نکاتی درباره ی اهمیت روانشناسی رنگ ها در برند سازی و تبلیغات

روانشناسی رنگ ها در برند سازی

روانشناسی رنگ ها در برند سازی (Psychology of colors in branding) اهمیت زیادی دارد. چون انتخاب رنگ مناسب بهتر می‌تواند ایده‌ها، نظرات و پیام‌های شما را به مخاطبان منتقل کند. حتی در بیشتر مواقع یک رنگ خاص می‌تواند گویای شعار شما در کسب و کارتان باشد. از طرفی می‌تواند بیشتر از نام برند و یا لوگوی شرکت در خاطر مشتریان باقی بماند. پس اگر در برند سازی و تبلیغات از رنگ های مناسب خدمات و محصولات خود استفاده نکنید در همان گام های اول شانس موفقیت خود در دنیای تجارت را از دست داده‌اید.

اهمیت روانشناسی رنگ ها در برند سازی

همیشه قبل از طراحی و اجرای اسمارت کاتالوگ به تأثیر رنگ ها در تبلیغات اهمیت دهید. چون انتخاب رنگ مناسب در تبلیغات می‌تواند مانند یک ابزار قدرتمند در بازاریابی، مشتریان بیشتری را به سمت شما بکشاند. به همین دلیل است که امروزه طراحان تبلیغات برای متقاعد کردن مخاطبان و بهتر درک کردن مشتریان از محصولات و خدمات متنوع از رنگ های خاصی استفاده می‌کنند.

مطمئناً رنگ ها تأثیر زیادی در تصمیم گیری خرید محصول و استفاده از خدمات دارند. ولی به یاد داشته باشید که در برند سازی و تبلیغات رنگ ها استفاده‌های متفاوتی دارند. شاید در اجرای دکوراسیون رنگ سفید و آبی رنگ خیلی ملایمی باشند. ولی برای به کار بردن رنگ سفید در برند سازی و بازاریابی باید قواعد و قوانین خاصی را در نظر داشت.

قدرت رنگ ها در برند سازی و تبلیغات

دقت کنید لوگوی شرکت و هویت بصری یک کسب و کار نشانگر شکل، نماد و توضیحات محصول و خدمات است. ولی مهم‌ترین جزئی که مشتریان بیشتر از هر چيزی آن را به خاطر می‌سپارند طرح و رنگ لوگو است. در واقع روانشناسی رنگ ها در برند سازی تا ۸۰ درصد معرفی برند را افزایش می‌دهد.

اصولاً رنگ ها می‌توانند در همان نگاه اول بر روی احساسات مشتریان تأثیر بگذارند. همچنین باعث شوند تا در میان طیف گسترده‌ای از کسب و کارهای مشابه برند شما بیشتر در ذهن مشتری باقی بماند. البته بهترین رنگ از نظر روانشناسی رنگی است که بتواند توجه مخاطبان را متناسب با نوع تبلیغات شما به سمت خود جلب کند. به همین علت اصول روانشناسی رنگ ها در تولید محتوا ممکن است کاملاً متفاوت با انتخاب رنگ ها برای طراحی لوگو و برندسازی باشد.

چگونه از روانشناسی رنگ ها در تبلیغات استفاده کنیم؟

مغز ما به گونه‌ای خلق شده است که با دیدن هر رنگی می‌توانیم ویژگی‌ها و مشخصات خاصی را برای آن رنگ در نظر بگیریم. به همین دلیل با شناخت روانشناسی رنگ ها در برند سازی می‌توانید به راحتی برند و لوگوی کسب و کارتان را در تصورات ذهنی افراد وارد ‌کنید. اما زمانی رنگ ها با نیاز مشتریان شما ارتباط برقرار می‌کنند که رنگ مورد علاقه شما متناسب با محصول و خدمات کسب و کارتان باشد.

به طور مثال رنگ قرمز برای تبلیغ مواد خوراکی زیاد استفاده می‌شود. ولی رنگ آبی برای معرفی لوازم پزشکی مناسب است. بنابراین قبل از بازاریابی و برند سازی رنگ متناسب با محصولات تولیدی و خدماتی خود را بشناسید. سپس با روانشناسی رنگ ها در برندینگ به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنید.

نکاتی مهم برای انتخاب رنگ استراتژی بازاریابی

اگر چه روانشناسی رنگ ها در برند سازی (Psychology of colors in branding) شرایط یک طراحی آگاهانه تبلیغات را برایتان فراهم می‌کند. ولی تأثیر رنگ در بازاریابی و فروش چیزی فراتر از زیبایی رنگ لوگو است. به همین دلیل برای جذب مخاطبان بیشتر نسبت به رقبای تجاری خود باید رنگ های متنوع را به صورت ترکیبی و یا منفرد در برند سازی کسب و کارتان امتحان کنید. البته رنگ مورد علاقه شما نباید با نوع تجارت شما ارتباط منفی داشته باشد.

بهتر است در انتخاب رنگ برای تبلیغات و روانشناسی رنگ در طراحی لوگو از برندهای برتر الگو بگیرید. همچنین می‌توانید به سراغ جدول روانشناسی رنگ ها بروید. حتماً به فرکانس خاص هر رنگی توجه داشته باشید چون رنگ ها سبب می‌شوند تا محصول شما تازه‌تر، خنک‌تر، گرم‌تر و متفاوت‌تر از آنچه هست نشان داده شود.

سخن پایانی

رنگ ها نقش مؤثری بر خریداران دارند زیرا هر رنگی ویژگی‌های خاص خود را نشان می‌دهد. در واقع رنگ ها می‌توانند در بازاریابی و تبلیغ محصولات مختلف پیام‌های متفاوتی را منتقل کنند. امروزه با روانشناسی رنگ ها در برند سازی می‌توانید تأثیر زیادی روی ضمیر ناخودآگاه مشتریان بگذارید. همچنین با روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی و محلی پیشتاز میدان تبلیغات باشید.

اگر به دنبال تبلیغات مؤثر با بازدهی بالاتر در دنیای تجارت هستید ما در اسمارت کاتالوگ می‌توانیم بهترین رنگ را برای کسب و کارتان انتخاب کنید. چون ما در تیم طراح و خلاق اسمارت کاتالوگ با توجه به تجربه بالا و سابقه‌ی درخشان در زمینه برندسازی، تبلیغات و بازاریابی، بهترین و باکیفیت ترین دیزاین های مرتبط با کسب و کار شما را پیشنهاد و خلق می‌کنیم.‌

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *