تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

بارها این موضوع پیش آمده که یک تولید کننده به دنبال تهیه عکس تبلیغاتی از محصول بوده و تمام برآورد هزینه های خود را بر همین اساس انجام داده، اما در واقع به دنبال عکاسی صنعتی از محصول بوده است. دو نوع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در بین بسیاری از اهالی دنیای تبلیغات به اشتباه استفاده می شود. برای مشخص شدن تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بهتر است، اول تعریف هر کدام از این نوع عکاسی ها را با هم مرور کنیم:

علت تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی :

 

عکاسی صنعتی :

عکاسی صنعتی از محصول ( سوژه ) : به فرآیند عکاسی گفته می شود که در آن تیم عکاسی با مناسب ترین و بهینه ترین نوع نورپردازی، تصویری گویا و جذاب از سوژه ( محصول ) برای مخاطب آماده می کند. خروجی عکاسی صنعتی از یک محصول همیشه در زمینه های تک رنگ ( عمدتاً سفید ) صورت می گیرد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد عکاسی صنعتی دارید مقاله عکاسی صنعتی چیست؟ را حتماً مطالعه کنید.

 

عکاسی تبلیغاتی :

همانطور که از اسم این نوع عکاسی ( عکاسی تبلیغاتی ) مشخص است تیم عکاسی توسط یک فرآیند عکاسی یک پیغام تبلیغاتی را به تصویر می کشند. ارائه هرچه بهتر پیغام که قبل از شروع عکاسی مشخص شده است، مهمترین ماموریت در عکاسی تبلیغاتی است. عکاسی تبلیغاتی سبک های فراوانی دارد که می توان به اسپلش گرافی، عکاسی دکوراتیو و … اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این نوع از عکاسی مقاله عکاسی تبلیغاتی چیست؟ را مطالعه کنید.

 

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در چیست؟

عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی هر دو جزو عکاسی تجاری هستند، اما با هم تفاوت های زیادی دارند. با دقیق شدن در تعاریف بالا به راحتی می توانید تفاوت های این دو نوع عکاسی را مشخص کرد:

  • عکاسی صنعتی برای نمایش محصول کاربرد دارد و معرفی آن بر اساس نمایش هر چه بهتر و جذابتر جنس و حجم محصول، رنگ محصول، جزئیات محصول صورت می گیرد در حالی که عکاسی تبلیغاتی برای بیان یک پیام تبلیغاتی در رابطه با محصول کاربرد دارد.
  • با جداسازی محصول از پس زمینه یک عکس صنعتی می توان آن را در پس زمینه های مختلف مونتاژ کرد و در فضاهای طراحی مختلف قرار داد، اما جداسازی سوژه از یک عکس تبلیغاتی، کاری اشتباه و غیر ممکن خواهد بود. چرا؟ چون شرایط نورپردازی در این دو نوع عکاسی با هم متفاوت است.
  • نورپردازی در عکاسی صنعتی باید به گونه ای باشد که جداسازی محصول از پس زمینه امکان پذیر باشد، اما در عکاسی تبلیغاتی نورپردازی به گونه ای است که کلیات محصول و دیگر عوامل موجود در تصویر نور مناسبی در کنار هم داشته باشند.
  • عکاسی صنعتی معرفی تصویری محصول شماست ولی عکاسی تبلیغاتی ارائه بالاتری از یک محصول است و همیشه حاوی یک پیام در رابطه با محصول می باشد.

 

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

 

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در کسب و کار شما

اینکه انجام عکاسی صنعتی از محصولات می بایست برای شما در اولویت باشد یا انجام عکاسی تبلیغاتی سوال مهمی است. نتایج و رسانه های الکترونیکی امروز اثبات می کند که داشتن عکس صنعتی از محصولات اولویت بالاتری دارد. مهمترین تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در همین موضوع است که عکس صنعتی محصولات در همه جا کاربرد دارد و می توان با ترکیب آن با فضاهای گرافیکی و طراحی خروجی های متنوعی از محتوا داشت.

پس اگر هنوز برای تهیه آرشیو عکس از محصولات اقدام نکرده اید، عکاسی صنعتی را در اولویت قرار دهید. برای یک تجربه منطقی و همراه با صرفه جویی می توانید برای محصولات پرچمدار خود اقدام به عکاسی تبلیغاتی کنید. با اینکار هم در پول خود صرفه جویی کرده اید و هم می توانید به تدریج آرشیو عکس های تبلیغاتی خود را گسترش دهید. عکاسی صنعتی از محصولات خود را توسط اصولی ترین و استانداردترین فرآیند انجام دهید، تا مجدداً مجبور به صرف هزینه و زمان نشوید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *