نحوه سفارش طراحی کاتالوگ هوشمند

سفارش طراحی کاتالوگ هوشمند

سفارش طراحی کاتالوگ هوشمند مراحل پیچیده ای ندارد ولی سفارش کاتالوگ هوشمند ( اسمارت کاتالوگ ) نیازمند محیا کردن چند چیز می باشد. به شما این ضمانت را می دهم که آماده کردن پیش نیازهای طراحی کاتالوگ هوشمند در دیگر بخش های بازاریابی و تبلیغات هم برای شما موثر خواهد بود.

 

پیش نیازهای اجرا و طراحی کاتالوگ هوشمند

یکی از مهمترین کارهایی که شرکت ها و کسب و کارها می بایست قبل از واگذاری طراحی کاتالوگ هوشمند انجام دهند، ساماندهی و مهندسی کردن اطلاعات و اسناد است. در واقع طراحی کاتالوگ هوشمند یک فرآیند مهندسی شده است که اگر به دقت مراحل پیش تولید آن انجام نشود، ممکن است در آینده باعث مشکلاتی مانند عدم امکان بروز رسانی اسمارت کاتالوگ یا همان کاتالوگ هوشمند شود. لذا پیشنهاد می کنم، مراحل مورد نیاز برای اجرای دقیق و مهندسی شده کاتالوگ هوشمند را با دقت و تمرکز کافی انجام دهید.

 

اولین مرحله برای سفارش طراحی کاتالوگ هوشمند

اولین مرحله برای سفارش کاتالوگ هوشمند آماده سازی ساختار درختی محصولات و یا خدمات شماست. داشتن چنین فایلی نه تنها برای سفارش طراحی کاتالوگ هوشمند الزامی است، بلکه داشتن این داکیومنت ( ساختار درختی محصولات و یا خدمات ) جزو الزامی ترین داکیومنت هایی است که هر کسب و کار باید در بایگانی خود داشته باشد.

محصولات و یا خدمات شرکت شما شامل چه مواردی است و این موارد به چه صورت بخش بندی و گروه بندی می شوند؟ ممکن است یک تولید کنند عطر و ادکلن تصمیم بگیرد که محصولات خود را در دو گروه اصلی زنانه و مردانه تقسیم کند و در هر کدام از این گروه ها، محصولات را بر اساس حجم عطرها گروه بندی کند ( شکل زیر)

تنظیم ساختار درختی

 

نکات مهم برای تنظیم ساختار درختی برای ارائه در کاتالوگ هوشمند

در تنظیم ساختاردرختی محصولات و یا خدمات برای کاتالوگ هوشمند می بایست به این موضوع دقت کنید که چطور می خواهید محصولات خود را به مخاطب ارائه کنید. چه گروهبندی هایی می تواند کار مخاطب را برای انتخاب محصول یا خدمت شما ساده تر کند و فرآیند معرفی بهتری، برای او ایجاد شود. ایجاد داکیومنت درختواره محصولات و خدمات برای یک شرکت، در بسیاری از مراحل به غیر از سفارش طراحی کاتالوگ هوشمند، مانند طراحی سایت، کاتالوگ های چاپی و … کارساز است.

شما به عنوان مالک یک کسب و کار باید بدانید و مشخص کرده باشید که بهترین نحوه ارائه و طبقه بندی محصولاتتان به چه صورت است. مثال ساختار درختی بالا ( محصولات عطر و ادکلن ) یک نمونه ابتدایی از نحوه طبقه بندی و تقسیم بندی محصولات یک شرکت نمایش داده شد. ممکن است ساختار درختی محصولات و یا خدمات کسب و کار شما به دلیل گستردگی آن ها بسیار متفاوت از این مدل باشد و زیر گروه های متنوع تری را در خود داشته باشد.

 

سفارش کاتالوگ هوشمند

 

آماده سازی و طبقه بندی اطلاعات برای کاتالوگ هوشمند

جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات چه برای کاتالوگ هوشمند و چه یک کاتالوگ چاپی، مرحله ای است که بعد از ثبت سفارش طراحی کاتالوگ هوشمند باید انجام شود. شما به عنوان سفارش دهنده کاتالوگ هوشمند می بایست اطلاعات و مصالح مورد نیاز برای تیم طراحی را در اختیارشان قرار دهید. از لوگوی کسب و کارتان تا اطلاعات مربوط به محصولات و خدماتتان. آماده سازی این آرشیو هم جزو کارهایی است که نه تنها برای سفارش کاتالوگ هوشمند الزامی است بلکه داشتن چنین آرشیو درستی کار شما را برای انتقال اطلاعات به یک تیم طراحی سایت، یک تیم تیزر سازی و … راحت می کند.

 

نحوه آماده سازی و طبقه بندی اطلاعات برای تحویل به تیم اسمارت کاتالوگ

نیازی نیست ذهنتان را درگیر اینکه اطلاعات را به چه صورت به تیم طراحی اسمارت کاتالوگ تحویل دهید، کنید. تیم ما کار را برای شما بسیار راحت کرده است و یک پوشه طبقه بندی شده از اطلاعات را برای شما ارسال می کند و شما اطلاعات و فایل ها را در این آرشیو جانمایی می کنید. بعد از تکمیل این آرشیو حتما آن را در محلی مناسب بایگانی کنید چون این آرشیو مهندسی شده ترین طبقه بندی اطلاعات محصولات و خدمات شماست و در هر زمان که بخواهید می توانید این از این آرشیو استفاده کنید.

 

نکات مهم در سفارش کاتالوگ هوشمند

مهمترین نکته ای که در طراحی کاتالوگ هوشمند باید در نظر داشت این است که کاتالوگ هوشمند یک کاتالوگ مقطعی برای کسب و کار شما نیست. شما با سفارش کاتالوگ هوشمند مالک یک کاتالوگ الکترونیکی می شوید که بارها و بارها آن را به روز می کنید و سال های زیادی از این کاتالوگ بدون محدودیت استفاده می کنید. این موضوع برای وب سایت ها هم صادق است. شما یک وب سایت را راه اندازی می کنید و در بازه های زمانی مختلف آن را بروز می کنید.

در چنین حالتی رعایت نکات فنی و در نظر گرفتن زیرساخت های مناسب برای توسعه و بروزرسانی اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند در غیر این صورت باعث صرف مجدد هزینه و زمان خواهد شد. برای همین پیشنهاد می کنم مراحل مورد نیاز برای سفارش کاتالوگ هوشمند را با دقت هر چه تمام انجام دهید و در صورت نیاز به راهنمایی از تیم اسمارت کاتالوگ مشورت بگیرید.

 

طراحی کاتالوگ هوشمند

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *