بازاریابی آفلاین چگونه با بازاریابی آنلاین معجزه می کند؟

بازاریابی آفلاین

در سال ۲۰۲۱ هر چیزی ممکن است و استراتژی های بازاریابی با یک ترکیب کامل از بازاریابی آنلاین و آفلاین به شیوه موثر به کار گرفته شده است. تاثیر اینترنت در بالاترین حد ممکن قرار دارد، اما کانال های بازاریابی آفلاین هنوز می توانند، اهداف بازاریابی کسب و کار شما را حمایت کنند.

استفاده همزمان بازاریابی آنلاین و آفلاین همیشه یک موضوع بحث برانگیز بوده است. طرفداران بازاریابی آنلاین دلایل معتبری برای حمایت خود از کانال ها دارند، در حالی‌که بازاریابی آفلاین هم ترجیحات خود را دارد.

PPC (تبلیغات کلیکی)، تبلیغات شبکه های اجتماعی و دیگر کانال های رسانه های دیجیتالی مدت های زیادی است که در حال نقش آفرینی می باشند، اما بازاریابی آفلاین یک بازیکن قدیمی با ROI (بازگشت سرمایه) مختص به خود است. آیا امکان پذیر است که بازاریابی آنلاین و آفلاین را با هم ترکیب کنیم؟ آیا انتخاب فقط یکی از شیوه های بازاریابی، الزامی است؟

 

بازاریابی آفلاین چیست؟

بازاریابی آفلاین یک استراتژی است که شامل دستیابی به مخاطبان هدف، با انواع بولتن های تبلیغاتی، نامه ها، و سایر محتواهای چاپی می باشد.

بازاریابی از طریق پست مستقیم با کمترین میزان تلاش دستی، سریع، قابل اعتماد و موثر است. دستیابی به مخاطبان هدف از طریق کانال های درست بازاریابی بسیار حیاتی ‌می باشد. طبق گزارش فاینس آفلاین (FinancesOnline) %۸۲ از مصرف کنندگان به تبلیغات چاپی اعتماد دارند و میزان پاسخگویی به تبلیغات چاپی بین ۵ تا ٪9 است. عدم تمرکز بر بازاریابی آفلاین به سادگی می تواند کسب و کار شما را کم رنگ کند.

 

متحد کردن بازاریابی آفلاین و آنلاین

تبلیغات چاپی دوباره در حال افزایش است. کمپانی های B2B سراسر دنیا بیشتر از قبل بر روی تبلیغات چاپی تمرکز کرده اند. متحد کردن بازاریابی آنلاین و آفلاین می تواند هر کمپینی را تا ٪۴۰۰ اثر بخش تر کند.

این ها نه فقط آمار و ارقام تئوری، بلکه آمار های اثبات شده هستند. اگر شما می خواهید کانال های بازاریابی آنلاین و آفلاین را با هم ترکیب کنید، در اینجا راه ها و روش های اثبات شده ای برای این کار وجود دارد.

 

۱-‌‌ بازاریابی آنلاین برای افزایش آگاهی از نام برند آفلاین

فعالیت های آنلاین در درجه اول برای افزایش آگاهی از نام تجاری استفاده می شود. مطمئن شوید که کمپین های تبلیغاتی شما در شناساندن نام تجاری شما موثر عمل کند.

رسانه های آنلاین از تبلیغات چاپی کم هزینه تر هستند و آن ها همچنین می توانند اثربخش تر هم باشند. شبکه های آنلاین، صفحات رسانه های اجتماعی، بلاگ ها و حتی بازاریابی ویدئویی جزو بهترین راه های تبلیغات کسب و کار شما در اینترنت می باشد. ابزار های بازاریابی آنلاین به راحتی در همه بازار های آنلاین محلی، در دسترس هستند.

 

۲- راه های ارتباطی مخاطبان را در رسانه های اجتماعی ارائه می دهد

بازاریابی آفلاین زمانی اثربخش خواهد بود که کاربران برای انجام اقدامات خاص خود تخفیف ها و آفرهای متفاوتی دریافت کنند. مخاطبان را ترغیب کنید تا در شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام ) شما را دنبال کنند یا آن ها را برای ثبت نام در خبرنامه های خود تشویق کنید.

در بازاریابی آفلاین می توانید با بهبود گرافیک و جلوه های بصری (تصاویر چشم گیر) جذاب، نظر مخاطب را جلب کنید. هدف تبليغات چاپی این است که با مخاطبان در سطح شخصی تری ارتباط برقرار کند.

 

۳- بازاریابی آفلاین برای ایجاد مشتریان بالقوه

بازاریابی آفلاین یک راه برای جذب مشتریان بالقوه و اثر بخش تر کردن بازاریابی آنلاین است. مشتریان بالقوه یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت هر کسب و کاری میب شاند، بنابراین شما نباید آن ها را از دست بدهید. مطمئن شوید که تمام کمپین های بازاریابی آفلاین شما با وب سایت و دیگر فعالیت های آنلاین شما همگام هستند، تا برای جذب مخاطبان هدف از طریق کانال ها، مثلاً ایمیل یا هر کانال رسانه ای دیگر به درستی عمل کنند.

بازاریابی آفلاین باید به پایگاه داده ها یا CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) شما وارد شود تا در مواقعی که به آن ها نیاز داشتید، برای شما قابل دسترس باشد.

از طریق شیوه های بازاریابی آفلاین شما می توانید، جزئیات اطلاعات افراد را ثبت کنید و از این موضوع به عنوان یک فرصت برای برقراری ارتباط با آن ها برای اهداف آینده، جذب مشتریان بالقوه و فروش استفاده کنید.

 

اصول بازاریابی آفلاین

 

۴- بازاریابی آنلاین برای فروش آفلاین

بازاریابی آنلاین نقش مهمی در افزایش فروش محصولات از طریق روش های آفلاین دارد. بازاریابی آنلاین یک راه ایده آل برای دسترسی به مشتریان است. با افزایش آگاهی از نام تجاری خود به نحوی عمل کنید که مشتریان، هنگامی که قصد خرید را داشتن، اول از همه شما را به خاطر بیاورند.

میزان محبویت کسب و کار شما یک نقطه قوت است، اما ثابت شده است که  به چیزی بیشتر از این ها نیاز است. هیجان زده کردن آدم ها برای اینکه از شما خرید کنند، سود %۱۰۰ را برای شما به ارمغان می آورد.

 

۵- یک اسمارت کاتالوگ برای کسب و کارتان آماده کنید

تهیه کاتالوگ الکترونیکی استاندارد یکی از آسان ترین و بهترین راه های حضور پیدا کردن در دنیای دیجیتال است.

مشتریان می توانند در هر جایی و تا زمانی که گوشی هوشمند خود را همراه داشته باشند، به اسمارت کاتالوگ شما دسترسی داشته باشند. علاوه بر این آن ها می توانند اسمارت کاتالوگ شما را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند که این مزیت باعث افزایش حضور آنلاین شما از طریق تعامل آفلاین است.

 

۶- برای تبلیغات چاپی از کیو آر کد استفاده کنید

کیو آر کد ها به راحتی می توانند مخاطبان شما را به صفحه یا لینک مد نظر شما هدایت کنند. کیو آر کد ها ایمن هستند و حسی از اعتماد و اعتبار را بوجود می آورند. پس از اسکن کیو آر کد از روی تبلیغات چاپی، خوانندگان می توانند به راحتی وارد وب سایت شما شوند.

 

جمع بندی اصول بازاریابی آفلاین

تعاملات شما با مخاطبان در حوزه آنلاین شاید بسیار تاثیرگذار باشد، اما ٪۷۰ از مصرف کنندگان اعتراف می کنند که این تعاملات را عمیق و شخصی سازی شده نمی بینند. هنوز هم تعداد زیادی از خریداران وفادار شما به برقراری ارتباط غیر آنلاین تمایل دارند. پس باید ارتباطات آفلاین با مخاطب را در مناسب های بازاریابی و ارتباط با مشتری حفظ کرد و با تلفیق دو روش آفلاین و آنلاین نیاز های خود را برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی و برند سازی محقق نمود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *