تاثیر عکس خوب در کاتالوگ

عکس-خوب

شاید شما هم دوست داشته باشید که کاتالوگتان را زیباتر آماده کنید تا میزان تاثیرگذاری آن را افزایش دهید، پس اگر به دنبال انجام آن هستید، از تاثیر عکس خوب در کاتالوگ یا وب سایت غافل نشوید.

اِلِمان (object) تصویر یکی از عناصری است که طراحان از آن در انجام طراحی استفاده می کنند. اینکه این عنصر (تصویر) چه باشد، انتخاب یک طراح است. اما وقتی صحبت از معرفی یک محصول به میان می آید، قدرت انتخاب طراح بسیار محدود به چیزی می شود که شما در اختیارش می گذارید و آن تصویر محصولتان است.

 

ویژگی-عکس-خوب

اهمیت عکس خوب در اثر بخشی کاتالوگ

اگر اهمیت این موضوع را هنوز متوجه نشده اید، در مورد تاثیر عکس خوب در کاتالوگ این را بدانید که اهمیت تصاویر در کاتالوگ از متن هایی که به کار می برید، بالاتر و مهم تر است.

حتماً می پرسید چرا؟ چون شاید مخاطبان شما وقت یا حوصله خواندن متن های شما را نداشته باشند، اما در عرض چند ثانیه تصویر موجود در کاتالوگ یا وب سایت شما را می بینند. پس ارزش آن را دارد که در مورد تصاویر مربوط به تجارت خود با حساسیت بیشتری تصمیم گیری کنید.

پروژه های زیادی طراحی می شوند که وقتی با دقت به آن ها نگاه می‌کنید، متوجه می شوید که کلیات طراحی در درون یک عکس قرار گرفته و خبری از دیگر عناصر بصری و گرافیکی در آن وجود ندارد.

 

چگونه متوجه شویم، عکس هایمان مناسب است؟

اساساً فهمیدن مناسب بودن یا نامناسب بودن تصاویر نیاز به کمی تخصص در زمینه طراحی و عکاسی دارد، اما به شخصه می توانیم یک تصویر را در دو بخش کلی اما مهم بررسی کنیم و متوجه شویم که آیا عکس یا عکس ها قابل استفاده هستند یا خیر.

 

بخش اول- کیفیت بصری تصویر (سنجش زیبایی)

یک خودکار را در نظر بگیرید. شاید در نگاه بسیاری از مردم تصویر یک سوژه ساده مثل خودکار چیزی مشخص و بدیهی به نظر برسد. اما آیا همه این تصاویر زیبا هستند؟

آیا در عکس خودکار جذابیت های لازمه جهت جذب نگاه مخاطب لحاظ شده است؟ آیا این عکس به لحاظ فرم، زاویه، شکل نورپردازی می تواند توقع شما یا مخاطبان شما را برآورده کند؟

تفاوت های تصاویر در این بخش عمدتاً به زیبا بودن یا نازیبا بودن عکس منجر می شود و می تواند کار را برای یک طراح آسان و یا سخت و یا غیر ممکن کند.

 

عکس-خوب-در-کاتالوگ

بخش دوم-کیفیت و وضوح مورد نیاز (مشخصات فنی عکس)

یک تصویر دیجیتالی از محصول (مثلا همان خودکار) جدا از زییایی‌های بصری، نیازمند پارامترهایی است که باید مقدار مطلوب داشته باشند. مثل ابعاد، رزولوشن، عمق رنگ و … . ممکن است عکس محصول شما زیبا باشد اما کیفیت و وضوح پایینی داشته باشد.

تجربه به ما ثابت کرده نتیجه استفاده کردن از یک عکس زیبا با وضوح و کیفیت پایین همانقدر آسیب رسان است که یک عکس نازیبا از یک محصول.

اگر می خواهید کیفیت و میزان تاثیرگذاری کاتالوگ خود را افزایش دهید، باید مصالح خوبی را در اختیار طراح خود قرار دهید و عکس های محصولات یکی از مهمترین متریال های طراحی است که یک طراح به آن نیاز دارد.

عکس خوب به یک طراح جسارت می دهد. یک عکس خوب خود الهام بخش است. برای یک طراح و بالعکس یک عکس نامناسب محدود کننده و دلسرد کننده است.

پس اگر می‌خواهید دستی به سرو روی تصاویر خود بکشید، بسیار حساس باشید و با وسواس ویژه به این موضوع نگاه کنید.

به دنبال انجام عکاسی صنعتی مناسب و حرفه‌ای باشید، تا مجبور نشوید این فرآیند را مجدداً تکرار کنید. در کنار عکاسی صنعتی از محصولات خود، داشتن حداقل چند فریم عکاسی تبلیغاتی از محصولات استراتژیک‌تان بسیار کار ساز خواهد بود و باعث رشد چشمگیری در حال و هوای کاتالوگ، وب سایت و … خواهد شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *