تبلیغ نویسی به چه معناست؟

تبلیغ نویسی

همیشه متن در تمام فرآیندهای معرفی و تبلیغاتی شما وجود داشته و تبلیغ نویسی یعنی نگارش و تنظیم متن هایی که بتواند شما را در کسب و پیشه تان به هدف دلخواهتان برساند. تبلیغ نویسی یعنی نگارش متنی که نتیجه آن جلب توجه بیشتر مخاطب و افزایش فروش است. یک کارشناس تبلیغ نویس، فروشنده ای است که پشت ماشین تحریر می نشیند. یک تبلیغ نویس حرفه ای یک نویسنده ایده پرداز نیست، بلکه نویسنده ای است که با فرمول ها و قواعدی اثبات شده به دنبال ایجاد فروش است نه یک اثر هنری یا یک ایده!

 

تبلیغ نویسی چیست

 

تبلیغ نویسی چیست و چه اهمیتی دارد؟

به عنوان یک تیم که هر روز به شرکت های زیادی در مورد کاتالوگ های الکترونیکی و یا کاتالوگ چاپی مشاوره می دهیم، شرکت های زیادی را می بینیم که در واقع نمی دانند که تبلیع نویسی چیست و چطور باید تبلیغ نویسی کنند. چنین شرکت هایی عمدتاً کاتالوگ های بسیار زیبایی از تیم ما تحویل می گیرند، اما واقعیت کاتالوگ های آن ها به یک اثر هنری شبیه است نه یک کاتالوگ با محتوای مناسب. کاتالوگ، بیلبورد و حتی یک نامه کاملاً ساده از دو بخش اصلی تشکیل می شوند :

  1. ظاهر یا همان فضای بصری
  2. محتواهای متنی یا همان تبلیغات نویسی

 

هر کدام از این دو بخش در جایگاه خود مهم هستند و به تنهایی تاثیرگداری کمی خواهند داشت. یک نامه فروش را تصور کنید که جای یک فنجان قهوه روی کاغذ آن افتاده باشد! آیا حاضر هستید چنین نامه ای را برای مشتری هدف خود ارسال کنید؟ نداشتن محتوای درست متنی هم می تواند به همین میزان از تاثیر گذاری کم کند.

 

تبلیغات نویسی

 

تبلیغات نویسی در چه جاهایی کاربرد دارد ؟

احتمالاً جواب را بدانید، اما باید یادآوری کنم تبلیغات نویسی شامل متن هایی که در تیزرهای تبلیغاتی گفته می شود، عباراتی که در بیلبوردها می بینید، متن هایی که در کاتالوگ ها می خوانید، مطالب موجود در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی تجاری، نامه ای که برای یک مشتری شناسایی شده، ارسال می کنید و … می شود. هرجا که بخواهید توسط یک متن ( عبارت ) مخاطب را برای خرید متقاعد کنید، یعنی تبلیغ نویسی می کنید.

 

اصول مهم و فرمول های تبلیغ نویسی موفق

همه ی فرمول های تبلیغات نویسی از اصول مشترکی پیروی می کنند که به مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

  • متن های تبلیغ نویسی شده سه بخش اصلی دارند: در ابتدا جلب توجه می کنند، ارتباط برقرار می کنند و در پایان متقاعد می کنند.
  • اولین لحظات ارتباط در تبلیغ نویسی (بخش آغازین) 80 درصد میزان موفقیت و یا شکست تبیلغات نویسی شما را معین می کند.

 

تبلیغ نویسی حرفه ای

 

  • بکارگیری عناصر بصری مناسب در کنار بکارگیری فرمول های تبلیغ نویسی به فروشی بی نظیر منجر می شود که هر کدام از این دو جزء، به تنهایی قادر به خلق چنین معجزه ای نخواهند بود.
  • از نوشتن متن هایی که تا خواندن تمام متن از آن سر در نمی آورید، پرهیز کنید.
  • از کلمات ساده استفاده کنید و از بکار بردن زبان نامفهوم تکنیکی بر حذر باشید، مگر آنکه حداقل 90 درصد خوانندگان شما آن را درک کنند.
  • روشن و مشخص سخن بگویید و اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطب قرار دهید و از حواشی دوری کنید.
  • پس از پایان تبلیغ نویسی و پیش از انتشار و یا تحویل متن به بخش هنری، متن را بررسی کنید.

 

رعایت 7 اصل بالا در فرمول های تبلیغ نویسی بسیار مهم است. شما نباید احساس نگرانی داشته باشید به مرور زمان و با کسب تجربه متوجه خواهید شد که معنای واقعی تبلیغ نویسی چیست و فرمول های تبلیغات نویسی چطور کار می کنند.

 

نحوه بررسی نهایی متن ها در تبلیغ نویسی

حرفه ای ترین تبلیغ نویس ها هم وقتی از تمام فرمول های تبلیغ نویسی استفاده می کنند، قبل از تحویل متن به بخش هنری خود، متن را مجدداً بررسی می کنند. با رعایت اصول بررسی نهایی می توانید ریسک تبلیغ نویسی خود را کم کنید و میزان موفقیت آن را افزایش دهید. در ادامه فهرستی از سوالات آماده شده که بعد از خواندن متن نهایی باید از خود بپرسید. کاملاً مشخص است که پاسخ این سوالات برای یک تبلیغ نویسی حرفه ای ، بله خواهد بود.

 

چک لیستی برای بررسی نهایی تبلیغ نویسی

  • آیا متن آنچه عنوان وعده داده است، عملی می کند؟ اگر عنوان می گوید “مصرف سوخت خودرو خود را نصف کنید” متن هم چگونگی این کار را به درستی می آموزد؟
  • آیا متن جالب است؟ اگر خواننده شما موقع خواندن متن خمیازه بکشد، مطمئن باشید که هیچ گونه علاقه ای را در خواننده ایجاد نکرده است.
  • آیا خواندن متن ساده است؟ خواننده وظیفه کنکاش برای فهمیدن را برعهده ندارد.
  • آیا قابل باور است؟ فراموش نکنید که مردم به تبلیغات و دست اندرکاران اعتمادی ندارند.
  • آیا متقاعد کننده است؟ آیا می تواند گرایش های لازم را در خواننده ایجاد کند؟
  • آیا متن روان است؟ یک متن خوب به روانی و نرمی از بخشی به بخش دیگر جریان می یابد.
  • آیا خواننده را به جنبش وا می دارد؟ آیا در پایان خواننده انگیزه لازم برای انجام کاری که انتظار دارید را پیدا می کند؟

 

ترفندهایی برای تبلیغ نویسی حرفه ای

راه ها و ترفندهایی وجود دارد که باعث می شود، روش تبلیغ نویسی حرفه ای را تجربه کنید. اولین ترفند، پرداختن به مزایای محصول بجای خصوصیات محصول است. تبدیل کردن خصوصیات یک محصول به مزایای آن مهمترین ترفند برای تبلیغ نویسی است. تمامی مطالب و تبلیغ نویسی های قبلی را جمع آوری و بررسی کنید. مزایای محصول را شناسایی کنید. مخاطب را شناسایی و علایق و نیازهای او را با دقت مطالعه کنید و در تبلیغ نویسی به ارضای نیاز او بپردازید. از اعماق قلبتان با مخاطب صحبت کنید و با او ارتباط برقرار کنید.

 

فرمول های تبلیغ نویسی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *