نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال

نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال

همیشه رفتن به یک نمایشگاه جذابیت های خاص خودش را دارد، اما وقتی صحبت از نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال می شود؛ ممکن است تعداد کمی از افراد بتوانند تجسمی از آن داشته باشند. در واقعیت نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال را به چند نوع می توان تعریف کرد و هر کدام از این تعاریف می تواند تفسیری متفاوت از نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال را رقم بزند. در این مقاله تلاش می کنیم نسبت به این موضوع کمی با هم گپ بزنیم و کمی خیال پردازی کنیم.

 

نمایشگاه دیجیتالی یا نمایشگاه مجازی

دقیقاً با همه گیری ویریوس کرونا و تعطیلی اماکنی مانند نمایشگاه های تجاری، شرکت ها و افراد زیادی به فکر برگزاری نمایشگاه مجازی افتادند و هر کدام از آن ها بر اساس ویژن و تعریفی که از نمایشگاه خود داشتند، اقدام به اجرا و عملیاتی کردن ایده خود کردند. مهمترین چالشی که تمام ایده پردازان در این زمینه داشتند از تصور و تعریف آن ها شروع می شد. این تعریف به قدری اهمیت داشت که میزان استقبال و بقای هر یک از پلتفرم های نمایشگاه های مجازی را مشخص می کرد. با تمام این تفاوت ها، تمام پلتفرم های نمایشگاه مجازی در ریشه با هم مشترکاتی دارند:

  • بازدید کنندگان به صورت غیر حضوری از آن ها بازدید می کنند.
  • بر پایه علوم و فن آوری های کامپیوتر ( IT ) متولد و توسعه داده می شوند.
  • تمام ارتباطات تجاری که ممکن است در نمایشگاه های معمول فیزیکی صورت بگیرد را پوشش می دهند، منتها بر بستر دیجیتال.
  • ابزارهای پرزنت و مارکتینگ مثل نمایشگاه کاتالوگ دیجیتالی در آن ها، همه بر پایه دیجیتال و مجازی مورد استفاده و مدیریت قرار می گیرند.

 

نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال

نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال را می توانید یک کیوسک اطلاع رسانی تصور کنید که تمام کاتالوگ های الکترونیکی مورد نیاز را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. وظیفه نمایشگاه کاتالوگ الکترونیکی بسیار حساس است. باید به تنهایی ترقیب کننده و جذاب باشد و بتواند مخاطبان را گرد هم بیاورد. داشتن کاتالوگ دیجیتال یکی از الزامات نمایشگاه های دیجیتالی ( نمایشگاه مجازی ) می باشد.

 

نمایشگاه مجازی

 

مشخصات نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال

به صورت معمول نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال یک پلتفرم وابسته به پلفرم نمایشگاه مجازی خواهد بود با این تفاوت که تجربه کاربری و واسط کاربری مخصوص به خود را خواهد داشت. در واقعیت تجربه کاربری و واسط کاربری یک نمایشگاه کاتالوگ دیجیتالی می تواند، مهمترین معیار برای ارزیابی مخاطب پسندی و کارایی آن باشد.

 

نمایش کاتالوگ ها در نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال

تصوری که از یک نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال می توان در ذهن ایجاد کرد، می تواند از آنچیزی که تا اکنون در عمل اجرایی شده است، بسیار متفاوت باشد. ماهیت کاتالوگ ها در یک نمایشگاه دیجیتالی قطعاً به صورت الکترونیکی ( غیر فیزیکی ) خواهد بود.؛ اما اینکه نحوه نمایش و یا ارائه کاتالوگ در چنین نمایشگاهی به چه صورت انجام شود تا برای مخاطب جذابیت های لازمه را داشته باشد، شاید یکی دیگر از چالش های صاحبان نمایشگاه کاتالوگ دیجیتال محسوب می شود که باید به درستی مهندسی شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *