امروزِ یک پیشنهاد نیست بلکه یک اجبار و ضرورت است.

میزان انرژی و تمرکزی که در بخش الکترونیکی بازاریابی خود می گذارید، بسیار مهم است و می تواند پیروزی و شکست شما را در اهداف خود مشخص کند.

سرعت رشد تکنولوژی در تمام بخش های دیجیتالی ( سخت افزار و نرم افزار ) می تواند پیش بینی از دنیاها و فضاهای جدید که در انتظارمان است ارائه کند. افق هایی که همه در ظاهر برای خدمت به انسان ساخته شده اند و قطعاً تاثیر بسیاری از رسانه های مدرن امروزی، مثل سرنوشت رسانه های سنتی گذشته، کمرنگ خواهد شد.

اگر بخواهیم اهمیت بازاریابی دیجیتال را به درستی درک کنیم باید در جریان دنیاهای جدید آینده قرار بگیریم تا از امروز برای تعریف نقش و جایگاه خودمان در آن ها چشم اندازی داشته باشیم.

ارتباطات میان دنیای واقعی و مجازی برای همه ما موضوعی اثبات شده است و باور ما بر این است که دنیای الکترونیکی امروز از دنیای فرا الکترونیکی بی ارتباط نخواهند بود. پس فعالیت های مبتنی بر دیجیتال مارکتینگ را جدی گرفته و از نتایج آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *