کاتالوگ رنگ مو

کاتالوگ رنگ مو

کاتالوگ رنگ مو یکی از الزامی ترین کاتالوگ هایی است که در میان فروشندگان و مصرف کنندگان محصولات رنگ مو استفاده می شود.

هر برند تجاری رنگ مو، طیف های بخصوصی از رنگ ها، هایلات ها و … را در کاتالوگ رنگ موی خود به نمایش می گذارد تا مصرف کنندگان از خروجی نهایی مطلع شوند. هر چند نحوه محاسبات و ترکیب های رنگ مو در این کاتالوگ ها تا حدودی نیاز به تخصص دارد، اما خانم ها و اساتید رنگ مو کاملاً به آن اشراف دارند.

 

اجزاء اصلی کاتالوگ رنگ مو

کاتالوگ رنگ مو از دو جزء اصلی تشکیل شده که برای هر کدام می بایست اقدامات لازم انجام شود:

  • طراحی و چاپ کاتالوگ رنگ مو
  • تهیه نمونه رنگ های مویی ( کالیته رنگ مو )

 

اینکه چرا برند های رنگ مو مجبور هستند، رنگ ها را به صورت نمونه های مویی (کالیته رنگ مو) در کاتالوگ خود قرارد دهند، موضوعی بدیهی است. قطعاً اگر طیف های یک رنگ مو، بخواهند به صورت چاپ شده به مخاطب نشان داده شوند، یک مشکل بسیار بزرگ خواهند داشت:

** رنگ ها در چاپ با نمونه رنگ های واقعی اختلاف زیادی دارند**

برای همین برند های رنگ مو به تهیه و اجرای کاتالوگ های مویی تمایل بیشتری دارند.

 

هزینه های اجرای کاتالوگ مویی رنگ مو

جدا از هزینه های مربوط به بخش چاپی این کاتالوگ ها که هزینه های خاص خود را خواهند داشت، تهیه نمونه های مویی با کیفیت و دقیق که در بسیاری مواقع از کشور های دیگر وارد می شوند، باعث می شود تیراژ کاتالوگ های مویی بسیار محدود باشد.

در واقع برندها و تولید کنندگان رنگ مو این آلبوم ها را فقط در اختیار تعداد محدودی از مخاطبان خود قرار می دهند که عمدتاً نمایندگان و شعب فروش و یا متخصصین رنگ را شامل می شود. هزینه اجرای هر یک جلد آلبوم مویی آنقدر زیاد است که هیچ برندی حاظر نیست که این آلبوم ها را در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

برخی از برندها برای رفع این محدودیت اقدام به تهیه کاتالوگ های رنگ مو به صورت ۱۰۰٪ چاپی کردند و می کنند. به عبارت دیگر قید ساشه ها و نمونه های واقعی رنگ مو را می زنند و در تیراژ های بالاتری کاتالوگ رنگ مو تهیه می کنند. بگذریم که با این کار قید دقت در نمایش رنگ ها را هم می زنند، به این دلیل که رنگ ها هرگز در چاپ دقیقاً با نمونه های واقعی هم خوانی ندارند و اما تصمیم هوشمندانه تری که در این شرایط می توان گرفت چیست؟

اگر قصد آماده سازی کاتالوگ رنگ مو دارید و تمایل دارید آلبوم رنگ خود را در تیراژ های بالاتر و هزینه های پایین تر آماده کنید، می توانید با انجام چند کار مهم آن را بدست آورید:

 

کالیته رنگ مو

 

عکاسی صنعتی از نمونه رنگ ها در شرایط کاملاً کالیبره شده

از ساشه های خود عکاسی صنعتی کنید، این کار را به اهلش بسپارید، چون فاکتور های بسیار مهمی برای درست انجام دادن دارد و فراموش نکنید که این عکاسی علاوه بر اینکه باید فاکتور های کیفی یک عکاسی صنعتی درست را داشته باشد، می بایست در شرایطی کالیبره صورت گیرد تا رنگ ها همانگونه که در واقعیت هستند، در عکس ثبت شوند. پس اگر از شرایط الزامی انجام درست این کار ناآگاه هستید، کار را به کاردان های عکاسی بسپارید.

 

آلبوم رنگ مو را اسمارت کاتالوگ کنید

داشتن آلبوم رنگ مو آن هم به صورت اسمارت کاتالوگ یعنی همه چیزی که انتظارش را می کشیدید.

 

مزیت های داشتن آلبوم رنگ مو به صورت اسمارت کاتالوگ:

مهم ترین مزیتی که اکنون به دست آورده اید، حذف هزینه های همیشگی چاپ آلبوم است. در نظر داشته باشید که شما برای اسمارت کاتالوگ فقط یک بار هزینه می کنید.

مزیت دیگری که بدست می آورید، در اختیار داشتن یک آلبوم رنگ مو با تیراژ بی نهایت برای برندتان است. این موضوع یعنی هرگز نگران تمام شدن تیراژ کاتالوگ خود نیستید. داشتن تیراژ بی نهایت یعنی انتشار دادن آلبوم حتی به صورت ۳۶۰ درجه.

 

معایب آلبوم رنگ موی اسمارت کاتالوگ:

همانطور که آلبوم های تماماً چاپی (بدون ساشه های مویی شکل) معایبی داشتند، کاتالوگ رنگ مو به صورت اسمارت کاتالوگ ایراد هایی دارد که نمی تواند جایگزین کاتالوگ های مویی رنگ باشد.

تنها ایرادی که در آلبوم های رنگ موی اسمارت کاتالوگ می توان یافت همان ایراد اختلاف رنگ نمونه های مویی است. با اینکه عکاسی صورت گرفته از طیف های رنگی شما به صورت کالیبره صورت گرفته است، اما طیف های رنگی رنگ موی شما در صفحه نمایش ها با هم متفاوت خواهند بود.

این موضوع یعنی اسمارت کاتالوگ های رنگ مو به هیچ عنوان نمی توانند، جایگزین آلبوم های مویی رنگ مو شوند اما در مقابل کاتالوگ های رنگ مو که فاقد سمپل های مویی شکل هستند و طیف ها به صورت چاپی نمایش داده می شوند، بهترین گزینه هستند.

 

انتشار هوشمندانه آلبوم رنگ موی اسمارت کاتالوگ:

انتشار هوشمندانه کاتالوگ رنگ مو آن هم در قالب اسمارت کاتالوگ می تواند، موضوع جذابی باشد و لذت داشتن چنین کاتالوگی را برای شما دو چندان کند:

  • همه مصرف کنندگان رنگ مو دوست دارند که آلبوم شما را داشته باشند، پس اولین کاری که می کنید آلبوم رنگ موی اسمارت خود را به آلبوم های مویی خود از طریق Qrcode (کیو آرکد) ضمیمه کنید و به صاحبان آلبوم های مویی خود آموزش دهید که اگر کسی تمایل به داشتن آلبوم رنگ مو داشت از طریق اسکن Qrcode (کیو آرکد)، آلبوم اسمارت شما را در اختیارش بگذارد.
  • آلبوم رنگ موی خود را به جعبه رنگ موی خود ضمیمه کنید، برای اینکار می توانید از داخل جعبه تیوپ خود استفاده کنید. سعی کنید برای انجام اینکار حتماً از مشاوره های رایگان تیم فنی ما استفاده کنید.

این Qrcode (کیو آرکد) باید خصوصیات ویژه ای داشته باشد تا علاوه بر کارایی برای مصرف کنندگان بتواند همیشه جدیدترین و بروزترین آلبوم رنگ موی شما را در اختیار مصرف کنندگان بگذارد.

 

مهم ترین عامل برای موفقیت برندهای پیشرو در هر صنعتی، تصمیم های بروزتر و اثر بخش تر آن هاست. استفاده از ابزار ها و فن آوری های جدید جزو تصمیماتی است که مقاومت در برابر آن ها باعث از دست دادن پول و زمان خواهد بود و در مقابل پیوستن به آن ها باعث افزایش کارآیی و موفقیت و صرفه جویی در زمان و پول خواهد بود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *