آموزش دوم: با چند اصطلاح مهم آشنا شوید

اصطلاح مهم

حالا که اسمارت کاتالوگ خود را در اختیار دارید، باید با چند اصطلاح مهم آشنا شوید. دانستن این اصطلاح ها، برای بازاریابی با کاتالوگ الکترونیکی بسیار مهم خواهد بود و اگر به دنبال استفاده از بیشترین ظرفیت های اسمارت کاتالوگ خود هستید، حتماً می بایست به این اصطلاح اشراف داشته باشید.

اساساً همه ما وقتی درباره کاتالوگ صحبت می کنیم، تصویری کاملاً مشخص و بدیهی به ذهنمان خطور می کند که مسائل مربوط به آن را به صورت ناخودآگاه مرور می کنیم. همه ما می دانیم که کاتالوگ چیست و می دانیم که کاتالوگ ابزاری است که محصول و یا خدماتمان را به مخاطبان خود معرفی می کند، اما اینکه ما چطور و چگونه کاتالوگ خود را به مخاطب برسانیم موضوع دیگری است.

از آنجایی که اسمارت کاتالوگ یکی از بروزترین و کاملترین نسل های کاتالوگ الکترونیکی به حساب می آید، بسیاری از روش ها و متدهای کاتالوگ های سنتی را پوشش می دهد و می توان در اولین قدم از انتشار با همان متدها شروع کرد و یا با در نظر گرفتن ظرفیت های آن به روش ها و متدهای جذاب تر و بروزتر برای ارسال و انتشار اقدام کرد.

 

اصطلاح مهم در بازاریابی با کاتالوگ

در حالت معمول ۴ متد پایه و کلی برای بازاریابی با کاتالوگ وجود دارد. این متدها هر کدام شامل روش های خاص خود هستند و با آشنایی بیشتر با آن ها قطعاً متوجه مزایای عمومی اسمارت کاتالوگ خواهید شد:

  • ایجاد انباشتگی
  • ارسال مستقیم
  • ارسال انبوه (انتشار)
  • ضمیمه گی

این ۴ متد، چهار گروه اصلی برای استفاده از کاتالوگ به حساب می آیند. کاتالوگ شما چه ماهیت فیزیکی (کاتالوگ چاپی) داشته باشد و چه الکترونیکی (دیجیتالی)، در این ۴ گروه نقش ایفا می کند و باعث رونق و افزایش فروش می شود.

ایجاد انباشتگی:

ایجاد انباشتگی یعنی قرار دادن کاتالوگ در فضاهای مناسب و در دسترس مخاطب.

ارسال مستقیم:

ارسال مستقیم یعنی فرستادن کاتالوگ برای مخاطبی که در انتظار دریافت کاتالوگ شماست.

ارسال انبوه (انتشار):

ارسال انبوه که در ادامه با عبارت انتشار بیان خواهد شد، یعنی انتشار و ارسال کاتالوگ در جامعه و گروه مشخصی از مخاطبانی که توقع و انتظار دریافت کاتالوگ شما را ندارند.

ایجاد ضمیمه گی:

ضمیمه کردن کاتالوگ یعنی شناسایی فرصت هایی برای ارائه کاتالوگ به مخاطب، حال آنکه انتظار اینکار را داشته باشد یا نداشته باشد.

این ۴ تعریف کلی، چهار گروه اصلی از روش هایی است که شما برای استفاده از یک کاتالوگ پیش روی خود دارید. که در آموزش های بعدی در مورد هر کدام از آن ها با جزئیات صحبت خواهیم کرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *