مزیت های کاتالوگ هوشمند دیجیتال

کاتالوگ هوشمند دیجیتال

شاید شما هم درباره کاتالوگ های دیجیتالی مطالب فراوانی را خوانده و یا شنیده باشید و در مورد مزیت های کاتالوگ هوشمند دیجیتال اطلاعاتی بدست آورده باشید. در این مطلب شما را با مزیت هاس این نوع کاتالوگ آشنا خواهیم کرد، ولی این نکته را نباید فراموش کنید که یک کاتالوگ هوشمند دیجیتال بسته به ساختار فنی خود می تواند بخشی از این مزایا و یا همه آن ها را برای شما محقق کند.

پیشنهاد می کنیم اگر با انواع کاتالوگ الکترونیکی آشنایی ندارید، مقاله انواع کاتالوگ الکترونیکی را مطالعه نمائید.

 

کاربرد رسانه های الکترونیک

قبل از بررسی دقیق مزیت های کاتالوگ الکترونیکی، به عنوان یک تحلیل عمومی و کلی از آن، همواره به یاد داشته باشید که با الکترونیکی شدن یک رسانه سنتی (آفلاین) فاکتور هایی مانند افزایش تعداد مخاطب، قابلیت اندازه گیری، صرفه جویی در زمان و هزینه، افزایش تاثیرگذاری، افزایش مدت ماندگاری و … محقق خواهد شد. به عنوان یک مثال ساده و ملموس، بسیاری از برندها بیلبوردهای شهری را به عنوان یک رسانه برای ارتباط با مخاطبان خود انتخاب می کنند، که البته جزو رسانه های آفلاینی است که در اکثر کمپین های تبلیغاتی کاربرد دارد.

با همان هدف می توان چنین ارتباطی را توسط تابلو های تبلیغاتی اینترنتی (بنر های اینترنتی) به نوعی دیگر برقرار نمود و می توان با یک عملکرد و برنامه ریزی صحیح این اطمینان را داشت که با هزینه بسیار پایین تر با مخاطب بیشتر و البته دقیق تر و کاراتر می توان ارتباط برقرار کرد و آمار دقیقی از آن بدست آورد، تا عملکرد آن بنر تبلیغاتی اینترنتی ارزیابی و در صورت نیاز اصلاح شود.

آیا چنین امکاناتی توسط یک بیلبورد شهری که میلیون ها تومان بابت آن هزینه می شود، محقق می شود؟ قطعا خیر

مزیت های کاتالوگ الکترونیکی هم از این اصل خارج نیستند و باید این انتظار را داشت که مزایای ارزنده ای نسبت به کاتالوگ ها و بروشورهای سنتی خود (کاتالوگ های چاپی) داشته باشند. مجدداً یادآور می شویم که مزیت های کاتالوگ هوشمند دیجیتال می تواند یک یا چند یا همه مواردی که در ادامه به آن ها می پردازیم، باشند و این موضوع به نوع ساختار فنی کاتالوگ هوشمند دیجیتال مورد استفاده شما بستگی دارد.

 

کاتالوگ دیجیتال

 

مهمترین مزایای کاتالوگ هوشمند دیجیتال:

صرفه جوی در هزینه

شاید یکی از مهمترین مزیت های کاتالوگ هوشمند دیجیتال کاهش چشم گیر هزینه های چاپ کاتالوگ باشد. در واقع با در اختیار داشتن کاتالوگ الکترونیکی محصولات و یا خدمات خود نیاز بسیار کمی به آماده سازی کاتالوگ چاپی خواهید داشت. انتشار کاتالوگ هوشمند دیجیتال نیز قاعدتاً نباید برای شما هزینه بردار باشد و اگر از نسل های جدید کاتالوگ الکترونیکی مانند اسمارت کاتالوگ استفاده کنید، دیگر نیازی به هزینه های اضافی مانند تکثیر کاتالوگ روی CD و فلش مموری و …نخواهید داشت. اگر بخواهیم در یک جمله صرفه های اقتصادی اسمارت کاتالوگ را بررسی کنیم باید بگوئیم: تنها کاتالوگ کاربردی که بابت آن فقط یکبار هزینه می کنید!

صرفه جویی در زمان

با در اختیار داشتن کاتالوگ دیجیتالی فرآیند ها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. می خواهید برای کسی کاتالوگ خود را ارسال کنید؟ در عرض چند ثانیه از هر طریقی که تمایل داشته باشید، کاتالوگ تان را به دست او می رسانید.

مهم نیست شما کجا هستید. مهم نیست مخاطب شما کجا است. مهم نیست که در چه ساعتی از شبانه روز هستید. هر جا، در هر زمان که بخواهید می توانید اسمارت کاتالوگ خود را ارسال و منتشر کنید. حذف محدویت مکان و زمان یکی دیگر از مزیت های کاتالوگ الکترونیکی (اسمارت کاتالوگ) است.

افزایش تعداد مخاطب

وقتی از کاتالوگ دیجیتالی با تیراژ واقعی بی نهایت صحبت می کنیم، یکی از بزرگترین مزیت های کاتالوگ هوشمند دیجیتال برایتان رقم می خورد. تیراژ بی نهایت به چه معنا؟! به این معنا که بدون هیچ هزینه ای، می توانید بی نهایت بار کاتالوگ خود را منتشر و برای بی نهایت مخاطب ارسال کنید. بدون هیچ هزینه اضافه و سر باری.

این مزیت کاتالوگ الکترونیکی (تیراژ بی نهایت) که فقط در برخی از انواع کاتالوگ الکترونیکی محقق می شود. شما را قادر می سازد برخلاف کاتالوگ های چاپی که همیشه محدود به تیراژ مشخصی هستند، بدون هیچ محدویتی به بیشمار مخاطب کاتالوگ ارسال کنید و کمپین های بازاریابی خود را با تعداد مخاطب بیشتری برگزار نمائید.

ارتباط مستقیم با مخاطب

برخلاف کاتالوگ های چاپی که هیچ ارتباطی بین شما به عنوان مالک کاتالوگ و مخاطب شما برقرار نمی کنند، کاتالوگ های الکترونیکی امکاناتی دارند، که این دسترسی را به مخاطب می دهند که ارتباط مستقیم با شما و برند شما برقرار کند. این ارتباط که یکی از بزرگترین مزیت های کاتالوگ هوشمند دیجیتال به حساب می آید، به شما این امکان را می دهد تا به سوالات مخاطبان خود پاسخ داده و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

جذب مخاطب برای دیگر رسانه های شما

دنیای بازاریابی و معرفی کسب و کار شما توسط رسانه های مختلفی در اینترنت و فضای مجازی شکل می گیرد. وب سایت و صفحات اختصاصی در فضای وب، شبکه های اجتماعی، کانال های اطلاع رسانی و … همه رسانه هایی هستند که برای بازاریابی دیجیتال بسیار موثر خواهند بود.

یکی دیگر از مزیت های کاتالوگ دیجیتال برای کسب و کار شما دسترسی مخاطب به کلیه رسانه های کسب و کار شماست. در واقع یک کاتالوگ هوشمند دیجیتال کاربردی به عنوان یک رسانه میان رشته ای قادر است کلیه رسانه های الکترونیکی شما را به یکدیگر مرتبط کرده و آن ها را در اختیار مخاطب قرار دهد.

بررسی و مانیتورنیگ عملکرد

برخلاف کاتالوگ های چاپی که پس از انتشار هیچ آماری از عملکرد آن ها در جهت اهداف مارکتینگ نمی توان در اختیار داشت، امکان بررسی و مانیتور عملکرد کاتالوگ الکترونیکی از دیگر مزیت های کاتالوگ هوشمند دیجیتال است.

می توانید به صورت زنده آمارهای مربوط به انتشار و بازدید اسمارت کاتالوگ خود را بررسی و از آن ها تحلیل آماری بدست آورید. لازم به ذکر است آمارهای گزارش های مربوط به اسمارت کاتالوگ تحت یک پنل آماری اختصاصی در ismt.ir در اختیار صاحبان اسمارت کاتالوگ قرار می گیرد، تا در هر ساعت از شبانه روز به راحتی عملکرد کاتالوگ خود را بررسی کنند.

و اما کلام آخر

استفاده از رسانه های الکترونیکی (دیجیتال) به جای رسانه های سنتی (آفلاین) منافع زیادی برای کلیه کسب و کارها به همراه دارد. این نکته را نباید از یاد برد که دیر یا زود استفاده از رسانه های الکترونیکی به یک اجبار برای پیش برد اهداف و دستیابی به سهم بیشتری از بازار تبدیل خواهد شد (شاید هم شده است).

استفاده از کاتالوگ های الکترونیکی هم از این موضوع خارج نیست و به دلایل زیادی استفاده از آن رو به افزایش است. اما مجداً یادآور می شویم که مزیت های کاتالوگ دیجیتالی که در بالا به آن ها اشاره شده، در بسیاری از انواع کاتالوگ های الکترونیکی میسر نمی شود و تنها نسل از کاتالوگ های الکترونیکی که می تواند کلیه مزیت ها را برای شما محقق کند، اسمارت کاتالوگ است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *