روش های موثر تبلیغات در تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک

امروز واژه های ساده، حاوی مفاهیم گسترده ای هستند. تجارت الکترونیک هم جزو همین واژه ها و اصطلاحات است. به شکلی که در هر عصر تعریفی جدیدتر و البته کامل تر از آن ارائه می شود، اما دو واژه تجارت و الکترونیک هر کدامشان تعاریف متعددی دارند که بر اساس فرهنگ، تجربیات و پیشرفت تکنولوژی در هر کشور مشخص و بروز می شود.

تعریفی که از تجارت الکترونیک در زمان اینترنت های Dialup می شد، با تعریف تجارت الکترونیک در امروز، فاصله زیادی داشت.

 

معنای تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک، Electronic commerce انجام فرآیندهای تجارت مانند خرید، فروش و مبادله کالا، خدمات و اطلاعات در بستر های اینترنتی و الکترونیکی است. هر تجارتی همانطور که در فضای سنتی دارای قواعد و قوانین خود می شود با کوچ به سمت فضای الکترونیکی می تواند به یک بنگاه در دنیای الکترونیکی یا همان تجارت الکترونیکی تبدیل شود.

 

تبلیغات تجارت الکترونیک

تبلیغات تجارت اکترونیکی مقوله پیچیده ای نیست. تبلیغات برای یک تجارت الکترونیک، استفاده از مسیرهای الکترونیکی برای رساندن یک پیام محسوب می شود. تبلیغات تجارت الکترونیک، روش هایی هستند که شما به روش های الکترونیکی مانند بنرهای اینترنتی، تبلیغات کلیکی و … اقدام به تبلیغ محصول، خدمات و یا ایده خود می کنید. همانطور که تبلیغات زیر مجموعه بازاریابی به حساب می آید، تبلیغات تجارت الکترونیک هم زیر مجموعه بازاریابی تجارت الکترونیک، محسوب می شود.

 

بازاریابی تجارت الکترونیک و مفهوم آن

بازاریابی تجارت الکترونیک، به معنای ایجاد آگاهی به مشتریان و متقاعدسازی و تحریک آن ها برای انجام خرید محصولات و خدمات یک تجارت الکترونیک است، منتها در بستر الکترونیکی.

روش های بازاریابی برای یک تجارت الکترونیک، عمدتاً به صورت الکترونیکی صورت می گیرد. در زیر به چند روش معمول و عمومی بازاریابی تجارت الکترونیک اشاره می کنیم:

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: امروزه تعداد شبکه های اجتماعی زیادی هستند که بر اساس نوع تجارت و محصول می توان در هر کدام از آن ها حضور داشت و با ایجاد محتواهای بصری جذاب و مفید برای کاربران، به تعداد مخاطبان تجارت الکترونیک خود افزود.
  • بازاریابی محتوایی: صحبت کردن و تولید دانش در مورد محصول و موضوعات مرتبط با آن در قالب مقالات و وبلاگ ها، تولید ویدئوهای آموزشی و … یکی از ریشه ای ترین روش های بازاریابی برای یک تجارت الکترونیک، محسوب می شود.
  • بازاریابی ایمیلی: شامل جمع آوری آدرس ایمیل و ارسال محتواهای مدنظر به آن هاست. ایمیل مارکتینگ یکی از روش های معمول در بازاریابی تجارت الکترونیک است که نیازمند رعایت موارد زیادی است تا به نتایج مطلوب برسد.
  • و …

 

تبلیغات تجارت الکترونیک

 

بازاریابی تجارت شما مهم است چون …

بازاریابی تجارت شما چه تجارتتان الکترونیکی باشد چه سنتی، بسیار مهم است. بازاریابی کسب و کار شما را گسترش و حجم مشتریان شما را افزایش می دهد. روش های بازاریابی چه به صورت الکترونیکی و چه سنتی امروزه جزو الزامات یک تجارت به حساب می آید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *