روش عکاسی از محصولات

روش عکاسی از محصولات

اگر تولید کننده و یا وارد کننده یک محصول هستید، قطعاً باید عکاسی از محصولات را تجربه کرده باشید. اینکه سفارش عکاسی از محصولات برای شما یک تجربه جذاب با نتیجه ای جذابتر باشد یا یک فرآیند با نتیجه ای غیر قابل استفاده مشخص می کند که با چه تیم و چه شرکتی در این باره همکاری کرده اید، اما در این مقاله می خواهیم شما را فاکتورهای مهم برای روش عکاسی از محصولات آشنا کنیم.

 

آشنایی با انواع روش عکاسی از محصولات :

 

عکاسی صنعتی

 

عکس وضوح داشته باشد، منتهی نه آن وضوحی که فکر می کنید

  • وضوح و عمق میدان مناسب

یک عکس می تواند تحت تاثیر فاکتورهایی مثل ابعاد دیافراگم بخش های واضح و نا واضح داشته باشد، این یک موضوع طبیعی است. اما یکی از مهم ترین چیز هایی که یک تیم حرفه ای در عکاسی صنعتی از یک محصول دنبال می کنند، وضوح کامل در کل سوژه ( محصول ) می باشد. وضوح مناسب در مقیاس محصول اگر مناسب نباشد، علاوه بر تاری در بخش های مختلف محصول می تواند باعث بروز مشکلات دیگری در مراحلی مثل جداسازی سوژه از پس زمینه و … ایجاد کند.

 

ابعاد عکس را سنسور ها مشخص می کنند

همیشه در مورد معرفی سنسور های دیجیتال در دوربین های نیمه حرفه ای از مقدار دو فاکتور فنی مهم یاد می شود.

تعداد پیکسل کلی و تعداد پیکسل موثر. این که پیکسل چیست را در مقاله پیکسل کوچکترین واحد یک تصویر توضیح داده ایم اما مهم ترین نکته در مورد سنسور های دوربین های نیمه حرفه ای این است که مقدار پیکسل کلی عددیست که ابعاد تصویر را مشخص می کند و مقدار پیکسل موثر – که همیشه مقدارش از تعداد پیکسل کلی پایین تر است – به تعداد پیکسلی اشاره می کند که داده ها را با دقت و مقدار درست ثبت می کنند.

پس به این موضوع فکر کنید که عکس شما در کجا و چه ابعادی باید استفاده شود؟ هرچه عکاسی محصول شما با سنسور دقیق تر و بزرگتری ثبت شود، قطعاً در ابعاد تصویر محصول شما موثر است.

 

 

نورپردازی و مراحل بعد از عکاسی (Post Production)

مهم ترین و اصلی ترین فاکتور روش عکاسی از محصولات نور پردازی و مراحل بعد از عکاسی (Post Production) می باشد. اینکه محصول شما باید جذاب دیده شود تا میل به خرید ایجاد کند، اصل مهمی است که توسط نورپردازی مناسب با محصول شما باید انجام شود.

یک محصول زیر یک مجموعه نور زیبا دیده می شود، اما یک محصول دیگر در همان شرایط نوری بسیار نا زیبا و حتی نا مفهوم. یک تیم حرفه ای با شناختی که که از تاثیرات نور بدست آورده‌اند، می توانند بر اساس حجم و متریال های بکار رفته در محصول شما، مجموعه ای از نور های مناسب آماده کنند تا محصول زیبا و جذاب دیده شود. نورپردازی در عکاسی صنعتی از محصول (که جزو اصلی تورین روش عکاسی از محصولات است)، در کنار وظیفه جذاب کردن محصول می بایست به گونه ای انجام شود که استفاده از عکس محصول را در شرایط مختلف طراحی محیا کند. این یکی از ظرافت های نورپردازی در عکاسی صنعتی محصول به حساب می آید.

 

عکاسی از محصولات

 

عکس گروهی نگیرید

بارها ممکن است به عکسی که حاوی چیدمانی از چند سوژه است، نیاز داشته باشید. مهم نیست این چیدمان حاوی چه سوژه هایی است، اما اگر همه این عناصر شامل اجزای محصول شما هستند و هیچ عنصر اضافی به غیر از محصولات وجود ندارد، باید سوژه ها به صورت جداگانه عکاسی شوند و به صورت فتومونتاژ در کنار هم قرار گیرند. عکاسی گروهی از کلیدی ترین نکات از روش عکاس از محصولات می باشد که عدم رعایت این موضوع باعث:

  1. تاثیرات مخرب عناصر بر روی یکدیگر
  2. نورپردازی غیر اصولی و بریده بریده در عکس
  3. کاهش ابعاد نهایی محصولات در مقیاس سنسور عکاسی و در نتیجه کاهش وضوح عکس محصولات می شود.

 

همانطور که در مقاله عکاسی صنعتی درباره موارد کاربرد آن صحبت کردیم، بهتر است برای محصولات خود ارزش قائل شوید و برای عکاسی صنعتی از محصولات خود به درستی تصمیم گیری کنید تا از پرداخت هزینه های مجدد جلوگیری کنید. فروشگاه های بزرگ اینترنتی معمولاً در این بخش با وسواس بسیار کمتری برخورد می کنند و طبیعی است که اگر بخواهند برای هر فریم محصول ساعت ها زمان بگذارند و هزینه کنند، توجیح نخواهد داشت. اما به عنوان صاحب یک محصول بهتر است، شما این زمان و انرژی را صرف کنید و از آرشیو مناسبی از عکاسی صنعتی از محصولات خود آماده کنید.

در صورتی که تصاویر این آرشیو، تصاویر مناسبی باشد می توانید در بسیار از جاها، از آن ها استفاده کنید. از بنرهای اینترنتی تا کاتالوگ های دیجیتالی، از بیلبورد‌های تبلیغاتی تا بسته بندی محصول همه به تصویر محصول شما نیاز دارند، پس آن را جدی بگیرید. بهترین حالت برای صرفه جویی در زمان و هزینه: بهترین انتخاب را در اولین انتخاب انجام دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *