شیوع ویروس کرونا و دورکاری

شیوع-ویروس-کرونا

با هشدار برانگیز شدن، شیوع ویروس کرونا برخی از شرکت ها و سازمان های بزرگ نظیر فیسبوک رویداد های فناوری خود نظیر رویداد F8  را لغو کرده اند، این رویداد، کنفرانس سالانه‌ ای به میزبانی فیسبوک است که طی آن توسعه دهندگان را گرد هم می آیند و تازه‌ ترین محصولات و ایده‌ های خود را به نمایش می گذارند.

رویداد بزرگ دیگری که به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو شد، رویداد سالانه موبایل MWC بود. در این رویداد هر ساله سازندگان مطرح موبایل نظیر سامسونگ، هوآوی، سونی، اپل و سایر کمپانی های مطرح در آن گرد هم می آیند و با معرفی تازه‌ ترین محصولات خود به رقابت با یکدیگر می‌ پردازند.

با این حال برخی شرکت ها نیز ترجیح داده اند که ضمن حفظ سلامتی کارکنان خود، کارآمدی آن ها را نیز حفظ نمایند.

چالش های مدیریتی در دوران شیوع ویروس کرونا

در حال حاضر اغلب کشور های درگیر با ویروس کرونا سلامت شهروندان را بر اقتصاد خود مقدم شمرده‌اند و به تبع آن کارکنان آن‌ ها اعم از بخش خصوصی و دولتی تا حد امکان به دورکاری و قرنطینه ی خود خواسته رفته اند.

با شکل گیری این دورکاری ها چالش های دیگری، نظیر ارتباط با سایر همکاران و اعضای تیم های همکاری به چشم می آید و همین موجب گسترش استقبال از ابزارهای همکاری بر بستر خدمات ابری شده است.

از قبل برای دورکاری شروع به برنامه ریزی کنید

با کسب تجربه از وضعیت بحرانی این روزها دیگر منتظر نمانید تا همانند امروز شرایط بحرانی پدید بیاید و تازه متوجه شوید که ابزار لازم برای دورکاری را در اختیار ندارید.

هر کارمند و هر کمپانی به منظور حفظ بهره وری خود از همین امروز باید اطلاعات، نرم افزار و ابزارهایی که نیاز دارد را ارزیابی کند.

اطلاعات مورد نیاز یعنی شماره تلفن ها، ایمیل، پسورد ها و نظیر این ها که خارج از دفتر بتوانید وظایف قبلی خود را پیگیری نمایید.

در پایان نیز مدیران باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان از ابزار های لازم برای دورکاری بهره مند هستند و اطلاعات تماس خارج از دفتر آن ها را در اختیار دارند.

در وضعیت فعلی کمپانی هایی که از قبل آمادگی و پیش‌بینی چنین وضعیت بحرانی ( شیوع ویروس کرونا ) را نداشته‌اند، بیشتر از برنامه‌ های خود عقب خواهند افتاد و ابتدای سال آینده که به رسم هر ساله با کمترین فشار کاری مواجه بوده‌ اند، با ترافیک کاری سنگینی آغاز خواهند نمود.

در ادامه اگر میخواهید در حوضه‌ی کاری خود سهم بازار بیشتری را کسب کنید، پیشنهاد میکنم مقاله ی افزایش فروش با کاتالوگ الکترونیکی را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *