شرکت در نمایشگاه (قسمت اول)

شرکت در نمایشگاه

اگر قصد شرکت در نمایشگاه را دارید حتما این آموزش را با دقت بخوانید.

قبل از هر چیزی، برای شما که قصد شرکت در یک نمایشگاه تجاری را دارید آرزوی موفقیت می کنیم. به هر حال حضور داشتن در نمایشگاه های تجاری، یکی از رفتارهای معمول هر برند، به حساب می آید؛ اما یک خبر خوب برای شما این است که امروز برند شما، صاحب یک کاتالوگ الکترونیکی است که قرار است اتفاقات جدیدی را برای شما رقم بزند. تیم فنی مجموعه اسمارت کاتالوگ در کنار شماست که تا بتوانید بهترین نوع از ارائه را در نمایشگاه خود، عملیاتی کنید.

در این آموزش تلاش کردیم تمام روش های ارائه کاتالوگ هوشمند شما را در نمایشگاه فهرست کنیم و سناریوهای شرکت در نمایشگاه با کاتالوگ هوشمند را به طور عمومی بررسی کرده و در مورد هر کدام با شما گپی زده باشیم.

 

استفاده از اسمارت کاتالوگ در نمایشگاه :

استفاده از اسمارت کاتالوگ در نمایشگاه می تواند باعث کاهش چشمگیر هزینه ها و افزایش چند برابری تاثیرگذاری روی بازدیدکنندگان شود. عدم داشتن محدودیت در زیر ساخت های اسمارت کاتالوگ، باعث خواهد شد که برای ارائه کاتالوگ الکترونیکی تان، هیچ محدودیتی نداشته باشید. حتی اگر بدون کاتالوگ های چاپی و فیزیکی در نمایشگاه شرکت کنید. پس به مطالب این مقاله دقت لازم را داشته باشید.

 

اقدامات لازم برای حضور در نمایشگاه

امروز استفاده از کیو آر کد بر روی کارت ویزیت بسیار عادی است. زمانی که شما از مجموعه ما اسمارت کاتالوگ خود را تحویل گرفته اید، یک بارکد هم دریافت کردید که بارکد هوشمند شماست.  با این بارکد در نمایشگاه کلی کار برای انجام داریم. برخی از مشتریان اسمارت کاتالوگ ترجیح دادند که کارت ویزیت ها و بیزینس کارت های خود را با بارکد دانلود اسمارت کاتالوگ همراه کنند و عده ای برای کاتالوگ خود یک کارت اختصاصی طراحی و چاپ می کنند.

پس همین حالا برای این کار اقدام کنید و یک طرح مناسب برای بارکد هوشمند خود (QR Code) ایجاد کنید. منظورمان از طرح مناسب، طرحی است که بهترین ارائه یک QR Code را داشته باشد. به سراغ طرح های خیلی شلوغ نرویدT سعی کنید ساده و گویا کار کنید. حتما بنویسید که با اسکن شدن این بارکد قرار است چه اتفاقی بیفتد. حداقل سایز پیشنهادی بارکد برای بهترین ارائه، که بخواهید به صورت اختصاصی، کارت کاتالوگ داشته باشید، حدوداً بین 3.5 تا 4 سانتی متر است.

موقع شرکت در نمایشگاه ، به خوبی از بارکد هوشمند خود استفاده کنید.

به نظرم سازه های آماده نمایشگاهی، مثل پاپ آپ ها و استند ها هرگز برای ارائه اسمارت کاتالوگ مناسب نبوده و نیستند، اما اگر روی یک دیوار خاص از غرفه بتوانید بارکد دانلود کاتالوگ را عملیاتی کنید، کار بسیار متبهرانه ای انجام داده اید. فراموش نکنید که شما به بزرگترین مسئولیت اجتماعی یک برند عمل کرده اید و آن هم حفظ محیط زیست و درختان است. پس مانور های تبلیغاتی را فراموش نکنید.

تیم طراحی ما برای ارائه کاتالوگ بر روی استند، استند هایی را طراحی و تولید کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این استند های رومیزی که به دو صورت عمومی و اختصاصی آماده سازی می شوند، علاوه بر ارائه اسمارت کاتالوگ، امکانات جالبی دارند. معمولاً از این استند ها به تعداد میزهای اطلاع رسانی و یا مذاکره، تهیه می شود تا تمام میزهای انتخابی برای ارائه اسمارت کاتالوگ مجهز شده باشند.

 

استفاده از اسمارت کاتالوگ در نمایشگاه

 

گام اصلی قبل از شرکت در نمایشگاه

برای شرکت در نمایشگاه و یا هر رویداد تجاری برنامه ریزی و تقسیم بندی مخاطبان و بازدید کنندگان اولویت بالایی دارد. بازدیدکنندگان عمومی، مصرف کنندگان محصول، نفرات مربوط به شبکه فروش، میهمانان افتخاری، … همه جزو بازدیدکنندگان شما به حساب می آیند، اما برای هر گروه از آنها می بایست برنامه ریزی اختصاصی داشته باشیم.

شاید ترجیح بدهید برای شرکت در نمایشگاه ارائه های کاملاً رسمی هم از کاتالوگ خود داشته باشید، مثلاً برای میهمان ویژه و یا مدیران فروش شعب و یا …

قطعاً متوجه شده اید که در مورد چه کسانی صحبت می کنیم. همان هایی که به آن ها هدیه های نمایشگاه خود را ارائه می کنید. بهترین کار این است که این مخاطبان را در 3 سطح طبقه بندی کنید و برای هر کدام از این سطح ها برنامه ریزی کنید. از پکیج های تبلیغاتی که به هر گروه ارائه می کنید تا نحوه ارائه اسمارت کاتالوگ را به آن ها، مانند یک سناریو مشخص کنید. قطعاً تا دیروز کاتالوگ چاپی وزین و نفیس خودتان، یکی از چیزهایی بوده است که به این گروه از بازدیدکنندگان ارائه می کردید. اما امروز که اسمارت کاتالوگ هم دارید، به این فکر کنید که ارائه کاتالوگ الکترونیکی شما به گروه های مختلف چقدر می تواند متنوع و متفاوت باشد.

 

ارائه اسمارت کاتالوگ به مخاطبان و بازدید کنندگان ویژه در نمایشگاه

شما می توانید مثل قبل، کاتالوگ های فیزیکی تان را به گروه بازدید کنندگان VIP ارائه کنید، اما بهتر است روی ارائه اسمارت کاتالوگ به مخاطبان و بازدید کنندگان ویژه، کمی بیشتر فکر کنید و با ارائه ای رسمی، آن ها را تحت تاثیر قرار دهید. پیشنهاد ما تولید یک لوح یا تندیس زیبا و شایسته برای اسمارت کاتالوگ است که در کنار پکیج نمایشگاهی به بازدیدکنندگان ویژه، ارائه شود. فراموش نکنید که به خاطر مزیت های بارکد هوشمند، این لوح یا تندیس هرگز منقضی نخواهد شد و همیشه بروزترین کاتالوگ شما در اختیار آن ها خواهد بود. جنبه های برند سازی و تبلیغاتی را در طراحی چنین لوحی نباید فراموش کنید. سعی کنید بر اساس تعداد مخاطب پیش بینی شده، بودجه مناسبی برای این بخش در نظر بگیرید.

حضوری متفاوت در نمایشگاه

در مقاله دوم از نحوه شرکت در نمایشگاه با اسمارت کاتالوگ به تجهیزات و سخت افزار های مناسب برای حضوری متفاوت در نمایشگاه خواهیم پرداخت. در مقاله بعدی، جدا از این موضوع مهمترین عامل مورد نیاز برای رسیدن به بیشترین سطح موفقیت در نمایشگاه را هم، با شما در میان می گذاریم.

تیم مشاوره فنی ما همیشه در کنار مشتریان مجموعه خواهد بود. پس اگر در مورد موضوعات مطرح شده، سوالی داشتید و یا نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید حتماً با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *