آموزش دهم: ویژگی و کاربرد استند لمسی

استند لمسی

اینکه به فکر تهیه استند لمسی یا همان کیوسک لمسی هوشمند هستید، نشان از این دارد که تصمیم گرفته اید، حضور و ارائه ای متفاوت را رقم بزنید. اما از استند لمسی می توان در جاهای مختلفی استفاده کرد و بر اساس هدفی که دنبال می کنید، می توانید از استند دیجیتال لمسی استفاده کنید. شما هم قطعا جاهای مختلفی با این کیوسک ها برخورد داشته اید؛ شاید نمایشگاه ها و شاید اماکن عمومی دیگر. شاید یک شوروم تجاری و شاید هم نمایندگی یک برند و شاید هم یک برنامه تلویزیونی.

 

استند دیجیتال لمسی دقیقا چیست؟

استند دیجیتال لمسی یا استند لمسی یک بسته سخت افزاری با دو جزء اصلی است:

  1. کامپیوتر یا میکرو کامپیوتر
  2. تاچ اسکرین

 

البته هر سخت افزاری برای راه اندازی نیاز به یک سیستم عامل هم دارد که تنها وجه نرم افزاری کیوسک لمسی هوشمند یا همان استند لمسی را تشکیل می دهد.

 

نحوه انتخاب و سفارش کیوسک لمسی هوشمند

اولین سوالی که هنگام سفارش استند دیجیتال لمسی باید پاسخ داده شود این است که تصمیم به خرید آن دارید یا اجاره؟ اگر قصد خرید داشته باشید، می توانید توقع داشته باشید که تمام فاکتورهای کمی و کیفی کیوسک لمسی هوشمند شما بر اساس نیاز و کاربری شما تعریف شود، اما وقتی صحبت از اجاره می شود باید بتوانید مناسب ترین مدل را از میان مدل های موجود انتخاب کنید. تیم مشاوره فنی ما برای راهنمایی شما آمادگی کامل دارد، اما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد استفاده از کیوسک لمسی هوشمند را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

سخت افزار استند لمسی

میزان قدرت و سرعت بخش سخت افزاری یک استند لمسی، سرعت انجام کارها را معین می کند و اگر در بخش سخت افزاری کمبود و یا مشکلی وجود داشته باشد، استند لمسی با اختلال مواجه خواهد شد.

انتخاب سخت افزار مناسب و مشخصات فنی (Pc Configuration) برای سخت افزار می تواند، موقع خرید استند لمسی بسیار مهم باشد، چون می تواند روی هزینه استند لمسی شما بسیار تاثیر داشته باشد. اما هنگام اجاره دامنه سخت افزاری محدودتر خواهد بود و داشتن یک استند دیجیتال لمسی بدون ایراد نیاز به دانش خواهد داشت. خوشبختانه تمام استندهای لمسی که مجموعه ما در اختیار مشترکین خود قرار می دهد، بعد ازهر نوبت اجاره، بررسی و بازبینی می شوند و سلامت سخت افزاری کیوسک لمسی هوشمند، بررسی و سرویس های دوره ای آن ها به درستی انجام می‌شود.

بخش دوم سخت افزاری یک استند لمسی، صفحه نمایش آن است که علاوه بر دریافت تعاملات کاربر و انتقال آن به کامپیوتر وظیفه نمایش محتوای شما و یا اسمارت کاتالوگ شما را بر عهده دارد. پس کیفیت، ابعاد و جهت این صفحه نمایش لمسی بسیار مهم است. برای خرید استند دیجیتال لمسی، می توان صفحه نمایش را با هر ابعاد و جهتی ( عمودی و یا افقی ) و هر فریمی تولید کرد. اما برای اجاره، ابعاد های از پیش تعیین شده‌ ( 48Inch / 52 Inch / 63 Inch ) در هر دو جهت (افقی و عمودی) موجود خواهد بود. دقت داشته باشید که اگر اسمارت کاتالوگ شما به صورت افقی است، باید استند لمسی افقی تهیه کنید و بالعکس اگر اسمارت کاتالوگ شما به صورت عمودی است، می بایست از استند لمسی هوشند با صفحه نمایش عمودی استفاده کنید.

 

استند دیجیتال لمسی

 

سیستم عامل استند لمسی

همانطور که بالاتر توضیح داده شد، سیستم عامل یک کیوسک لمسی هوشمند، بخش نرم افزاری را تشکیل می دهد و به صورت کلی در دو تیپ قابلیت ارائه دارند:

  1. استند های لمسی با سیستم عامل ویندوز
  2. استند های لمسی با سیستم عامل اندروید

 

شاید سیستم عامل اندروید، سیستم عامل سبک تری باشد، اما اگر از سخت افزار یک کیوسک اطمینان داشته باشیم، می توانیم بهترین انتخاب را سیستم عامل ویندوز بدانیم، چون هیچ محدودیتی برای استفاده نخواهد داشت.

 

اسمارت کاتالوگ در استند لمسی

همانطور که قبلا در مقاله شرکت در نمایشگاه با اسمارت کاتالوگ (قسمت دوم) توضیح دادیم، نمایش اسمارت کاتالوگ در کیوسک لمسی هوشمند یکی از روش های ارائه اسمارت کاتالوگ در نمایشگاه ها به حساب می آید که می تواند بسیار موثر باشد، به شرطی که به موارد زیر دقت کنید:

  • مدل و مشخصات کیوسک لمسی را ( چه قصد خرید دارید و چه اجاره ) صحیح انتخاب کنید.
  • حتما نسخه مخصوص استند لمسی اسمارت کاتالوگ را از تیم ما دریافت کنید و از این نسخه در کیوسک لمسی هوشمند خود استفاده کنید. این نسخه برای نمایش در استند دیجیتال لمسی شما بهینه شده و قابلیت این را دارد که اسمارت کاتالوگ شما را در موبایل بازدیدکنندگان کپی کند.
  • حتما افرادی را که اپراتوری استند را در نمایشگاه برعهده دارند، آموزش دهید و نحوه معرفی و پرزنت مورد نظر را با آن ها در میان بگذارید. در مقاله شرکت در نمایشگاه با اسمارت کاتالوگ (قسمت دوم)، درباره آموزش و آماده سازی نفرات برای شرکت در نمایشگاه توضیح داده ایم.
اشتراک گذاری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *