ساخت کاتالوگ pdf

ساخت کاتالوگ pdf

در موقعیتی که هزینه های چاپ آنقدر بالاست که چاپ کاتالوگ توجیح ندارد، ساخت کاتالوگ pdf می تواند اولین گزینه ای باشد که به فکر همه خطور می کند. در واقع مشکلات و محدویت های اینترنت در عمل اثبات کرد که کاتالوگ های الکترونیکی آنلاین نمی توانند مانند یک کاتالوگ الکترونیکی آفلاین کارا و موثر باشند و این موضوع استفاده از فایل های با پسوند pdf را بسیار توجیج پذیر می کند.

طراحی کاتالوگ pdf که عمدتاً توسط طراحان کاتالوگ چاپ صورت می گیرد، راه حلی سریع و بسیار کم هزینه است برای رسیدن به یک کاتالوگ الکترونیکی با پسوند محبوب pdf، اما لازم است نکته های بسیار مهمی را درباره نحوه ساخت کاتالوگ pdf و استفاده از آن را بدانید.

آیا ساخت کاتالوگ pdf و استفاده از آن کار منطقی است؟

وقتی از طراح کاتالوگ چاپی خود می خواهید که فایل pdf کاتالوگ را برایتان ارسال کند، شاید از دریافت و انتشار آن رضایت داشته باشید، اما نکات مهمی وجود دارد که اگر هدف از آماده سازی کاتالوگ را به یاد داشته باشید، بهتر است در مورد فرآیند ساخت کاتالوگ pdf با دقت بالاتری تصمیم گیری کنید.

1- اندازه ها در طراحی کاتالوگ pdf

وقتی یک طراح و یا یک تیم طراحی برای شما کاتالوگی را آماده سازی و طراحی می کند، براساس فرم های چاپی ابعاد و اندازه های مناسب را انتخاب می کند. به عنوان یک مثال ساده متن کمترین سایز مناسب برای داشتن متنی خوانا در یک کاتالوگ A4، به صورت تقریبی 7 PT ( هفت پونیت ) می باشد، اما اگر به دنبال طراحی کاتالوگ pdf و تهیه خروجی pdf از همین کاتالوگ باشید، قطعاً متن های شما در موبایل بسیار کوچک نمایش داده می شود.

این در حالی است که در pdf های اسمارت کاتالوگ، ابعاد و اندازه ها برای نمایش در کوچکترین نمایشگر ها (مانند صفحه نمایش موبایل و …) بهینه هستند. این موضوعی اثبات شده است که هیچ چیزی عذاب آورتر از مطالعه یک کاتالوگ که باید همیشه در حال زوم کردن و یا غیره هست، برای کاربر وجود ندارد.

 

طراحی کاتالوگ pdf

 

2- رنگ ها در طراحی کاتالوگ pdf

رنگ ها در طراحی کاتالوگ pdf بسیار مهم هستند. تمام کاتالوگ هایی که برای چاپ آماده سازی می شوند، مد رنگی CMYK دارند و رنگ گذاری ها در آن ها براساس همین مد رنگی صورت می گیرد. این در حالی است که مد رنگی CMYK برای نمایش در صفحه های نمایش مناسب نبوده و رنگ ها در چنین شرایطی در مد رنگیRGB  صورت می گیرد.

یک فایل اسمارت کاتالوگ علاوه بر داشتن مد RGB با Profile های مورد نیاز برای بهترین نمایش رنگ در نمایشگر های مختلف را در خود دارد و بر اساس این پروفایل ها رنگ ها را به زیباترین شکل ممکن نمایش می دهد.

 

3- متن ها در ساخت کاتالوگ pdf

علاوه بر اینکه متن ها می بایست در کوچکترین صفحه نمایشگرها نیز خوانا باشند، می بایست برای موتورهای جستجو نیز بهینه و قابل خواندن شوند. این موضوع در طراحی کاتالوگ pdf چاپی عمدتاً مسدود خواهد شد. به این معنی که موتورهای جستجو مانند Google قادر نخواهند بود، متن های شما را به درستی بخوانند.

 

4-  حجم فایل در ساخت کاتالوگ pdf

حجم فایل های چاپی به خاطر پارامترهایی مثل مد رنگی، ساختارهای برداری و شرایط هایی مثل Over Print ها و غیره بسیار زیاد است و اگر بخواهیم یک خروجی با حجم مناسب برای طراحی کاتالوگ pdf داشته باشیم، با افت کیفیت فراوانی مواجه خواهیم بود.

داشتن حجم 30 مگا بایت برای یک کاتالوگ دیجیتالی مصادف خواهد بود با ناکارآمدی محض! و از سوی دیگر وضوح و کیفیت یک کاتالوگ می تواند بر تاثیرگذاری آن بسیار موثر باشد. در چنین شرایطی ایجاد تعادل میان وضوح و حجم یک فایل بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 

5- ارتباطات در ساخت کاتالوگ pdf

فایل کاتالوگ چاپی شما یک فایل با درب های بسته است! ارتباطات این فایل با سایت و شبکه های اجتماعی و … به هیچ وجه میسر نیست و این یکی از ضعف هایی است که در ساخت کاتالوگ pdf باید در نظر گرفت. اسمارت کاتالوگ با ماهیت interactive pdf خود تمام تعاملات خود را براساس UX استاندارد و ضمانت شده اسمارت کاتالوگ صورت می دهد و ارتباط کاربر با دیگر رسانه ها بر همین ساختار بنا می شود.

فایل های pdf همانطور که از نامشان پیداست، فایل هایی مطمئن برای جابجایی اطلاعات هستند (Portable Document Format) یک وب سایت یا یک کاتالوگ آنلاین در شرایط خاص ممکن است به چالش کشیده شود، اما یک فایل pdf هیچ ضریب خطایی ندارد و با اطمینان کامل می توان آن ها را از هر روشی ارسال و انتشار داد. اسمارت کاتالوگ به عنوان جدیدترین نسل کاتالوگ های دیجیتالی در سال 2021 تمام فاکتورها و نکات لازم برای داشتن یک کاتالوگ همه فن حریف را دارد و به تکرار اثبات شده که با داشتن یک عملکرد خوب و مناسب در استفاده از آن، تحولات بزرگی در بازاریابی و فروش ایجاد می نمایند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *