نکات مهم عکاسی از محصولات در کاتالوگ

عکاسی از محصولات در کاتالوگ

شرکت ها برای ترویج و شناساندن محصولاتشان سالهاست از کاتالوگ استفاده می کنند. کاتالوگ یک رسانه اصلی در بازاریابی می باشد که قابلیت این را دارد، در دامنه ی وسیعی، محصولات یک برند یا شرکت را به مخاطبین زیادی نمایش دهد، نکته ی مهم در یک کاتالوگ حرفه ای، اهمیت عکاسی از محصولات در آن می باشد.

همانطور که گفته شد، بخش مهم کاتالوگ ها، تصاویری است که برای نمایش بصری محصولات و ویژگی های آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این به مخاطبین هدف اجازه می دهد، تا ببینند محصولات چگونه به نظر می رسند و به آن ها برای تصمیم گیری خرید کمک می کند.

 

روش عکاسی از محصولات در کاتالوگ

عکاسی از محصولی که در کاتالوگ استفاده می شود، باید به گونه ای باشد که باعث جذب مخاطبین هدف برای شرکت ها و صاحبین کسب و کار می شود. عکاسی از محصولات کاتالوگ می تواند شامل غذا، مد و فشن یا محصولات روزمره مانند مواد غذایی و کتاب ها باشد.

از هر محصولی که عکاسی می کنید، نکات مهمی را باید رعایت کنید تا بتوانید عکس های خود را به عکس های کاتالوگ حرفه ای تبدیل کنید.

 

روش عکاسی از محصولات

 

نورپردازی در عکاسی از محصولات

نورپردازی یک مسئله حیاتی است، که شما باید در کاتالوگ عکاسی خود به درستی انجام دهید، چرا که نورپردازی ضعیف می تواند باعث آماتور دیدن شدن عکس شما و همینطور کم ارزش دیده شدن محصولاتتان شود.

مشخص کردن نورپردازی صحیح بستگی به چیزی دارد که عکاسی می کنید، برای مثال غذا های اُرگانیک معمولاً در نور های طبیعی بهتر دیده می شوند، پس عکاسی در بیرون و ترجیحاً در یک روز ابری وقتی که درخشندگی زیادی وجود نداشته باشد، باعث ایجاد جلوه های ملایم تر و داشتن یک تصویر واضح تر خواهد شد.

از طرف دیگر اگر شما در حال عکاسی ساحلی هستید، یک روز آفتابی برای ایجاد تصویر صحیح، مناسب تر خواهد بود. استفاده از فلش های سرخود دوربین باعث ایجاد نور های غیر طبیعی و سایه های ناخواسته می کند، پس مطمئن شوید که از ابتدا آن را خاموش کرده اید.

 

اهمیت پس زمینه در عکاسی

شما نیاز دارید که بر روی محصول فوکوس دقیقی داشته باشید، پس از یک پس زمینه برای بهبود آن، استفاده کنید. یک پس زمینه شلوغ و پر جزئیات توجه را از محصول و ویژگی های آن دور خواهد کرد.

استفاده از یک پس زمینه سفید یا روشن و یا استفاده کردن از دیافراگم های باز برای داشتن عمق میدان بیشتر، به شدت در بهبود عکس شما تاثیر خواهد گذاشت و باعث برجسته شدن محصول شما خواهد شد.

 

تجهیزات دوربین عکاسی

سه پایه باعث ایجاد ثبات و مانع از تار شدن تصاویر خواهد شد، بخصوص زمانی که شما از محصولات از فاصله بسیار نزدیک عکاسی می کنید. برای عکس های نمای نزدیک، توصیه می شود از لنز های ماکرو استفاده کنید، که منحصراً برای این منظور طراحی شده اند و به شما اجازه می دهند، نسبت به لنز های نرمال بیشتر به سوژه نزدیک شوید.

 

ترکیب بندی محصولات کاتالوگ

ترکیب بندی در عکاسی از محصولات

برای بدست آوردن یک ترکیب بندی ایده آل، محصولات خود را در موقعیتی چیدمان کنید، که توجه بیننده را به خود جلب کند. از اصل قانون یک سوم استفاده کنید، که براساس تقسیم تصویر به نه مربع مساوی است و بعد محصول را در یکی از چهار نقطه تلاقی خطوط قرار دهید.

این برای ایجاد یک تصویر متعادل به شما کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد، چشم مخاطب به طور طبیعی در تصویر حرکت کند. اکثر صفحات LCD دوربین ها دارای این قابلیت هستند که به شما اجازه می دهد، تصویر خود را به نه مربع تقسیم بندی کنید.

 

روشهای پردازش تصویر

همیشه روش های بیشتری برای بهبود ببخشیدن به تصویر خود می توانید، انجام دهید. نرم افزار های اصلاح عکس، مانند فتوشاپ می توانند عناصر مختلفی از تصاویر شما را با غنی سازی رنگ ها، برش زدن بسیار نزدیک اطراف محصول، از بین بردن نقص های تصویر یا تنظیم نور بهبود ببخشند.

برای بدست آوردن تصاویر کاتالوگ حرفه ای، راه های مختلفی وجود دارد و برای بسیاری از این راه ها، نیاز به آزمون و خطاست. به هر حال ماهر شدن در تکنیک های اساسی عکاسی از محصولات در کاتالوگ به شما کمک خواهد کرد تا تصاویر محصولات را به محصولات قابل فروش که مشتریان تمایل دارند آن ها را بخرند، تبدیل کنید.

 

با خواند این مقاله می توانید اهمیت و الزام استفاده از عکاسی صنعتی برای محصولاتتان را در کاتالوگ و تبلیغاتتان به خوبی درک کنید. به شما پیشنهاد می کنیم، عکاسی از محصولات خود را به تیم زُبده بسپارید، تا با بیشترین قابلیت ممکن عکاسی صنعتی از محصولاتتان را انجام دهند و شما را مجبور به عکاسی مجدد نکنند.

در تیم حرفه ای اسمارت کاتالوگ، ما خدمات عکاسی صنعتی نیز ارائه می دهیم، که شامل عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می باشد. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده ی نمونه کارهای ما، مقاله ی عکاسی صنعتی چیست و عکاسی تبلیغاتی چیست را مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *