انواع کاتالوگ الکترونیکی ( بخش دوم )

کاتالوگ-الکترونیکی

در مقاله‌ ی پیشین به معرفی کاتالوگ دیجیتال و انواع آن و بررسی فایل‌ های مالتی مدیا و فلش پرداختیم، برای بررسی انواع کاتالوگ الکترونیکی بیشتر در ادامه با این مقاله همراه باشید.

اگر مقاله‌ی انواع کاتالوگ الکترونیکی؛ بخش اول را مطالعه ننموده اید برای مطالعه آن بر روی لینک کلیک کنید.

انواع کاتالوگ الکترونیکی

مزیت فایل‌های PDF

پروژه کاتالوگ دیجیتال پس از آزمون و خطاها به دلیل شکست های فراوان در سبک های مختلف آن، بیشتر به یک موضوع غیرعملی تبدیل شد. اما بسیاری از کسب و کار ها از نوع جدیدی از ارائه کاتالوگ دیجیتال استفاده کردند که در آن بازه‌ ی زمانی معقول ترین انتخاب محسوب می شد و آن پسوند pdf بود. به این صورت که از طراح کاتالوگ های چاپی خواسته می‌شد که یک خروجی از طرح خود به صورت فایل pdf آماده کند، تا از آن به عنوان کاتالوگ الکترونیکی استفاده شود.

این تصمیم نسبت به استفاده از انواع کاتالوگ الکترونیکی دیگر بسیار منطقی تر بود چرا که فایل های PDF به عنوان یک پسوند عمومی کاربرد داشت و هیچ موضوع امنیتی مانع ارسال انتشار آن نمی شد. نیازی به نصب برنامه خاصی نداشت و از همه مهمتر در موبایل هم به راحتی اجرا می‌شد.

اما همچنان نقاط ضعفی داشت که باعث می‌شد کاتالوگ‌ های Pdf از یک کاتالوگ الکترونیکی تمام عیار خارج شود، به عنوان مثال:

  • فایل های PDF وضوح بسیار خوبی داشتند اما در مقابل حجم آن ها بالا بود.
  • مطالعه آن ها راحت نبود، چون برای چاپ طراحی شده بودند و مخاطب می بایست مدام در حال تغییر بزرگنمایی فایل می بود.
  • دسترسی به بخش های آن سخت بود، علی الخصوص وقتی که تعداد صفحات آن زیاد می شد.
  • نواقص عمده موجود در چنین PDF هایی، باعث مشکلاتی در مطالعه و استفاده از آن ها می شد و مخاطب خیلی سریع از ادامه مطالعه کاتالوگ دیجیتال منصرف می شد.

 

انواع-کاتالوگ-الکترونیکیکاربر پسند بودن را در نظر داشته باشید

 

مزایا و معایب اپلیکیشن های موبایلی

چند سالی است که از اپلیکیشن های موبایل به عنوان کاتالوگ دیجیتال برای معرفی محصولات و خدمات استفاده می شود. اما این اپلیکیشن ها به لحاظ کاربردی بودن برای مخاطب، دچار تعارضاتی می شوند که دانستن آن خالی از لطف نیست.

  • اپلیکیشن های موبایل را می‌توان به راحتی به روز رسانی کرد، این یعنی شما می توانید محصولات و یا خدمات جدید خود را به اپلیکیشن خود اضافه کنید.
  • اما فراموش نکنید که حجم اپلیکیشن شما همواره در حال افزایش است و با خطر پاک شدن توسط کاربر مواجه خواهد شد.
  • اپلیکیشن ها دسترسی های خوبی به مخاطب می دهند اما فقط بر روی موبایل، یعنی روی سیستم عامل های کامپیوتر های رومیزی (مانند ویندوز و…) قابل اجرا نیستند.
  • اپلیکیشن ها نیاز به نصب دارند و برای ۲ پلت فرم مطرح یعنی Android و IOS می بایست به صورت جداگانه طراحی شوند و این یعنی هزینه!
  • در پایان شاید شما به اپلیکیشن موبایل مجموعه خود به دید یک کاتالوگ دیجیتال نگاه کنید، اما تعریف اصلی کاتالوگ با کاربری اپلیکیشن بسیار متفاوت است.

 

کاتالوگ-الکترونیکی-چیست؟

مشخصات اپلیکیشن‌ها متفاوت از یک کاتالوگ الکترونیکی می باشد.

 

اسمارت کاتالوگ به عنوان یک کاتالوگ دیجیتال

اسمارت کاتالوگ به عنوان جدیدترین نسل کاتالوگ های الکترونیکی ( کاتالوگ دیجیتال ) با ارزیابی فرصت ها و تهدید های نسل های قبلی کاتالوگ الکترونیکی، توانسته محدودیت های رایج را برطرف نماید و کلیه فاکتور های یک کاتالوگ الکترونیکی استاندارد را محقق کند.

مزیت های اسمارت کاتالوگ

  • ریشه اصلی اسمارت کاتالوگ PDF است و این موضوع یعنی عدم وابستگی به سیستم عامل ها!
  • اسمارت کاتالوگ در کلیه موبایل ها و کامپیوتر ها قابل اجرا و مشاهده است.
  • طراحی قالب اصلی آن به گونه ای انجام می شود که مطالعه آن را بر روی صفحه نمایش موبایل ها، بسیار ساده باشد.
  • به لطف فرآیند هوشمند سازی که بر روی آن انجام می شود، کاربری آن حتی در تعداد صفحات بسیار بالا نیز ساده می باشد.
  • حجم اسمارت کاتالوگ به عنوان یکی از انواع کاتالوگ الکترونیکی بسیار بهینه بوده به شکلی که یک اسمارت کاتالوگ ۳۷۰ صفحه ای، حجم حدودی ۸ مگابایت دارد.
  • این در حالی است که متن ها و المان های طراحی شده در اسمارت کاتالوگ حتی با بزرگنمایی ۶۴۰۰ درصدی هیچ افت کیفیتی ندارند.

روش ارسال و قابلیت های اسمارت کاتالوگ

  • انتشار و ارسال آن ها دیگر نیازی به سی دی و دیگر وسایل ذخیره سازی ندارد و این یعنی تیراژ بی نهایت!
  • با در اختیار داشتن اسمارت کاتالوگ علاوه بر انتشار آن بر روی وب سایت و یا وبلاگ، می توانید آن را از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و … ، پیام رسان های الکترونیکی مانند واتساپ، سروش، تلگرام و … برای مخاطبان خود ارسال کنید.
  • می توانید اسمارت کاتالوگ خود را ضمیمه محصولات و یا دیگر اشیای ( کارت ویزیت، هدایای تبلیغاتی و …) کنید.
  • از عدم محدودیت در ارسال و انتشار که بگذریم، بروزرسانی شدن اسمارت کاتالوگ یکی از بزرگترین مزیت های آن به عنوان یک کاتالوگ دیجیتال برای کسب و کارهاست.
  • شما می توانید به دفعات اسمارت کاتالوگ خود را بروزرسانی کنید و محصولات و خدمات جدید خود را به آن اضافه کنید.
  • اسمارت کاتالوگ به عنوان یک رسانه ی میان رشته ای می تواند تمام رسانه های الکترونیکی شما را در اختیار مخاطبانتان قرار دهد.
  • امکانات دیگری مانند چند زبانه شدن، مشاوره آنلاین، دایرکشن (مسیریابی) و … می توانند در اسمارت کاتالوگ شما قرار گیرند، تا هم شما و هم مخاطبانتان از آن لذت بیشتری ببرید.

تیم فنی اسمارت کاتالوگ خدمات جانبی برای اسمارت کاتالوگ ترتیب داده اند تا شما به عنوان سفارش دهنده بتوانید از آن ها استفاده کنید. این خدمات که هر روز در حال افزایش و به روزرسانی است، لذت شما را از داشتن اسمارت کاتالوگ دو چندان می کند. خدماتی چون پنل آماردهی هوشمند، استند های هوشمند، مودم های ارسال انبوه و … تنها بخشی از این خدمات هستند که می توانید از آن ها هم استفاده کنید.

 

اسمارت-کاتالوگ-چیست

اسمارت کاتالوگ | ساده، زیرک و کاربردی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *