چرا بازاریابی دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل مهم است؟

بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

نحوه ی بازاریابی و رویکرد مشاغل به مشتریان خود تغییر کرده است. بازاریابی سنتی، قدمی به عقب برداشته و چهره جدیدی را در مقابل صنعت امروزی به دست آورده است. تمایل ما برای تغییر و ایجاد راه هایی برای امکان پذیر کردن ادقام بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال مارکتینگ بسیاری از چیزها را به مسیر متفاوتی سوق داده است.

اگرچه همه استراتژی های بازاریابی سنتی از بین نرفته اند، اما تکنیک های فعلی که توسط متخصصان بازاریابی اجرا می شود، بسیار محبوب تر از آن چیزی است که قبلاً می دانستیم.

 

انواع بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

اینترنت، بازار کاملاً جدیدی را به وجود آورده است. بازاریابی دیجیتال به یک هنجار برای یک تجارت موفق تبدیل شده است و اگر شما در این زمینه مشارکت نداشته باشید، تجارت شما در آینده رشد نخواهد کرد.

بازاریابی دیجیتال می تواند فرصت ها و رشد زیادی را برای مشاغل به وجود آورد و می تواند منجر به فروش بیشتر و جذب مشتریان بالقوه ی بیشتری شود. به هر حال، هدف شما به عنوان یک صاحب کسب و کار افزایش سود شما است.

اگر می خواهید پیشرفت هایی در کسب و کار خود داشته باشید یا فروش خود را افزایش دهید، باید دست به دامان بازاریابی دیجیتال مارکتینگ شوید.

 

تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک):

این یک استراتژی بازاریابی است که ترافیک پولی را به وب سایت تجاری شما می کشاند. آگهی دهنده می بایست، هر بار که بر بنر تبلیغاتی خود کلیک می شود، مبلغی برای آن پرداخت کند.

 

رسانه های اجتماعی:

شامل شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و موارد دیگر است که توسط مشاغل برای تبلیغ نام تجاری خود با ایجاد محتوای ارزشمند استفاده می شود. همچنین جایی است که صاحبان مشاغل می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

 

سئو:

یک استراتژی بازاریابی است که کسب و کار را ملزم به تمرکز به افزایش رتبه ی وب سایت خود می کند، که اینکار باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود. هرچه رتبه وب سایت شما در SERP گوگل بیشتر باشد، شانس بیشتری برای توسعه نام تجاری شما وجود دارد.

 

بازاریابی محتوا:

این یک استراتژی است که به مشاغل اجازه می دهد، تا به جای این که فروش محصولاتشان را به مشتریان خود ارائه دهند، محتوای ارزشمندی، برای مشتریان خود به دست آورند. بازاریابی محتوا به ارزش و ایجاد محتوا تمرکز دارد تا مشتریان بیشتری را جذب کند.

 

بازاریابی ویدئویی:

ویدیو محبوب ترین رسانه ای است که به صورت آنلاین توزیع می شود. این یک محتوای بازاریابی موثر (effective) است که مشتریان بیشتری را برای تجارت شما به دست می آورد. شما می توانید از بازاریابی ویدئویی به طریق های مختلفی استفاده کنید:

  • می توانید از آن برای تبلیغ نام تجاری یا محصول خود
  • نمایش پشت صحنه کسب و کار خود
  • به اشتراک گذاشتن داستان ها و توصیفات

 

بازاریابی از طریق ایمیل:

یکی از قدیمی ترین انواع بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است، که یکی از بالاترین بازده سرمایه گذاری را دارد. این شامل ارسال ایمیل های شخصی برای مخاطبان هدف یا مشتریان قبلی است.

در اینجا دلایلی وجود دارد که بازاریابی دیجیتال باعث می شود، همه چیز برای تجارت شما مفید واقع شود.

 

بازاریابی دیجیتال

 

مشتریان شما آنلاین هستند

در سال 2019، 4.3 میلیارد کاربر اینترنت وجود داشته است. این تعداد از ژانویه 2018 به حدود 9 درصد افزایش یافته است. مشاهده آن به شما این را ثابت می کند که افرد بیشتری از بازاریابی دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند. کسب و کار شما برای یافتن مشتری، نیاز به دیده شدن دارد و بازار آنلاین بهترین راه برای تحقق آن است.

وقتی مردم درباره کسب و کار شما می شنوند، می خواهند در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. آن ها می خواهند حضور شما را به صورت آنلاین بررسی کنند، تا از وجود شما مطلع شوند. اگر افراد نتوانند چیزی درباره شما به صورت آنلاین بیابند، به احتمال زیاد آن ها را به عنوان مشتری از دست خواهید داد.

 

مقرون به صرفه و سریعتر

بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی است. اگر دارای کسب و کاری هستید که منابع محدودی دارد، هزینه کردن برای تبلیغات سنتی کافی نیست. حتی نیاز به چاپ بروشور برای کسب و کار شما گران و وقت گیر است.

اما با دیجیتال مارکتینگ، کسب و کار کوچک شما می تواند بلافاصله این روند را آغاز کند. شما فقط باید مطالعاتی را انجام دهید و سپس هر یک از انواع بازاریابی دیجیتال را که در بالا ذکر شد، امتحان کنید.

 

ROI بهتر (نرخ بازگشت سرمایه)

بسیاری از مشاغل ادعا می کنند که انجام تبلیغات آنلاین به صورت پولی یا رایگان، سرمایه گذاری بهتری دارد. ممکن است نرخ تبدیل یا بازگشت سرمایه بالاتری داشته باشید، زیرا اکثر مشتریان شما به صورت آنلاین دیده می شوند.

اگر می توانید تشخیص دهید مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند، نیاز به یک استراتژی دارید تا مشتریان خود را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید.

 

رقبای شما از بازاریابی دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنند

رقبای شما این کار را انجام می دهند، آن ها همچنین خود را به صورت آنلاین تثبیت کرده و ترافیک بیشتری را به سایت خود وارد می کنند.

می توانید عملکرد رقبای خود را بررسی کرده و به آن توجه کنید. می توانید از آنچه می دانید برای ایجاد یک استراتژی بهتر استفاده کنید تا مشتریان بیشتری را نسبت به رقبای خود به سمت وب سایت خود سوق دهید.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال بصورت آنلاین موجود است که متخصصان بازاریابی برای بستر های بازاریابی آنلاین خود استفاده می کنند. برخی از این ابزارها به کسب و کارها کمک می کند تا از رقابای خود جاسوسی کنند. شما با تمام استراتژی هایی که آن ها در مورد برند خود پیاده سازی می کنند، آشنا می شوید.

 

شما می توانید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید

یکی دیگر از دلایلی که شما باید از بازاریابی دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، این است که باید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. یکی از جنبه های حیاتی بازاریابی دیجیتال، خدمات به مشتریان است.

این بدان معناست که کارشناسان بازاریابی با مشتریان ارتباط برقرار می کنند تا به سوالات آن ها پاسخ دهند، مسائلی را که در مورد یک محصول با آن ها روبرو می شوند، حل کرده و آن ها را به مشتریان بالقوه و وفادار تبدیل کنند.

وقتی رابطه خوبی با مخاطبان خود برقرار کنید، می توانید تجارت خود را تقویت کنید.

 

تلفن همراه به مخاطبان، پاسخ می دهد

میلیارد ها نفر از مردم از تلفن همراه خود برای تحقیق یا جستجوی در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. هنگام استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توانید با این افراد تماس بگیرید.

شما می توانید کسب و کار خود را به گونه ای تبلیغ کنید که همیشه همراه، تلفن همراه مخاطبان (کاربران) مورد نظرتان باشد. یکی از این روش های تبلیغاتی، استفاده از کاتالوگ هوشمند دیجیتال ( اسمارت کاتالوگ ) می باشد.

 

برای برند های خود، اعتبار ایجاد کنید

بازاریابی دیجیتال به کسب و کار شما فرصتی می دهد تا بتوانید رابطه ای خاص با مخاطبتان برقرار کنید. به شما این امکان را می دهد تا به مشتریان خود نشان دهید که کسب و کار شما از چه چیزی تشکیل شده است و چگونه می توانید در رفع نیازهای آن ها به آن ها کمک کنید.

 

بازاریابی دیجیتال درآمد های بالاتری دارد

برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال دارای بازده سرمایه گذاری بیشتر و نرخ تبدیل بالاتری است، به این معنی که درآمد بالاتری دارد. آنچه حتی خوب است بدانید، این است که هنگام استفاده از بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ نام تجاری خود، هزینه کمتری می کنید.

 

کلام آخر

همانطور که مشاهده می کنید، بازاریابی دیجیتال در بقای مشاغل امروزی بسیار مهم است. اگر می خواهید تجارت شما رشد کند، باید نام تجاری خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید. بازاریابی دیجیتال ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما اگر برای یادگیری آن وقت بگذارید، خواهید دید که شرکت شما پتانسیل های زیادی برای توسعه دارد.

شما با استفاده کردن از جدیدترین و بروزترین ابزار دیجیتال مارکتینگ که کاتالوگ هوشمند ( اسمارت کاتالوگ ) می باشد، می توانید با تاثیرگذاری بیشتر، بروز رسانی بی نهای و بدون اشغال کردن فضای زیاد همراه مخاطبانتان باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *