زبان برند چیست ؟

زبان برند چیست

هویت کلامی یا زبان برند چیست ؟ اساساً چرا داشتن یک هویت کلامی ( زبان برند ) در کنار هویت بصری برند اهمیت دارد ؟ به واسطه ارتباط با مشتری هایمان، با نگاه و تعریفی که از مفهوم برند دارند، آشنا می شویم. عده ای از مشتریان ما به مقوله برند آنقدر دقیق می پردازند که برای حرکت درست بر روی مسیر برندسازی نسبت به سند هویت بصری اقدام کرده اند. اما چه تعدادی از صاحبان برند می دانند که زبان برند چیست ؟ زبان برند چه فایده ای دارد ؟

 

اصالت و زبان برند چیست ؟

قطعاٌ به عنوان صاحب برند به این موضوع توجه دارید که عمیق ترین دارایی یک برند، تصاویر و تداعی هایی است که در ذهن مخاطب از خود ترسیم می کند. همانطور که بعد از مشخص شدن نام تجاری نسبت به طراحی نشانه، پالت رنگ، فرم های بصری برند و … اقدام داشته اید، باید تعیین کنید که زبان برند چیست ؟

 

تعریف زبان برند

تعریف زبان برند بر اساس معیارهای ارتباطی نام های تجاری، عبارت است از دامنه لغات کلیدی یک برند و نوع گویشی که در عبارات و متن های خود استفاده می کند. اساساً دو موضوعی که مطرح شد ( لغات کلیدی و جنس گویش )، دو جزء اصلی زبان برند را تشکیل می دهند.

 

تعریف زبان برند

 

اجزای اصلی زبان برند

همانطور که در بالا صحبت شد، اجزای اصلی زبان برند را دو چیز تشکیل می دهند:

  • دایره لغات
  • لحن و جنس کلامی

 

شما به عنوان مالک یک برند تجاری، باید لغات کلیدی مربوط به برند خود را شناسایی کنید. فاکتورهای متعددی در تعیین این لغات دخیل هستند. استفاده از این لغات کلیدی در تبلیغات نویسی و … باعث می شود مالکیت این لغات به مرور زمان به برند شما تعلق یابد.

لحن و گویش یک برند بر اساس آرکتایپ ( تیپ شخصیتی ) یک برند می تواند تعیین شود. برند شما به لحاظ شخصیت و روحیات، شوخ و سرگرم کننده است؟ پس از لحن های ارتباطی شوخ و فانتزی استفاده کنید. بر عکس اگر برند شما تیپ شخصیتی حکیم و دانا دارد، از لحن و گویش هایی در تبلیغات نویسی و تولید محتوای خود استفاده کنید که در راستای دانایی برندتان باشد.

 

اصالت برند چیست و چه ارتباطی با زبان برند دارد ؟

اساساً مدیریت اجتماعی یک برند، بر روی پیش داوری و تجسم های مخاطبان از برندی که حتی برای اولین بار با آن مواجه می شوند تمرکز دارد. حتما برای شما این سوال پیش می آید که اصالت برند چیست ؟

اصالت یک شخص، میزان تطابق واقعیت فرد با چیزی است که بیان می کند و مفهوم اصالت یک برند هم دقیقاً میزان تطابق بازتاب هایی که از خود به نمایش می گذارد است با چیزی که در واقعیت است. ممکن است یک برند توسط ساختارهای هویت بصری و زبان برند خود را یک برند کاملاً پیشرو و مبتکر نشان دهد، اما با رویارویی با آن چیزی غیر از این دیده شود. این یعنی برند اصالتی ندارد.

 

تاثیر زبان برند در برند و برندینگ چیست ؟

فعالیت های مربوط به برند و برندینگ تلاش می کنند، آگاهی مخاطبان را نسبت به برند افزایش دهند و زبان برند با تاکید بر روی استفاده از کلمات و عبارات یک برند و همچنین استفاده از لحن و کلامی ثابت، باعث افزایش آگاهی و گسترش ارتباط مخاطب با برند می شود.

 

زبان برند در کپی رایتینگ

کپی رایت یا متن نویسی های تجاری مربوط به یک برند، در همه جا هست. از وب سایت شما تا شبکه های اجتماعی، از پوسترها تا کاتالوگ ها و … . تعریف زبان برند برای یک فعالیت تجاری باعث می شود که لحن کلام برند شما با وحدت رویه همراه شود و در هر قسمت تغییر نکند. ضعف مشخص نشدن زبان برند درست برای یک فعالیت تجاری تاثیرگذاری آن را کاهش می دهد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *