نکات مهم در طراحی کاتالوگ هوشمند

طراحی کاتالوگ هوشمند

طراحی کاتالوگ هوشمند نیازمند رعایت نکات مهمی است که در نظر نگرفتن آن ها ممکن است باعث شود از دست رفتن بسیاری از ظرفیت های کاتالوگ هوشمند شود. عدم رعایت این نکات در طراحی کاتالوگ هوشمند ریسک بزرگی است که شاید توسط تیم های مجری اسمارت کاتالوگ انجام می شود، اما در واقعیت بهای این ریسک را سفارش دهندگان این نسل از کاتالوگ های الکترونیکی می پردازند.

 

اهمیت رعایت نکات کلیدی در طراحی کاتالوگ هوشمند

با اتمام طراحی کاتالوگ هوشمند و آماده شدن خروجی های مربوطه، آزمون عملی استفاده از آن در پلن های فروش و بازاریابی به صورت جدی شروع می شود. رعایت نشدن نکات کلیدی در طراحی کاتالوگ هوشمند، در این مرحله خود را نشان می دهد و سفارش دهنده را با چالش های جدی روبرو می کند. در چنین شرایطی هیچ چیز دلسرد کننده تر از یک کاتالوگ الکترونیکی که در عمل ناکارآمد باشد، وجود نخواهد داشت.

 

نکات مهم در کاتالوگ هوشمند (Smart Catalog)

اساساً فاکتورهای مهم در اجرای کاتالوگ هوشمند، به دو بخش اصلی تقسیم می شوند:

  1. فاکتورهای طراحی
  2. فاکتورهای فنی

 

فاکتورهای طراحی در طراحی کاتالوگ

بخش طراحی کاتالوگ های دیجیتالی مثل اسمارت کاتالوگ به اندازه فاکتورهای فنی اهمیت دارد. طراحی تجربه کاربری و واسط کاربری در یک کاتالوگ تعاملی مثل اسمارت کاتالوگ باید به درستی انجام شود. عدم برنامه ریزی در این بخش باعث سرخوردگی و سردرگمی مخاطبان در استفاده از کاتالوگ می شود و تاثیر منفی این موضوع دقیقاً به حساب برند مربوطه گذاشته می شود.

 

فاکتورهای فنی در طراحی کاتالوگ هوشمند

طراحی کاتالوگ هوشمند (Smart Catalog) علاوه بر طراحی های مخاطب پسند و فوق العاده نیازمند رعایت فاکتورهایی مثل حجم مناسب، کیفیت و وضوح مناسب، سئوی داخلی، داشتن قابلیت بروزرسانی است. محقق شدن چنین فاکتورهای فنی در اسمارت کاتالوگ علاوه بر دانش فنی تیم اجرایی، نیازمند در اختیار داشتن زیرساخت های پایدار و مستقل است.

کاتالوگ هوشمند

آسیب های عدم رعایت نکات و فاکتورهای کلیدی در اجرای کاتالوگ هوشمند دیجیتال

هر دو گروه از فاکتورهای مهم در اجرای کاتالوگ هوشمند دیجیتال به یک انداره مهم هستند و داشتن نقص در هر یک از آن ها هنگام طراحی کاتالوگ هوشمند باعث آسیب های جدی می شود.

  • تجربه کاربری نقص دارد: مخاطب (مصرف کننده) نمی تواند به راحتی از امکانات اسمارت کاتالوگ استفاده کند.
  • واسط کاربری نقص دارد: مخاطب (مصرف کننده) از مشاهده کاتالوگ لذت نمی برد.
  • حجم کاتالوگ زیاد است: ارسال و انتشار بسیار محدود می شود و امکان ارسال در همه جا تا حدودی غیر ممکن می شود.
  • فایل سئــــــو نشده است: موتورهای جستجو هرگز متوجه عنوان و محتویات کاتالوگ شما نخواهند شد.
  • فضای ابری مناسب در نظر گرفته نشده است: لینک های اسمارت کاتالوگ در بروزرسانی ها تغییر خواهد کرد و با هر بار بروزرسانی تمام لینک های دانلود می بایست، تغییر کند.
  • عدم پنل مدیریتی Qr Code: با هر بار بروزرسانی اسمارت کاتالوگ، مجبور به تعویض بارکدهای قدیمی با بارکدهای جدید خواهید بود.
  • عدم زیرساخت مناسب برای بروزرسانی: بروزرسانی بسیار زمان بر، هزینه بردار و در برخی مواقع غیر ممکن خواهد بود.

 

بهترین انتخاب برای طراحی کاتالوگ هوشمند

تیم ما به عنوان مبتکر و توسعه دهنده نسل کاتالوگ های الکترونیکی اسمارت، تمام فاکتورهای مورد نیاز برای طراحی کاتالوگ هوشمند را در ابتدا پیش بینی کرده و با در اختیار داشتن زیرساخت های مناسب، توسعه و اضافه کردن امکانات و قابلیت های جدید را در این نسل از کاتالوگ های دیجیتالی جزو مسئولیت های خود می داند.

متاسفانه بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن فاکتورها و زیرساخت های مناسب برای اجرا و طراحی کاتالوگ هوشمند به این بخش ورود کرده و سطح ضعیفی از این نسل از کاتالوگ های الکترونیکی را به مشتریان خود ارائه می کنند و مشتریان خود را با چالش های زیادی روبرو می کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *