کاتالوگ مالتی مدیا چیست ؟

کاتالوگ مالتی مدیا

کاتالوگ مالتی مدیا چیست و چه مزیت ها و نقاط ضعفی دارد؟ کاتالوگ های دیجیتالی به دلیل انواع مختلفی که دارند با اسامی مختلفی ( به لحاظ فنی ) نامیده می شوند و کاتالوگ های مالتی مدیا یا کاتالوگ های چند رسانه ای یکی از گروه های کاتالوگ های الکترونیکی است که در اینجا در مورد آن با شما صحبت خواهیم کرد.

 

کاتالوگ مالتی مدیا چیست؟

کاتالوگ هایی که از در آن ها از فایل های چند رسانه ای استفاده می شود، کاتالوگ مالتی مدیا گفته می شود.

کاتالوگ های مالتی مدیا یا همان چند رسانه ای را می توان در دو گروه اصلی آفلاین و آنلاین تقسیم کرد، که هر گروه فاکتورهای مختص به خود را برای بررسی و شناخت می طلبد.

 

کاتالوگ مالتی مدیا آفلاین

این گروه از کاتالوگ‌ مالتی مدیا، کاتالوگ هایی هستند که کاربر برای مشاهده آن ها نیازی به اینترنت ندارد و هنگام ارسال به صورت فایل های محلی (Local File) در اختیار کاربر قرار می گیرند. معروف ترین نرم افزار های ساخت چنین کاتالوگ هایی Adobe Flash و Multimedia Builder هستند که با استفاده همزمان از قابلیت های این دو نرم افزار می توان به کاتالوگ های جذابی دست یافت.

به طور کلی فضای مالتی مدیا برای فرآیند معرفی می تواند روی کیفیت معرفی و پرزنت موثر باشد، اما این شرایط می تواند مثل یک تیغ دو لبه به حساب بیاید. همانقدر که فضای مالتی مدیا می تواند ارتباط شما را موثر و عمیق کند، می تواند با محتواهای اشتباه و تصمیمات نادرست در فضاهایی که نیازمند سلیقه هستند، ارتباط شما را مضحک و ضعیف نمایش دهد.

 

معایب کاتالوگ مالتی مدیا آفلاین

کاتالوگ مالتی مدیا آفلاین بر خلاف جنس ارتباطی چند رسانه ای و تعاملی خود معایب بزرگی دارد که عمر این نوع کاتالوگ ها را در صنعت بازاریابی و تبلیغات خیلی کوتاه کرد.

بگذریم که هنوز طراحانی هستند که این نسل از کاتالوگ های الکترونیکی را به بازار ارائه می کنند و هستند کسانی که به معایب این نسل از کاتالوگ های دیجیتالی اهمیت نمی دهند و خود را از لذت تجربه یک کاتالوگ الکترونیکی به روز و بدون محدودیت مثل اسمارت کاتالوگ بی نصیب می کنند، اما معایب کاتالوگ مالتی مدیا آفلاین:

 

معایب کاتالوگ الکترونیکی مالتی مدیا آفلاین

 

چند وقت قبل در سایت یک مقاله با عنوان کاتالوگ الکترونیکی مالتی مدیا چیست؟ منتشر کردیم که در مورد این نسل از کاتالوگ های الکترونیکی بررسی جامع تری انجام شد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کاتالوگ‌ مالتی مدیا آفلاین بدست بیاورید، این مقاله را از دست ندهید.

 

کاتالوگ‌ مالتی مدیا آنلاین

همانطور که از اسم کاتالوگ مالتی مدیا آنلاین مشخص است، مشاهده آن ها توسط کاربر همیشه نیازمند اینترنت خواهد بود. این نسل از کاتالوگ های مالتی مدیا که در حدود سال 1394 درمیان کاربرها رواج پیدا کرد در سبک های مختلفی ارائه شد. از کاتالوگ هایی که کاتالوگ های چاپی را به صورت مجازی شبیه سازی کرده و مثل آن ها ورق می خورند تا کاتالوگ هایی که ساختارشان با یک وب سایت یکسان است.

در گروه آنلاین کاتالوگ های مالتی مدیا نیز از محیط های چند رسانه ای مثل ویدئو و صوت استفاده می شود و این موضوع دقیقا برجسته ترین وجه این گروه از کاتالوگ‌ های الکترونیکی مالتی مدیا به حساب می آید، اما همچنان تیغ دو لبه مالتی مدیا برای این گروه صادق بوده و می تواند در اثر طراحی نازیبا و غیر اصولی در وجه های تجربه کاربری و واسط کاربری به تصویر برند شما آسیب های جدی برساند.

 

معایب کاتالوگ مالتی مدیا آنلاین

انتخاب کاتالوگ های مالتی مدیای آنلاین بجای کاتالوگ‌های مالتی مدیای آفلاین انتخاب بسیار بهتری به حساب می‌آید، اما معایب این نسل از کاتالوگ های الکترونیکی از چه قرار است؟

 

معایب کاتالوگ مالتی مدیا چیست ؟

 

شرکت های ارائه کننده زیادی از قدیم این نوع کاتالوگ های الکترونیکی را ارائه می کنند که می توان به پلت فرم هایی مثل iPaper، Flippaper و … اشاره کرد، اما دامنه متقاضیان این نسل از کاتالوگ های الکترونیکی بسیار محدود بود و مزیت های محدود آن ها نتوانست برای سفارش دهندگانی که اطلاعات فنی مناسب درباره کاتالوگ های الکترونیکی دارند را جلب کند. ضعف های عمیقی که این کاتالوگ ها در طراحی و محیط های تعاملی دارند شرایط را برای اعتماد و اطمینان بسیار محدود می کند.

 

اسمارت کاتالوگ بروزترین نسل کاتالوگ دیجیتال

در حال حاضر تیم ما نسل جدیدی از کاتالوگ های الکترونیکی را توسعه می دهد که با نام اسمارت کاتالوگ ( کاتالوگ هوشمند ) شناخته شده است. این کاتالوگ که بر پایه فایل های استاندارد و بهینه شده PDF پایه گذاری شده است، با تمام الگوریتم های بازاریابی الکترونیکی منطبق است.

این نکته را نباید فراموش کرد که فایل های PDF تعاملی مورد تائید و توجه سردمدارانی مانند Google بوده و توسعه آن بدون هیچ محدودیتی همواره در ادامه است.

استفاده از جدیدترین نسل از کاتالوگ های الکترونیکی می تواند در منابع مالی و زمانی شما صرفه جویی کند و اثبات شده که مزیت های فراوان آن، تعریفی درست و امروزی از لذت کاتالوگ الکترونیکی را برای شما به ارمغان می آورد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *