کپی رایتر کیست؟ اهمیت کپی رایتینگ در تبلیغات نویسی و تولید محتوا

کپی رایتر

کپی رایتر (Copywriter) کسی است که کپی رایت انجام میدهد ? به همین سادگی. کپی رایتر کسی است که بر اساس اصول فروش و روانشناسی از مخاطب کلمات و محتواهای متنی را خلق می کند. این کار اما به همین سادگی ها هم نیست. برای تشریح بهتر یک کپی رایتر و کاری که انجام میدهد بهتر است بیشتر در مورد کپی رایت صحبت کنیم… یعنی کاری که یک کپی رایتر انجام میدهد.

کپی رایت یا کپی رایتینگ یعنی چه ؟

در هر کسب و کاری نیاز به ارتباط با مخاطب قطعی و الزامی است. شاید از خود بپرسید این موضوع با کپی رایتینگ چه ارتباطی دارد… کپی رایتینگ یعنی وقتی می خواهیم با مخطابان خود صحبت کنیم چه بگوییم! یک تیزر تلویزیونی را تصور کنید… یک آگهی در مجله… یک لندینگ پیج در وب سایت… یک کاتالوگ چاپی یا الکترونیکی… در همه این موارد شما به متنی نیاز دارید که توسط مخاطب شنیده می شود… یا خوانده می شود… کپی رایتینگ یعنی نوشتن و تالیف این متن ها.

اهمیت کپی رایتینگ در تبلیغات نویسی و تولید محتوا

برای درک اهمیت کپی رایتینگ در تبلیغات نویسی و تولید محتوا ، سنتی ترین و ساده ترین شیوه ارائه محصول را تجسم کنید… یک بازارچه سنتی محلی که پر است از دست فروشان محلی… وقتی از کنار هر کدام از این فروشنده ها عبور می کنید با عبارت هایی برای معرفی و تبلیغ محصول مواجه می شوید. هر کدام محصولشان را به شکلی مخصوص به خود معرفی می کنند و آن را تبلیغ می کنند. کپی رایتینگ فعالیتی است که در آن با توجه به اصول روانشناسی و نگارش و بر اساس اصول فروشندگی، متن فروش و یا تبلیغ معین و نوشته می شود.

اهمیت کپی رایتینگ در تبلیغات نویسی و تولید محتوا

کپی رایتر چه توانایی هایی دارد؟

یک کپی رایتر (Copywriter) می داند که چه طور از قدرت لغات برای تاثیر روی خودآگاه و ناخودآگاه مخاطب استفاده کند. این عبارات قرار نیست که یک شاهکار ادبی باشند بلکه قرار است بتوانند شما را به اهدافتان برسانند… کپی رایترها فروشندگانی هستند که ابزار فروششان ماشین تحریر و یا نرم افزارهایی مثل Word است.

نقش کپی رایتینگ در تبلیغات

الان که کپی رایتینگ و مامویت اصلی آن را متوجه شدید وقت آن رسیده که به این سوال ها پاسخ شفاف و دقیقی بدهید:

  • تا امروز کپی رایتینگ را چقدر جدی گرفته اید؟
  • کپی رایتینگ و تبلیغات نویسی هایتان توسط چه کسی انجام می شود؟

بسیاری از کسب و کارها بحث کپی رایتینگ را خیلی جدی نمی گیرند و آن را به شیوه های شخصی و گاها سلیقه ای انجام میدهند. تیم فروش تصمیم گرفته که برای معرفی این خدمت یا محصول فلان متن گفته یا نوشته شود. نتیجه چنین کاری کاملا مشخص است. عدم ارتباط با مخاطب. و این یعنی شکست.

کپی رایتینگ را جدی بگیرید چون…

کپی رایتینگ یک حلقه مهم در ارتباط با مخاطب است. بدون این حلقه زنجیره تبلیغ و فروشتان معیوب است. چند وقت پیش مقاله ای با عنوان تبلیغ نویسی به چه معناست؟ منتشر کردیم که در آن به نکات بسیار مهم در تبلیغات نویسی ( کپی رایتینگ ) اشاره شد. خواندن این مقاله می تواند کیفیت کپی رایتینگ شما را افزایش داده و شما را تا حدودی به یک کپی رایتر تبدیل کند.

در مجموعه اسمارت کاتالوگ کپی رایتینگ به شیوه های مختلفی صورت می گیرد. در برخی از پروژه ها با استفاده از جلسات طوفان فکری و در برخی پروژه ها با استفاده از نظر نسجی از گروه مخاطب به نتایج جذاب می توان رسید.

این سرویس به عنوان یک خدمت بسیار حیاتی در آماده سازی کاتالوگ های معرفی محصول نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. شما مشتریان گرامی می توانید با خیالی آسوده سفارشات برندسازی ، تبلیغات نویسی و دیزاین کاتالوگ های دیجیتال خود را به مجموعه اسمارت کاتالوگ بسپارید. لطفا برای اطلاعات بیشتر و کسب مشاروه رایگان با پشتیبان های اسمارت کاتالوگ در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *